• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : چرا ما شورت هاي يکسان نمي پوشيم؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 8 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بخون 
    تأثير ضربه چکش انتقاد

    بهترين هديه اي که هر پدر و مادر مي تواند به فرزند خود بدهد،اعتماد به نفس است. اعتماد به نفس عصاي سحر آميزي است که ميتواند آينده ي شخص را شکل دهد و در همه جنبه هاي زندگي فرد خود را نشان دهد، از دوستاني که انتخاب مي کند و از موفقيت هايي که کسب مي کند تا تشکيل زندگي و تربيت فرزندان.

    امّا يک چيز مي تواند تمام زحمات ما را در ايجاد اعتماد به نفس در فرزندانمان بر باد دهد و آن انتقاد لفظي است. انتقاد مي تواند فرزندان ما را تحقير و ورشکسته سازد ومثل ضربات چکش که بر يک گلدان بي نهايت قيمتي فرود مي آيد ، آنها را بشکند. بچه ها خود را نميتوانند بي واسطه ببينند بلکه از طريق ما خود را مي بينند و از اين طريق خود را ارزيابي مي کنند. انتقادهاي ما به آنها اين پيام را مي دهد که آنها بي ارزش و بچه بدي هستند چنين روندي اعتماد به نفس آنها را از بين برده و آنها به اين نتيجه مي رسند که نمي توانند فردي موفق و با کفايتي باشند.

    تحقيقي در دانشگاه کالگاري آمريکا انجام شده که نشان ميدهد سرزنش لفظي به مراتب بيش از کتک زدن اعتماد به نفس کودکان را در هم مي شکند.آثار کتک زدن ممکن است خيلي زود از بين برود امّا آثار انتقاد و تحقير بچه ها تا آخر عمر باقي مي ماند.