سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سیاه وسفیددرکنار ایرانی وافغانی وشاید...


[ یکشنبه 91/1/13 ] [ 11:11 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

سال 1390 مبارک

یک سال دیگر هم گذشت.... سالی با شادیها وغمهایش ؛شادی ها وغم هایی که آمیخته باسرشت آدمیان است .

خداوندا :

در این واپسین روزهای سال کهنه وآغازین روزهای سال نو،دلم راچنان درجویبار زلال رحمتت شستشو ده که هرجا تردیدی هست ایمان،هرکجا زخمی هست مرهم،هرکجا نومیدی هست امید وهرکجا نفرتی هست،عشق جای آن را فراگیرد .

پیشاپیش سال نو را به  شما وهمه دوستان خوبم تبریک می گویم وبرای همه شما از خدای بزرگ سلامتی،شادکامی وموفقیت آرزومندم.

هدیه حسام سرا به بازدیدکنندگان دانلود تقویم ماهانه بسیار زیبای 1391بامناظرطبیعت برای دسکتاپ  و دانلودتقویم 1391قابل نصب روی انواع موبایل باامکانات فراوان است برای دانلود تقویم طبیعت ویژه دستکتاپ  اینجـــــــــــــا راکلیک کنید

رمز فایل فشرده تقوم طبیعت: www.lastsecond.ir 

 برای دریافت تقویم موبایل   اینجـــــــــــــــــــا را کلیک کنید .

رمز فایل تقویم موبایلwww.mobilesky.ir

 

 

سال 1390 مبارک

 


[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 2:14 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

پروردگارا مراببخش

می گویند اعتراف به گناهان باعث تسکین آدمی است. روزهای آخرسال فرصتی برای بازخوانی کارنامه هاست،لحظه تحویل سال  زمان اوج این اعترافات است بنابراین :

پروردگارا مراببخش:

از این که  به یاد همه بودم به غیر از تو!

ازاین که برکوچکـــــــــــــــترهابزرگی کردم!

از این که جایی که حق با من نبود لجبـــازی کردم!

از این که زبانم گفت:بفرماییـــــــد ولی دلم نــــــــــــه!

از این که ایمانم به بندگانت بیشـــــتراز ایمان به توبود!

از این که نشان دادم کاره ای هســـــــتم درحالی که...!

از این که نشان دادم کاره ای نیســـــــــــــــــتم درحالی که ...!

از این که معذرت خواستن برایم مشــــــــــــــکل بود وانجام ندادم!

از این که صدایم زدنـــــــــــد اما خودم رابه نشنـــــــــــــــــــیدن زدم!

از این که درحال سخن گفتن کسی،بی اعتنـــــــــــــــایی کـــــــــردم!

از این که تظاهر به دانستن مطلبی کردم که اصلا"آن رانمی شناختـــم!

از این که رسواشدن دردنیا برایم مشکل تر از رسواشدن درآخرت بــــــود!

از این که موقع انجام گناه از یک طفل خجالت کشیدم واز توشرم ننمودم!

از این که حاضرنشدم بگویم نمی دانم!حتی لحظه ای که نادانیم برملاشد!

از این که آنقدر به فکر آراستگی ظاهرخودبودم که به آراستگی باطن نپرداختم!

از این که دیگران رابه کسی خنداندم!غافل از این که خودم از همه خنده دارتربودم!

از این که سعی داشتم کاربد رادرحضورجمعی توجیه کنم ! بااین که می دانستم غلط است!

از این که درهمه چیز وهمه جابامحاسبه دقیق سروکارداشتم ولی به محاسبه نفس خویش نپرداختم!

از این که ....

 واز این که..... واز این که .....


[ شنبه 90/12/27 ] [ 7:0 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

چرامردان کمترعمر می کنند؟«دکتر توماس کرک وود» زیست‌شناس و نویسنده? «چرا زنان بیشتر عمر می‌کنند؟» در مقاله? علمی جدیدی که برای مجله? امریکایی «دانشمند» نوشته مدعی شده است که زنان نه‌تنها بیشتر از مردان عمر می‌کنند بلکه به لحاظ فیزیکی از مردان قوی‌تر هستند.او معتقد است اگر هنوز مردانی هستند که فکر می‌کنند زنان جنس ضعیف‌تری هستند باید بدانند مردان شاید در مسابقات ورزشی سریع‌تر از زنان بدوند و وزنه? سنگین‌تری را بردارند ولی زنان در مسابقه? طول عمر، گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند.

