سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

خطرات تلفن همراه

پییر سووان متخصص قلب و رئیس انجمن سلامت محیط زیست فرانسه اعلام کرد با وجود جدید بودن فناوری ها و پیامدهای آن ها، تحقیقات متعدد از عوارض ناگوار امواج بر جسم و روان انسان خبر داده اند.

بر اساس این گزارش تحقیقات نشان داده است امواج الکترومغناطیس میزان هورمون ملاتونین (هورمون خواب) را که خواص ضد سرطان دارد، کاهش می دهد؛ این امواج همچنین بر امواج مغزی نیز اثر می گذارند.

به تازگی نیز تحقیقی در مصر نشان داد این امواج تغییراتی در آهنگ ضربان قلبی جنین ایجاد می کنند.

این پژوهشگر درباره اثرات امواج بر دستگاه تناسلی و بخصوص کیفیت اسپرم گفت: تحقیقات نشان داده امواج الکترومغناطیسی از تحرک، تعداد و ماندگاری اسپرم می کاهد.

هر چند تحقیقات بیشتر در این باره ضروری است اما باید تلفن همراه را از بدن دور کرد این کارشناس معتقد است هندزفری بهترین وسیله برای استفاده از تلفن همراه است البته اشعه های ناشی از بلوتوث نیز مضّر است اما ده برابر کمتر از امواجی است که تلفن همراه ایجاد می کند.

این کارشناس فرانسوی بر این باور است تلفن های ثابت بی سیم نیز برای سلامت انسان مضرند.

بر اساس تحقیق هاردل که به تایید برنامه ابتکار زیستی رسیده است، گوشی های بی سیم در صورت استفاده طولانی مدت در روز می توانند زمینه ساز ابتلا به تومور شوند بنابراین تلفن های کابلی بر تلفن های بی سیم ارجحیت دارند.

به گفته این پژوهشگر، باید شب ها تلفن همراه را خاموش کرد و در غیراینصورت باید آن را دست کم در فاصله نیم متری رختخواب قرار داد.

دیگر دستگاه های الکترونیکی همچون رایانه و وای فای را نیز باید خاموش کرد.

اصل خبر را اینجا بخوانید .


[ جمعه 88/8/1 ] [ 12:33 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

برای عیادت از دوستی به دیدارش رفته بودم ، میزبان کنترل تلویزیون را دردست گرفت تا شبکه ماهواره ای فارسی را روشن کند ، گوینده با زیانی فارسی رسا وبدون سوتی های رایج در تلویزیون ایران درحال خواندن خبر بود ، وقتی می خواست گزارشی کوتاه از یک خبر تصویری را اعلام کند هشدار داد که این تصاویر با نورشدید فلاش دوربین همراه است تابیننده بین دیدن وندیدن این تصاویر خبری آزادی انتخاب داشته باشد . این وضع را مقایسه کنید با تصاویر چشم خراشی که روان بیننده را می آزارد ودستگاه خبر رسانی ایران (شبکه های مختلف خبری ) بی توجه وگاه عمدا" از کنار آن می گذرند .به این موضوع تصاویر اجساد متلاشی شده قربانیان جنگ های داخلی کشورهای مختلف وتاثیری که بر روان بیننده می گذارد را اضافه کنید تا موضوع واضح تر شود .

پی نوشت بی ربط: چندسالی است برای کنترل رفت وآمد وسایل نقلیه درخیابانهای شهرها، با نظر راهنمایی ورانندگی موانعی نصب کرده اند تا اتومبیل ها ناچار باشند سرعت خود راکم کنند وسلامت عابران پیاده وسایر وسایل نقلیه تامین گردد اما گاهی این موانع به دلیل خرابکاری شهروندان --که بودن این موانع را به صلاح خود وشاید شهر نمی دانند--- وگاهی بر اثر استهلاک وکنده شدن بر اثر ترمز وسایل ،از جا کنده می شوند وپیچ های عمودی آنها استوار ومحکم لاستیک وسایل نقلیه را می نوازند وسوراخ می کنند اولا معلوم نیست با نصب این موانع چه اندازه تصادفات کاهش یافته است وثانیا درصورت خسارت وسایل نقلیه بر اثر برخورد پیچ های موانع با لاستیک خودروها کدام شخص وارگان پاسخگوست. شما می دانید چه کسی پاسخگوست ؟


