سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

مناظره «پژو» و «پراید»

مناظره «پژو» و «پراید» عنوان مطلب طنزیست که به قلم «سعید سلیمان‌پور» با رخصت از مرحوم پروین اعتصامی سروده  شده است.

«پژو» یکروز طعنه زد به «پراید»/که تو مسکین چقدر یابویی!

با چنین شکل ضایعی بالله/بی‌جهت توی برزن و کویی

رنگ لیمویی مرا بنگر/ای که تیره، شبیه هندویی

من تمیزم ولی تو ماه به ماه/مطلقاً دست و رو نمی‌شویی

بچه می‌ترسد، آن‌طرفتر رو/!که به هیئت، شبیه لولویی

من نه خودرو، گُلم، سَمن‌بویم/تو نه خودرو، گیاه خودرویی!

من به پاریس بوده‌ام چندی/زیر پای «چهاردهم لویی(!)»

روی «باسکول» بیا،بپر،بینم(!)/روی‌هم‌رفته چند کیلویی؟!

در تو آهن به کار رفته ولی/نازکی عین برگ کاهویی!

صاحبت با تو گر به جایی خورد/سهم الارث ورثّه‌ی اویی!

از «پژو» چون چنین شنید «پراید»/گفت: ای دوست! چرت می‌گویی

بنده گیرم به قول تو یابو،/تو گمان کرده‌ای که آهویی؟!

«خویشتن، بی‌سبب بزرگ مکن/تو هم از ساکنان این کویی!»

انتقادی اگر ز من داری/مطرحش کن، ولی به نیکویی

زیر این آسمان مینایی/ای خوشا فکر و ذکر مینویی

برو خود را بسوز و راحت کن/بی‌علاج است آتشین‌خویی

بخت باید تو را نه آپشن و تیپ/ای که در بند چشم و ابرویی

بخت ماشین اگر سپید بُوَد/خواه بژ باش، خواه لیمویی!

ارج و قربم کنون ز تو بیش است/زان‌جهت در پی هیاهویی

خوار بودم ولی عزیز شدم/کرد دوران ز بنده دلجویی

قیمت من کنون رسیده به بیست/این منم من، «پراید» جادویی!

توی بنگاه پیش هم بودیم/غرّه بودی به خوش بر و رویی

بنده رفتم فروش و یکماه است/توی دپرس، هنوز آن تویی!

 


[ پنج شنبه 91/12/3 ] [ 12:4 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445288