دکتر کرِک‌ وود که مدیر انستیتوی سالخوردگی و سلامت دانشگاه نیوکاسل انگلیس نیز هست، دلایل مرسومی را که در اذعان عمومی برای طول عمر کمتر مردان وجود دارد زیر سئوال می‌برد. فشار روحی‌-روانی که مردان در زندگی تجربه می‌کنند، عدم رعایت بهداشت تغذیه و مصرفِ بیشتر نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات، از جمله دلایلی است که برای توجیه طول عمر کمتر مردان مطرح می‌شود.

ولی او با نگاهی به سایر موجودات به این حقیقت اشاره می‌کند که بالا بودن طول عمر در حیوانات نیز به جنس مونث اختصاص یافته است. تشابه و عمومیت داشتن این پدیده نشان‌دهنده? این واقعیت است که عوامل و توجیهات اجتماعی که برای طول عمر کوتاه‌تر مردان مطرح می‌شود با وجود تأثیرات کوتاه‌مدت، از پایه? علمی زیست‌شناسانه برخوردار نیست.

دکتر کرک‌ وود برای توضیح دلایل تکاملی پدیده? فوق به بررسی‌های دانشمندان درباره? پیری و سالخوردگی اشاره می‌کند. او می‌گوید که نقص تدریجی در ساختمان دی. ان.‌ای، زوال تدریجی ملکول‌های پروتئینی و به هم خوردن سیستم فعل و انفعالات شیمیایی و هورمونی باعث می‌شود که بدن انسان به آرامی از حالت طبیعی و کامل خود خارج ‌شود.

شرط اصلی سالم و جوان ماندن و به عبارتی طول عمر بیشتر در قدرت برابری است که بدن را قادر می‌سازد با سرعت تمام به بازسازی قابلیت‌های از‌دست‌رفته بپردازد و تعادل بین رشد و رکود در بدن را حفظ کند.

 اما افزایش اشتباه‌ها و انباشت نقیصه‌های فیزیکی که به تدریج علائم پیری را در بدن انسان نمودار می‌سازد در ادامه با شتابی بیشتر به اختلالِ کارخانه? بدن می‌انجامد. اختلالی که مهم‌ترین دستاورد ناگوار آن، از دست دادن توان بازسازی سلول‌های از‌کار‌افتاده است، فرایندی که در ‌‌نهایت باعث ایست کامل رشد بدن و غلبه? کامل رکود (مرگ) می‌شود.

سئوال اصلی‌ای که به ذهن می‌رسد این است که چرا بدن موجودات بویژه انسان، دقت و توجه بیشتری برای ترمیم و بازسازی ساختمان حیاتی خویش به خرج نداده است؟ دانشمندانی که در پی عملی ساختن تئوری عمر جاودانه هستند بر این باورند که در آینده? نزدیک بشر قادر خواهد شد بر سرعت ترمیم و بازسازی بدن به شکل خارق‌العاده‌ای بیافزاید و تعادل بین رشد و رکود را برای همیشه حفظ کند.

به نظر دکتر کرک‌ وود، انسان اولیه که همیشه در خطر شکار شدن و تهدید مرگبار عوامل زیستی بوده است متابولیسم بدن و نقشه? ترتیب‌ داده‌شده برای حفظ حیاتT او را واداشته بود که توجه و انرژی اصلی را بر تولید فرزند معطوف سازد.

برای انسانی که خطرات زندگی بدوی، او را هر لحظه در مخاطره‌ای مرگبار قرار می‌داده، اهمیت دادن به جوان‌ترین حالت فیزیکی مهم واساسی بوده است. به عبارتی، بر اساس ضرورت‌ها و طبق امکانات زیستی و تنازع بقا، تکامل فیزیکی در بشر به این نتیجه‌ رسیده که در ساختمان دی. ان.‌ای خود ، بهای زیادی به ترمیم، بازسازی و ماندگاری سلول‌های مختل‌شده در سال‌های بعد از جوانی ندهد.

