• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : امام خمينيي(ره)به جاي سفر به عتبات، ايران را بسازيد
  • نظرات : 3 خصوصي ، 4 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + البندي 

    درود

    رفتار و اخلاق بيشتر مردم از هر صنفي، اداري و کاسب و بازرگان به گونه ايست که همه دين دارند و متدين، ولي از يک طرف از راه خيانت و احتکار و اختلاس پول به جيب مي زنند. و از طرف ديگر همين پول را صرف روضه و زيارت و عتبات مي کنند، و اگر هم قدري مقدس تر باشند اول آن را از راهش حلال مي کنند و بعد به زيارت مي روند.

    شاديت روز افزون باد

    + درباغ 
    سه شنبه 6 تير 1391

    کساني که اخبار ميراث فرهنگي را دنبال مي‎کنند، مي‎دانند که در اين روزها (از 24 ژوئن تا 6 جولاي 2012)، سي‎وششمين جلسه‎ي کميته ميراث جهاني در شهر سن‎پترزبورگ روسيه در جريان است.

    علاوه بر همه‎ي رويدادهايي که در حاشيه برگزاري اين مراسم در حال برگزاري است، يکي هم انتشار کتاب‎هايي با موضوعات مربوط به ميراث جهاني به سه زبان انگليسي، فرانسه و اسپانيايي است.

    آنچه عذاب‎آور است مربوط مي‎شود به عنوان و محتواي يکي از همين کتاب‎ها که از طريق سايت يونسکو در دسترس جهانيان قرار گرفته است.

    “ميراث جهاني در حوزه‎ي خليج” کتابي جعلي و شرم‎آور است، چراکه در اين کتاب نه تنها نام “خليج” به جاي “خليج فارس” ذکر شده، بلکه هيچ اثري از ميراث جهاني ايران در آن ديده نمي‎شود و تنها آثاري از کشورهاي عربي (عربستان سعودي، بحرين، عمان، …) در آن وجود دارد. اين در حالي است که تعداد ميراث جهاني ايران از همه‎ي اين کشورها بيشتر است.

    ايران 13 ميراث جهاني ثبت شده در فهرست يونسکو دارد، اما عربستان تنها 2 ميراث جهاني، عمان 4 و بحرين 1 ميراث جهاني دارند. عراق 3 ميراث جهاني دارد، امارات متحده عربي 1 ميراث جهاني و کويت و قطر هم هيچ ميراث جهاني ندارند. بنابراين تعداد ميراث جهاني اين کشورها روي‎هم رفته به اندازه ايران ميراث جهاني نيست.

    ظاهرا کشورهاي عربي و جامعه جهاني کمر بسته‎اند که کم‎کم نام ايران را از زمين و نقشه‎ها حذف کنند. ضمن اينکه يونسکو بايد جوابگو باشد، نگارنده نمي‎دانم انفعال مسوولين دولتي ما تا کجا ادامه خواهد داشت.

    نسخه الکترونيکي کتاب مذکور

    آرش نورآقايي

    سلام

    من زياد تو کار سياست نيستم وليخوب مطلبتون را خواندم جامع بود.. از همه بيشتر عضويت بانوان در فروشگاه ها نيازي به خود آرائي نيست آن کسيکه براي خريد اجناس مراجعه ميکند توجهي به چهره آرايش شده او ندارد فقط بفکر پول جيبش هست که چطور ميخواهد بابت هر چيز هزينه کند عملکرد آنها هم مدتيست خودشان کناره ميگيرند.
    با مطالب جديد به روزم .

    + رضا 
    سلام.خسته نباشيد آقاي حسامي.اگر مي شد هزينه هاي سفر ايرانيان به کشورهاي سوريه و عربستان را در نظر بگيريد و با جمع اين هزينه ها به محاسبه سالانه به يک عدد و رقمي دست مي يافتيد و براورد مي کرديد که با اين مبلغ سالانه چه مقدار مي توان به بخش هاي مختلف کشور کمک کرد البته من نمي گويم به زيارت نرويم بلکه مي گويم برويد اما نه ده بار و 20 بار دو بار سه بار برويد.البته عتبات دو با سه بارش کم است و اگر مي شد هر سال مي رفتيم.حيف