سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

به جای سفر به مکه و مدینه و عتبات، ایران را بسازید

به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی

روز بیست و ششم خرداد ماه سال 1358 امام خمینی(ره) در پیامی مردم ایران را به جهادی همگانی برای سازندگی ایران دعوت کردند. متن کامل این پیام در روزنامه های 27 خرداد منتشر شد. در بخشی از این پیام که در روزنامه اطلاعات بیست و هفتم خرداد ماه سال 58 منتشر شده آمده است:

همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و این خرابه را بسازند و برادران خود را کمک نمایند، که شاید هیچ عبادتی بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من از اشخاصی که برای زیارت ها مثل زیارت مکه معظمه و مدینه منوره می خواهند به طور استحباب بروند، از آن ها می خواهم و تقاضا می کنم که شما برای ثواب می خواهید مکه مشرف بشوید و یا می خواهید مدینه منوره و یا به عتبات مشرف شوید، امروز ثوابی بالاتر از این نیست که به برادران خودتان کمک کنید. و این سازندگی را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود و برادران شما نجات یابند. خداوند به همه شما اجر عنایت می کند و همان ثوابی را که شما از زیارت ها می خواهید، خداوند به شما در این جهاد خواهد داد.

نگاهی به سفر به عتبات از نظراقتصادی:

روزی 2 میلیون دلار سود، از ایران به عراق
پژوهش‌های میدانی و پرسش از زائران نشان می‌دهد هر زائر ایرانی در هر سفر به طور متوسط یک میلیون تومان جنس بنجل را از بازارهای عراق خریداری می‌کند، اما مصطفی خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با «جام‌جم»، میزان سودآوری ایرانیان را برای کشور عراق به طور متوسط کمتر از این مقدار تخمین می‌زند و می‌گوید: هر زائر ایرانی حدود 500 دلار برای عراق سودآوری دارد.
به گفته خاکسار قهرودی، ایران روزانه بیش از 3000 زائر به عراق می‌فرستد که این رقم بدون احتساب زائران غیرمجاز و انفرادی است. قهرودی معتقد است: تعداد زائران سازمان نیافته نیز در ایام خاص با شمار زائران مجاز برابر می‌شود.
از این اظهارات می‌توان نتیجه گرفت که اگر شمار متوسط زائران ایرانی را در روزهای عادی حدود 4000 نفر (با احتساب زائران مجاز و غیرمجاز) در نظر بگیریم که هر یک برای عراق 500 دلار سودآوری داشته باشند، ایران روزانه حدود 2 میلیون دلار برای این کشور سودآوری دارد که این رقم در ایام خاص، با در نظر گرفتن نزدیک به 6000 زائر ایرانی در این کشور به 3 میلیون دلار در روز می‌رسد! این محاسبه با نفت بشکه ای 70دلار صورت گرفته است بدیهی است در شرایط کنونی که قیمت نفت بالاتر است این درآمد نیز افزایش چشمگیر خواهد داشت.
هر زائر ایرانی یعنی 7 بشکه نفت
 سودآوری هر زائر ایرانی برای عراق بیش از 7 برابر هر بشکه نفت (500 دلار) است، اما به رغم سودآوری بالای زائران ایرانی، امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد در حدی بسیار پایین است.

دراین نوشته هزینه های سفر ایرانیان به سوریه،مکه مکرمه ومدینه منوره ودرآمد آن کشورها از این سفرهامحاسبه نشده است ......

 


[ دوشنبه 91/4/5 ] [ 12:56 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 279
بازدید دیروز: 329
کل بازدیدها: 1452284