دکتر کرک‌ وود برای اثبات ادعاهای خود دست به تحقیقات آزمایشگاهی و میدانی نیز زده است. او نشان داده است که موجوداتی نظیر لاک‌پشت که عمر طولانی‌تری دارند نسبت به حیواناتی چون موش که عمر کوتاه‌تری دارند، از سیستم ترمیم و تعمیر درونی بهتری برخوردار هستند. حیواناتی که عمر بیشتری دارند معمولاً از توانایی خاصی نظیر بزرگ بودن، باهوش‌تر بودن و یا قدرت تطبیق نیز برخوردار هستند، نظیر خفاش و پرندگان که از عضو تکامل‌یافته‌ای چول بال و پرواز استفاده می‌کنند.

نکته? مهمی که در مشاهدات دکتر کرک‌ وود جلب توجه می‌کند این است که حیوانات با عمر طولانی‌تر، به دلیل توانایی‌ها و برتری‌های مخصوص خود این فرصت را به بدن خود داده‌اند که با اطمینان بیشتری زندگی کنند و همه? توجه‌شان به تکرار سراسیمه? نسل خودشان معطوف نشود. به تعبیر دیگر، حیواناتی که عمر کوتاه‌تری دارند احساس یکبار‌مصرف‌بودن می‌کنند و سرآسیمه و شتابزده همه? انرژی خود را در یک هدف جمع‌ می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند هرچه زود‌تر و سریع‌تر یک کپی از خود به جای‌بگذارند چون خطر «مرگ» را به‌خوبی حس می‌کنند.

از نظر دکتر کرک‌ وود، زنان از طول عمر بیشتری برخوردارند چون وظیفه? بارداری و نگهداری از فرزند برای سال‌های متمادی، ضرورتاً باعث برتری جسمی زنان شده است تا بتوانند از قدرت ترمیم و بازسازی بهتری برخوردار باشند. مقدمه? طولانی مقاله‌ بی‌دلیل نبوده چون نویسنده? مقاله ادعای مهمی را مد نظر داشته است. دکتر کرک وود اذعان می‌کند که قرار تکاملی این شد که مردان بعد از پیوند زناشویی و تکرار نسل در بهترین سال های جوانی، سلامت حیاتی خود را از دست‌ بدهند.

ادعای بهت‌برانگیز دیگری که این دکتر زیست‌شناس و مدیر انستیتوی سالخوردگی و سلامت دانشگاه نیوکاسل انگلیس ابراز می‌کند این است که مردانی که از هورمون تستسترون بیشتری برخوردار هستند طول عمر کمتری خواهند داشت. او مدعی است که اخته کردن باعث افزایش طول عمر مردان خواهد شد. او برای اثبات نظر خود به تحقیقاتی استناد می‌کند که درباره? ‌ «خواجه‌ها» صورت گرفته است.

در کنار باورهای عمومی و تاریخی درباره? طول عمر بیشتری که به خواجه‌ها نسبت داده شده است و همسو با مشاهدات روزمره? افرادی که با حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه‌ی اخته شده، که طول عمر بیشتری نسبت به همنوعان طبیعی خود دارند، دکتر کرک‌وود به یک گزارش تحقیقاتی نیز استناد می‌کند که در تیمارستانی در شهر کانزاس تهیه شده‌ است.

در گزارش‌های‌ مربوط به صد‌ها بیمار روانی اخته‌شده در تیمارستان شهر کانزاس مورد مهمی به شکل وسیع مشاهده و ثبت شده است. در گزارش مزبور آمده است که بیماران روانی اخته‌شده به طور متوسط 14 سال بیشتر از دیگران عمر کرده‌اند. دکتر کرک‌وود با این وجود در پایان مقاله با حالتی طنز‌گونه اقرار می‌کند که مردان برای داشتن زندگی طولانی‌تر تن به اخته شدن نخواهند داد.