[ دوشنبه 88/7/27 ] [ 11:23 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

شاهکار خلقت


[ شنبه 88/7/25 ] [ 11:54 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

هرسال دریغ ازپارسال

سالهاست محیط مدرسه راتجربه کرده ام از دنیای دانش آموزی تا دانشجویی وبعد مرحله آموزش ومعلمی. یادم به دوران دبستان وانگیزه دانش آموزان ومعلمانم که می افتد خودم می توانم برق شگفتی وشوق رادرچشمانم ببینم .اگر چه دوران راهنمایی ودبیرستانم بادوران جنگ هم زمان بود ، هیچگاه از انگیزه معلمان ودانش آموزان برای یاد دادن ویاد گرفتن کم نشد اما رفته رفته انگیزه ها کم شد هم برای معلمان وهم برای دانش آموزان .مهرماه رو به اتمام است ؛ به سیمای همکارانم که نگاه می کنم خستگی وبی انگیزگی را درچهره آنان به وضوح می بینم ؛چه کسی بی انگیزگی آنان راباید پاسخگوباشد؟به دانش آموزان که نگاه می کنم انگار با افرادی دل مُرده وبی انگیزه روبه رو هستم انگار برای دانش آموزان نه فردایی متصور است ونه آینده ای .فکر نکنید دارم بذرناامیدی می پراکنم نه ؛ اگر هم اینگونه باشد قصد این کاررا نداشته ام اما اگر برای فردا روز این سرزمین به دنبال طلوع نوری امیدوارکننده می گردیم با این نا امیدی شاید به جایی نرسیم . ضعیف ترین وزیرکابینه اگر وزیرآموزش وپرورش نباشد بی شک یکی از بی انگیزه ترین وزیران کابینه هم اوست وهرسال دریغ از پارسال .

یاد ترانه ای افتادم که نمی دانم چه کسی وکجا خوانده است ومن کجاشنیده ام ولی وصف الحال این نوشتاراست وآن این که:

سال سال این چندسال /امسال پارسال پیرارسال /هرسال می گیم دریغ از پارسال


[ سه شنبه 88/7/21 ] [ 12:6 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

حذف نام شاهان ازکتاب های درسیحذف نام شاهان ازکتابهای درسی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از آنجا که این بنده سراپاتقصیر یک چندی به تدریس درس ضاله ی « تاریخ » پرداخته ام ازشنیدن حذف نام شاهان از کتاب های درسی توسط وزارت آموزش وپرورش کلّی ذوق کردم چراکه معلم ودانش آموز را ازیاد دادن و یادگیری رهایی می بخشد اما پرسشی که ذهنم رامشغول ساخته این است که دراین صورت آزمون تاریخ درمدارس چه وضعیتی خواهد داشت؟چون اکنون دیگربه تدریس این درس اشتغال ندارم درفضای مجازی اینترنت جست وجویی کردم واین سئوالات را یافتم :

1- محمدعلی شاه با کمک کدام کشور مجلس را به توپ بست؟
الف- انگلستان و امریکا
ب- روسیه و چین
ج- شوروی و چین
د- روسیه‌

2- کدام کشور زیر، بیشترین مساحت را از خاک و آب ایران جدا کرده است؟
الف- امپراطوری روم
ب- امپراطوری عثمانی
ج- امریکا
د- روسیه

3- از افراد حاضر در جمع شورای شش نفره انتخاب کننده خلیفه‌ی سوم، عبدالرحمان ابن...است.
الف- آخ
ب- آی
ج- اَه
د- عوف

4- آریایی‌ها از کجا به فلات ایران وارد شدند؟
الف- از مناطق سیبری روسیه
ب- از مناطق مسلمان نشین چین
ج- از بهشت هبوط کردند
د- از ازل درهمین جا ساکن بوده‌اند.

5- اثر جاودانه فردوسی چه نام دارد؟
الف- چاهنامه
ب- ماهنامه
ج- راهنامه
د- گاهنامه

6- اسفندیار رویین تن چه کرد؟
الف- رستم را شکست داد
ب- در مراسم سماع مولوی شرکت کرد
ج- با مردم توران ابراز دوستی کرد
د- موارد ب و ج

7- تمدن‌های بزرگ دنیای کهن کدامند؟
الف- چین، روسیه، ایران
ب- چین، روسیه، ایران، ونزوئلا
ج- چین، روسیه، ایران، کومور
د- چین، روسیه، ایران، افغانستان، سوریه

8- جنگ‌های موسوم به جنگ‌های 1000 ساله بین کدام کشورها به وجود آمد؟
الف- ایران و انگلستان
ب- ایران و امریکا
ج- ایران و اسراییل
د- همه موارد

9- بزرگ‌ترین مفسد اقتصادی تاریخ ایران چه کسی است؟
الف- میرزا تقی خان
ب- امیرکبیر
ج- خانواده میرزا تقی خان
د- خانواده امیرکبیر

10- کدامیک از افراد زیر سفّاک‌تر بود؟
الف- رضا خان منحوس پهلوی
ب- نادر خان افشار
ج- خان عباس صفوی
د- همان مورد الف

برای دریافت همه سئوالات به اینجا مراجعه کنید.

 


[ جمعه 88/7/17 ] [ 11:27 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 152
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 1449228