سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تدوین چشم اندازشهر(1)

شهرها مانند موجود زنده ای هستند که به نیازهای متفاوتی محتاجند نگاه به شهرها باید مبتنی بر برنامه ریزی  علمی واصولی وفارغ از نظرات شخصی واحساسی باشد .

برای رسیدن به برنامه علمی  به چشم انداز شهری نیاز است چشم انداز مسیر حرکت شهر را تا چندین سال آینده مشخص می کند و هرگونه پروژه وساخت وساز، برنامه فرهنگی وزیباسازی معابر ، بازگشایی خیابانها ، شکل جداول ، نوع درخت وپوشش فضای سبز و.. براساس چشم انداز طراحی واجراخواهد شد .

نبود چشم انداز مصوب درشهرها موجب می شود تا شورای اسلامی وشهردار براساس سلیقه خود برنامه ریزی نمایند وبا وجود هزینه هایی که انجام می شود نیازهای واقعی مردم مورد توجه لازم قرار نگیرد .

درتدوین چشم انداز لازم است نظر گروههای مختلف شهر مانند زنان، مردان، جوانان، دانشجویان ، دانش آموزان، کودکان ، سالخوردگان و... مورد توجه قرار گیرد

چشم‌انداز هنر دیدن نادیدنی‌هاست. " چشم انداز عبارت است از آینده ای واقع‌گرایانه، محقق‌ الوقوع و جذاب." چشم‌انداز که در یک مفهوم کاملاً‌ عینی، یک تخیل است، در عین حال، نوع خاصی از تخیل است که برمبنای اطلاعات و دانش بنا نهاده می شود. چشم انداز بیان صریح از سرنوشتی است که شهر باید به آن سمت حرکت کند، آینده‌ای است که برای شهر موفقیت‌آمیزتر و مطلوب‌تر از وضع فعلی آن است. چشم انداز نمادی جذاب از تمام مسائلی است که برای شهر امکان‌پذیر هستند ـ سرنوشتی درخشان، و راهی مشخص است که هیچ شهر دیگری، حتی شهری که دقیقاً با همان موقعیت در جایی دیگردارد، نمی‌تواند دارای همان چشم‌انداز باشد.

چشم‌انداز ایده‌ یا تصوری از آینده‌ای مطلوب‌تر برای شهر است. البته چشم‌انداز صحیح ایده‌ای است که آن‌چنان تولید انرژی می‌کند که در واقع با به کارگیری مهارت‌ها، استعدادها و منابع لازم برای محقق کردن آن، حرکت به سوی آیندة مطلوب را به طور جهشی آغاز می‌کند.

چشم‌انداز علامت شروع و پاسخ به سئوال همه کسانی است که می‌خواهند بفهمند شهرشان به کدام سو می رود و مقصدش کدام است؟ 

قرار است برای شهرمان چشم انداز جامع  تهیه گردد درتدوین این چشم انداز نظر گروه های مختلف مردم مورد توجه قرار خواهد گرفت. اگر شما هم مورد نظرخواهی واقع شدید نظرتان را دریغ نکنید راه دوری نمی رود........


[ جمعه 92/9/8 ] [ 9:45 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 201
بازدید دیروز: 358
کل بازدیدها: 1452564