رازهایی از زندگی مردان وزنان:

چرامردان کمترعمر می کنند؟

1- قد متوسط برای مردان 177سانتی متر است. اما زنان به طور متوسط 12 سانتی متر کوتاه تر هستند.
2- متوسط وزن مردان 78 کیلوگرم است و مردان 13 کیلوگرم به صورت متوسط از زنان سنگین تر هستند.
3- احتمال کور شدن در زنان 78 درصد بیشتر است. ( سازمان جهانی بهداشت )
4- مردان2/7 برابر بیشتر در جاده ترافیکی تصادف می کنند. ( سازمان جهانی بهداشت )
5- احتمال فوت با بیماری های مرتبط با سیگار 4 برابر در مردان بیشتر از زنان است.
6- زنان 3 برابر بیشتر از مردان از احتمال ابتلا به میگرن رنج می برند.
7- اگر مردان بیشتر از حملات قلبی رنج می برند، اما زنان بیشتر احتمال دارد که در عرض یکسال بر اثر حمله قلبی فوت کنند.
8- از مجموع 781،000،000 بزرگسال بیسواد تخمین زده شده، زنان 64 درصد از بیسوادهای دنیا را تشکیل می دهند.( یونسکو )
9- از مجموع 103،500،000 کودک محروم از مدرسه، 57 درصد آنان دختر هستند. ( یونسکو )
10- 84 درصد از کرسی های پارلمانی در سراسر جهان در اختیار مردان است. ( سازمان ملل )
11- مردان 4 برابر بیشتر از زنان مشترک سایت های دوستیابی می شوند. ( دانشگاه بروان )
12- اگر چه 58 درصد از مجریان خبرها زن هستند. اما تنها 21 درصد از اخبار مربوط به زنان است. ( مجله انگلیسی روانشناسی )
13- اگر چه 70 درصد مهاجران و پناهجویان مرد هستند . شانس پذیرفته شدن برای زنان 76 درصد است در حالی که برای مردان 68 درصد است. ( کالج سلطنتی روانپزشکان )
14- مردان 2 برابر بیشتر از زنان قربانی کلاهبرداری های آنلاین هستند. ( دانشگاه نبراسکا لینکلن )
15- رایانه های مردان 21 درصد بیشتر از زنان احتمال آلودگی به ویروس را دارند.


[ پنج شنبه 90/12/25 ] [ 6:32 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

فرهنگ سازی وفرهنگ سوزی

تاریخ وفرهنگ این مرز وبوم ریشه درباورهای اقوام وطوایفی دارد که هریک برای خودفرهنگ مستقلی دارند، باورهایی که هویت آن مردم رامی سازد. اگر پشت پازدن به باورها ومراسمی که فرهنگ آدمیان رامی سازند راه درستی باشد آنچه دراصطلاح از آن به «جهانی سازی»به مفهوم برنامه ریزی برای یکپارچه سازی فرهنگ هاست تعبیر می شود امر قابل توجیهی است! معلوم نیست این باور از کجا ریشه گرفته است که گروهی دانسته وگروهی دیگر ندانسته پیشینه مراسم مردم را که با زندگی روزمره آنان عجین شده است نادیده می گیرند وتلاش دارند آنچه خود می اندیشند راجایگزین باورهای قبلی کنند این افراد به یک پارچه سازی فرهنگی اعتقاد ویژه دارند اما جهانی سازی رابرنمی تابند .

برای نمونه می توان از «چهارشنبه سوری»  و «سیزده بدر» نام برد. قصد آن راندارم که درباره درستی یانادرستی این دو سخنی بگویم اما آنچه هست این است که براساس رسمی کهن که سینه به سینه نقل شده است مردم این سرزمین این دو روز راگرامی می دارند واز این دو به عنوان دو روز شادی بخش یادکرده ومی کنند؛در ذات چهارشنبه سوری آتش زدن لاستیک،ترقه بازی،مزاحمت های خیابانی، بوق زدن،راهبندان و... وجود نداشته است اما وقتی رسانه هاوبرخی مسئولان ما دانسته یاندانسته می کوشند چهارشنبه سوری را«چهارشنبه آخرسال» وسیزده بدر را «روز طبیعت» نامگذاری کنند وبا مردم سرزمین خود درمراسمی که ریشه درتاریخ وفرهنگ آنان دارد سر ستیز دارند نوعی تقابل فرهنگی ایجاد می گردد وبرخی جوانان پرشور می کوشند بانشان دادن اعتقاد خود با برخی از تصمیمات لجبازی کنند وگاه این موضوع به افراط وتفریط هم کشیده می شود .

