سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

نوشته های بی هویت

تکنولوژی دیجیتال، زندگی ما را تسخیر کرده است. موبایل و تبلت و لپ‌تاپ. پس از اینکه وسایل تکنولوژیک وارد خانه و زندگی ما شدند، به تدریج مهمان‌های دیگری هم از درون آنها بیرون آمدند و جای خود را در زندگی ما پیدا کردند. رابطه‌های دیجیتال، کلاس‌های دیجیتال، گفتگوی دیجیتال، کتابهای دیجیتال و ...

آنچه این روزها فضای مجازی  ودیجیتال را بیش از هر زمان دیگری  دچار چالش کرده است مجازی بودن خوانندگان وکاربران این فضاست . به اسامی کسانی که برای وبلاگ یا سایتتان یا سایتی که بیشتر به آن مراجعه می کنیدنظر می گذارند دقت کنید گاهی اسامی نامأنوس ، جعلی ، گمنام، بی معنا و بی مفهوم مانند dhdhdu، غغغقفففق ویا  استفاده از اعداد، نام هنرپیشگان،  ورزشکاران و.... بیش از خود نظر خودنمایی می کنند.

استفاده از این اسامی جند نکته را برای ما پر رنگ تر می کند:

  • 1- نخست آن که این دنیای مجازی آنقدر بی اعتبار است که هرکس با هر قصد ونیتی بدان وارد می شود ونظرش را بیان می کند بی آن که ردپایی از خود برجای بگذارد البته ممکن است کسانی این را از امتیازات دنیای مجازی به شمار آورند اما نباید فراموش کرد که درهر حال ما در دنیای انسانی زندگی می کنیم وهمه ابزارهای تکنولوژیکی برای زندگی بهتر«انسانها» ابداع شده اند نه برای رابطه های الکترونیکی ودیجیتالی .
  • 2- نکته دوم آن است که نظر دهندگان با نام جعلی، شهامت روبروشدن با واقعیت را ندارند شاید نویسنده یا مدیروبلاگ یا سایت بخواهد پاسخی برای نوشته شما ارسال کند در آن صورت باوجود نبود آدرس الکترونیکی، نام واقعی ویا هرنشانه دیگری که باید پاسخ را خطاب به‌آن منتشر کرد تکلیف چیست ؟
  • 3- ننوشتن نام در اظهار نظرها یک چیز دیگر را نیز نشان می دهد وآن این است که انتقاد کننده از روبرو شدن با واقعیت وحشت دارد از این می ترسد که چهره واقعی وشخصیت اصلی نویسنده اشکار گردد واز همین رو مجهول می نویسد و می کوشد هیچ رد پای هویتی از خود برجای نگذارد .
  • 4- جالب ترین نکته در اظهارنظرهای بی نام استفاده از دشنام ، تهمت و.. است من این را به یک انتقام جویی شبیه تر می دانم تا یک نظر یا انتقاد چراکه دشنام وناسزا را درهیچ وادی انتقادی راهی نیست .
  • 5- کلمات حاصل تراوشات ذهنی نویسنده هستند . وقتی نویسنده ای درپشت کلماتش مخفی می شود وهمه حرفهایش را بی هیچ نام ونشانی منتشر می کند لابد به طرف مقابل هم حق می دهد تا از همین کلمات برای بیان نظراتش آن هم بدون اسم ولابد درجایی که نظردهنده اصلی می بیند و می خواند بهره جوید دراین صورت ادامه این روند به کدام رشد عقلانی وفرهنگی منجر خواهد شد؟
  • 6- جایی خواندم که آدم های ناکام مثل ماشین حمل زباله اند آنها از هرفرصتی استفاده می کنند تا زباله هایشان را روی شما بریزند بنابراین وقتی با این افراد روبرو شدید دستی برایشان تکان دهید وبرایشان دعای خیربکنید آنان به دعای شفای شما بش از هر کس دیگری نیازمندند. خدا این بیماران نیازمند را شفای عاجل عنایت فرماید........ وبه فرموده قرآن مجید:

                                       إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً


[ یکشنبه 93/5/19 ] [ 9:37 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 82
بازدید دیروز: 285
کل بازدیدها: 1450069