• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : بياييد ماهم مبعوث شويم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + در باغ 
    استاد اين هم دلايل بارزش. به خدا من جزو مغزها نيستم ولي پول داشتم دكتريم رو خارج از كشور ميگرفتم با اين وضعيت.کدرشته محل معرفي مي شوند.

    اعتراض به نتايج آزمون دکتري 91

    نتايج آزمون دکتري و شک و ترديدهاي داوطلبان

    از روز يکشنبه که نام معرفي شدگان آزمون دکتري براي مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام شده است، شک و ترديدهاي بسياري در ميان داوطلبان اين آزمون پيش آمده که تا کنون کسي به آنان پاسخي نداده و البته بعيد هم هست که کسي درباره کوتاهي خود به مردم پاسخي دهد.

    از روز يکشنبه که نام معرفي شدگان آزمون دکتري براي مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام شده است، شک و ترديدهاي بسياري در ميان داوطلبان اين آزمون پيش آمده که تا کنون کسي به آنان پاسخي نداده است.

    ماجرا از آنجا آغاز شد که سازمان سنجش در معرفي افراد مجاز به انتخاب رشته، چند برابر ظرفيت دانشگاه اعلام و از دواطلبان خواست که انتخاب رشته کنند. اين در حالي بود که در‌‌ همان زمان، بنا بر اين بود که سنجش هر داوطلب را به سه دانشگاه معرفي کند.

    بر پايه اين گزارش، اما روز يکشنبه داوطلبان با کمال تعجب ديدند که نه تنها سازمان سنجش خلف وعده کرده و هر داوطلب را به بيش از سه دانشگاه معرفي نموده، بلکه شمار افراد معرفي شده بسيار کمتر از چند برابر ظرفيت دانشگاه‌هاست. بدين ترتيب که افراد معرفي شده براي مصاحبه، تقريبا برابر با ظرفيت دانشگاه هاست. در اين صورت، مصاحبه که بنا بود، ضريب دو در نمره کلي داوطلبان داشته باشد، تقريبا کارآيي خود را از دست خواهد داد، چرا که تقريبا در مرحله مصاحبه ديگر رقابتي شکل نخواهد گرفت.

    اکنون در اين مرحله دواطلبان چند پرسش اساسي دارند که لازم است سازمان سنجش به آنها پاسخ دهد:

    نخست: بر چه مبنايي وعده و قول مکتوب خود مبني بر معرفي هر داوطلب به سه دانشگاه را به چهار دانشگاه تغيير داده است؟ سازمان سنجش که داوطلبان را تهديد مي‌کند در صورت قصور عمدي يا سهوي در تکميل اطلاعات در هر مرحله از آزمون با داوطلب برخورد خواهد کرد، آيا نمي‌خواهد درباره کوتاهي عمدي خود به کسي توضيحي دهد؟

    دوم: چگونه سازمان سنجش برنامه‌ريزي کرده است که تقريبا برابر با ظرفيت‌هاي اعلام شده دانشگاه‌ها، دواطلبان را براي مصاحبه دعوت نموده است؛ به گونه‌اي که به نظر مي‌رسد، ديگر رقابتي در مصاحبه‌ها در کار نخواهد بود و اين گفته که نمره مصاحبه و سوابق دو برابر آزمون کتبي است، ديگر وجهي ندارد.

    سوم: چگونه است که بيشتر افراد معرفي شده به چهار اولويت افراد يکساني هستند؛ مثلا براي يک رشته که 9 نفر ظرفيت دارد، 9 نفر به مصاحبه دعوت شده‌اند. در اين صورت همين 9 نفر در دانشگاه‌هاي پذيرنده پذيرفته خواهند شد، مصاحبه تنها نام دانشگاه‌ها را تعيين خواهد کرد و نه قبولي يا عدم قبولي آنان را. مصاحبه و سوابق چه جايي در اين آزمون خواهند داشت؟!

    چهارم: چرا مشخص نشده است که مصاحبه دانشگاه‌ها حد نصاب دارد يا نه؟ اگر حد نصاب دارد، افراد معرفي شده که حد نصاب نياورند، چه تکليفي خواهند داشت؛ آيا دوباره به مانند سال گذشته دردسر تکميل ظرفيت کابوس سالانه داوطلبان خواهد شد؟

    ماجراي آن دو هزار نفري که بعدا به فهرست مجاز شدگان افزوده شدند، چيست؟ وقتي سازمان سنجش حتي يک سوم از افراد معرفي شده ابتدايي را براي مصاحبه دعوت نکرده، چرا بعدا نزديک دو هزار نفر ديگر را به فهرست مجاز شده‌ها افزود؟ آيا هدف خاصي در ميان بود؟

    آيا باز هم لازم است، رئيس جمهور محترم خود رأسا به ماجرا وارد شوند تا مسئولان لازم ببينند به افکار عمومي و دواطلباني که چاره‌اي جز اعتماد به آنان ندارند، پاسخگو باشند؟

    تجمع دانشجويان معترض کنکور دکتري مقابل سازمان سنجش

    صبح امروز حدود 200 نفر از دانشجويان شرکت کننده در آزمون دکتري که براي انتخاب رشته مجاز اعلام شده ولي براي مصاحبه به دانشگاه ها معرفي نشده اند مقابل سازمان سنجش تجمع کردند.

    به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان نسبت به نحوه گزينش سازمان سنجش در مرحله معرفي مجازين به دانشگاهها اعتراض دارند.

    تمامي اين داوطلبان از ميان مجازين کنکور نيمه متمرکز دکتري هستند و در حال حاضر با تجمع در مقابل ساختمان مرکزي سازمان سنجش آموزش کشور در تهران خواستار پاسخگويي سازمان به مشکلات آنها هستند.

    آزمون نيمه متمرکز دکتري سال 91 در فروردين ماه برگزار و روز گذشته اسامي معرفي شدگان براي انجام فرايند مصاحبه آزمون دکتري به دانشگاه ها اعلام شد.

    اعتراض به نتايج آزمون دکتري 91
    بنا بر اين گزارش، قرار است ساعت 8:30 صبح فردا نماينده داوطلبان معترض و نمايندگاني از سازمان سنجش و وزارت علوم جلسه اي را سازمان سنجش براي بررسي مشکل اين داوطلبان تشکيل دهند.

    تشريح ملاکهاي معرفي داوطلبان آزمون دکتري به مصاحبه/ نمره مهمترين عامل
    مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ابهامات معرفي شدگان چندبرابر ظرفيت در آزمون دکتري 91 گفت: ملاک عمل در معرفي افراد، ابتدا نمره فرد و پس از آن اولويت هاي انتخابي داوطلب در فرم انتخاب رشته و پس از آن سهميه فرد است.