ما به احیای هویت ملی واسلامی خود بیش از گذشته نیازمندیم هویت ملی ما را همین آداب ورسومی می سازند که تیشه برداشته ایم وبنیانش راخراب می کنیم ما درسرزمینی زندگی می کنیم که از اقوام وطوایف متعددی تشکیل یافته اند چسبی که این طوایف واقوام را درکنارهم نگاه داشته است همین هویت فرهنگی ناشی از از آیین ها ومراسمی است که درپی تغییر نام وحذف آنها فرهنگ سازی وفرهنگ سوزی

هستیم .

ممکن است من هم با برخی از بخش های چهارشنبه سوری حتی درآیین کهن آن اعتقادی نداشته باشم اما اعتقادمن نباید باورهای مردم را تحت الشعاع قراردهد اگر بکوشم باورهای ملی ومیهنی مردم را که به تعمیق هویت ملی منجر می شود سُست کنم درتخریب فرهنگ جامعه ایرانی کوشیده ام .از سویی دیگر درهر فرهنگ وکشوری مراسمی  وجود دارد که از نگاه دیگر ملیت ها خرافه واسراف و... به حساب می آیند اما حکومت ومسئولان آن کشور درتغییر نام ونابودی این مراسم تلاشی ندارند ومی کوشند با برپایی وگسترش اینگونه مراسم زمینه شادی های کوتاه مدت رابرای مردم مهیاکنندوجهانگردان بسیار رابرای تماشای مراسم ورونق چرخ اقتصادکشور به سرزمینشان بکشانند.

فرهنگ سازی وفرهنگ سوزی

اگر متولیان فرهنگی جامعه می کوشیدند به جای تقابل درپی ایجاد زمینه های برپایی درست وصحیح این مراسم باشند ومثلا مکانهایی را برای روشن کردن آتش وجشن وشادی مردم مهیا می ساختند این همه تقابل وجود داشت؟چهارشنبه سوری ما ایرانیان باجشن گوجه فرنگی دراسپانیا ،مسابقه دویدن درگل ولای درانگلستان ، مراسم خرافی چین و...دیگر ملت ها چه تفاوتهایی دارد که آنان درگسترشش می کوشند وما درنابودی آن ؟!

یا همه این اوصاف باید گفت چهارشنبه سوری درمواردی به چهارشنبه سوزی،مزاحمت خیابانی،راهبندان،بوق های ممتد،آْلودگی صوتی ،و..مبدل شده است ویادآوری  نام آن، همین موارد منفی راتداعی می کند این که چرااینگونه شده است واینگونه شده ایم پرسشی است که نیاز به بررسی بیشتری دارد .

 


[ سه شنبه 90/12/23 ] [ 6:57 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

یک سال از سونامی ژاپن گذشت پس از این واقعه هولناک مردم فاجعه زده درصف های منظم به دور از ازدحام ودرگیری برای دریافت کمک های داخلی وخارجی به صف ایستادند . ژاپنی ها مسلمان نیستند وبا آموزه های دینی ما هم بیگانه اند این که نظام تربیتی وآموزش وپرورش این کشورچگونه توانسته است مردمی اینچنین منظم راتربیت کند نکته ای است که مسئولان آموزشی ومدیران ومعلمان ومهم تر از همه تصمیم گیران ورسانه های ما به آن نیازمندند

درسهای نهفته سونامی درژاپن

درسهای نهفته سونامی درژاپن

درچین کمونیست نیز جمعیت انبوه می توانند درصف بایستند :

 

راز نظم چینی ها

در ایران وایالات متحده امریکا نیز ترافیک اینگونه است :

 

ترافیک درآمریکا

و ما ...............................................................................................................................


[ دوشنبه 90/12/22 ] [ 12:4 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

پنج اشتباه رایج درباره آجیل وتنقلات

1-  بعضی‌ها خیال می‌کنند آجیل ارزش غذایی ندارد و به قول معروف، شکم‌پرکن است! اصلا این‌طور نیست! آجیل منبع سرشاری از پروتئین، آهن، روی، کلسیم، پتاسیم و بسیاری دیگر از مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان است.

2- بعضی‌ها فکر می‌کنند چربی آجیل، سلامت قلب را تهدید می‌کند


البته آجیل چرب است، اما چربی‌اش از نوع اشباع‌نشده است که کلسترول خون را پایین می‌آورد و خطر بیماری ‌های قلبی و عروقی را کم می‌کند. اغلب مغزهای موجود در آجیل شامل 90 درصد اسیدهای چرب اشباع‌نشده هستند.


