سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سرانجام پس از 70 روز نفس گیر معدنچیان شیلیایی از اعماق زمین نجات یافتند و قرار است پس از انجام معاینات پزشکی به آغوش خانواده هایشان برگردند این رویداد درس های بزرگی را به جامعه بشری ارائه کرد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1-اولین واکنش مسئولان شیلی پس از گرفتارشدن معدنچیان ،اعلام این خبر درسطح وسیع بود .خبرگزاری ها این موضوع را درجهان پوشش دادند ومسئولان رده بالای این کشور وارد میدان شدند.جان انسانها این ارزش را داشت.

2- درخواست کمک از سازمانهای بین المللی وکشورهای دیگر برای نجات جان 33 معدنچی از نکات دیگر مورد اهمیت است میل به خودکفایی وپایبندی به تولیدات داخلی وعدم اتکا به خارج از کشور دربرابر زنده ماندن ونجات زودهنگام 33 انسان که امید زنده بودنشان از بین رفته بود رنگ باخت .رئیس جمهورشیلی خبرزنده بودن معدنچیان رااعلام کرد

3- نجات معدنچیان پیش از اتمام مهلت پایان یافت واز سردرگمی وجنگ روانی گروه گرفتار ونیز خانواده های منتظر آنان جلوگیری شد .

4- این عملیات نجات به خاطر تکنیک مورد استفاده برای خارج کردن معدنچیان از محل و نیز به دلیل میزان توجه و پوشش رسانه های بین المللی در تاریخ حوادث این چنینی در جهان بی نظیر توصیف شده است و از این جهت این عملیات نجات را می توان " مهیج ترین " عملیات نجات تاریخ بشر دانست .

5-  توجه جهانیان به سرنوشت این معدنچیان و خوشحالی عمومی از نجات آنها ، یک نکته امید بخش را در دل خود دارد و آن این که هنوز چیزی به نام "عاطفه" و "همنوع دوستی" در جهان نفس می کشد و نگرانی 70 روزه مردم جهان نسبت به سرنوشت این معدنچیان گمنام و شادمانی شان از نجات آنان نمود و نماد این انساندوستی است؛ ای کاش سیاست بازان جهان ، بگذارند این حس مشترک بشری در همه امور و شئون جاری باشد.

سئوال مهم :

به نظر شما اگر این حادثه درسرزمین ما اتفاق می افتاد واکنش مسئولان ،رسانه ها ، مردم و... در این زمینه چه بود تلویزیون ما این موضوع راچگونه پوشش می داد؟

شیلی کشور پیشرفته ای نیست واقتصاد پویایی ندارد اما در این موضوع ،مدیریتی استثنایی داشت به نظر می رسدمدیریت بحران از عهده همه مدیران برنیاید.


[ شنبه 89/7/24 ] [ 12:43 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445307