3- برخی می‌گویند آجیل سرطان‌زاست


برعکس! انواع آجیل حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها از اکسید‌شدن و تخریب سلول‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند دیابت هم جلوگیری می‌کنند. البته دیابتی‌ها برای مصرف آجیل باید میزان تقریبی انرژی و کربوهیدرات آجیل مصرفی روزانه‌ خود را محاسبه کنند و آن را از کل کالری و کربوهیدرات دریافتی روزانه‌شان کم کنند.


4- - بعضی‌ها هم از آن‌ور بام می‌افتند و می‌گویند آجیل هیچ ضرری برای بدن ندارد


این‌ هم اشتباه است! بالاخره آجیل‌ها پرکالری هستند و هر گرم آجیل، لااقل 5 کالری انرژی غذایی تولید می‌کند. از نظر ارزش تغذیه‌ای، یک نعلبکی آجیل تقریبا 600 کالری انرژی غذایی دارد؛ یعنی معادل 2 بشقاب برنج! و به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف آجیل و مغزه‌ها به عنوان میان‌وعده و در حد متعادل باشد. وجود چربی‌های متراکم در انواع آجیل در افزایش وزن و بروز چاقی موثر است. ضمن این‌که آجیل،‌ سلامت دندان‌ها را هم به خطر می‌اندازد و بعضی از محتویات آجیل، مانند بادام زمینی، برای بعضی افراد به شکل آلرژن عمل می‌کند و حساسیت‌زا هستند.


افرادی که به بادام‌زمینی یا به دیگر اقلام موجود در آجیل حساسیت داشته باشند، با مصرف آن دچار واکنش‌های حساسیتی می‌شوند که این واکنش‌ها در بعضی از موارد می‌تواند بسیار شدید و حتی کشنده باشد. به همین خاطر توصیه می‌شود این قبیل افراد از خوردن آجیل یا آن اقلام خاص چشم‌پوشی کنند. ضمنا افراد مبتلا به آسم هم باید از خوردن آجیل و خشکبار به طور کلی پرهیز کنند.


5- می‌گویند فشارخونی‌ها باید قید تمام انواع آجیل را بزنند


نه! به فشارخونی‌ها توصیه می‌شود در صورت تمایل به مصرف آجیل، تا حد ممکن از آجیل‌های خام استفاده کنند و دور آجیل‌های بوداده و شور را خط بکشند. آجیل اگر به اندازه و به عنوان منبع تامین‌کننده بخشی از انرژی غذایی روزانه‌مان مصرف شود، ضرر که ندارد هیچ، مفید هم هست. اما بیماران مبتلا به فشارخون بالا باید حسابی مواظب باشند چون تحقیقات نشان داده مصرف آجیل‌های شور می‌تواند در افراد مبتلا به فشار خون بالا، منجر به شوک ناگهانی و ایست قلبی شود.


6-  خیلی‌ها موقع خرید آجیل، پسته‌های لب‌خندان را ترجیح می‌دهند


می‌دانید پسته‌ها را چطوری لب‌خندان می‌کنند؟ اولش، آنها را می‌ریزند در ظرف‌ آبگرم تا پسته‌ها حسابی باد کنند و بعدش بلافاصله می‌ریزندشان توی ظرف آب سرد تا به قول خودشان، پوست پسته بترکد. اما این شوک حرارتی (اختلاف دمای ناگهانی)، روی کیفیت پسته تاثیر منفی می‌گذارد و علاوه بر آن، موجب نم کشیدن پسته می‌شود. خلاصه این‌که پسته‌های لب‌خندان هم ارزش غذایی‌شان پایین‌تر است، هم زودتر فاسد می‌شوند. حتی تخمه‌های لب‌خندان هم انتخاب مناسبی نیستند؛ چون مغز تخمه وقتی در مجاورت هوا قرار می‌گیرد، علاوه بر طعم، کیفیتش را هم از دست می‌دهد و زودتر از انواع دربسته فاسد می‌شود.

 


[ سه شنبه 90/12/16 ] [ 6:55 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445290