سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

جشن میلاد پیامبر اسلام درجامعه ما

امروز هفدهم ربیع الاول است که به روایتی تولد پیامبراسلام (صل الله علیه وآله وسلم) به شمار می رود . تلویزیون را روشن می کنم شبکه 1زندگی مردم خراسان شمالی رانشان می دهد که بخشی از آنها اهل سنت هستند ،درشبکه 2 عموقناد، مثل همه جمعه ها درحال اجرای فیتیله است،شبکه 3 گلخانه رامثل همیشه اجرامی کند ،شبکه 4درباره آبزیان برنامه دارد،شبکه استانی (اصفهان)زنده رود را باحضور حجت الاسلام گُرجی که معمولا کارشناس همه برنامه هاهستند اجرامی کند .....

نگاهی به دیگر جشن های مذهبی می اندازیم: تزیین وصحنه آرایی،چراغانی،جلسات سخنرانی ومولودی خوانی،مسابقات مختلف فرهنگی وهنری،پخش شیرینی وشربت توسط دستگاههای اجرایی که به مرور به مردم هم سرایت کرده است و....فقط بخشی از این برنامه هاست .

دوباره نگاهی دقیق تر به 17 ربیع الاول می کنم : نه چراغانی وتزیینش مثل سایرجشن های مذهبی است نه مسابقات وبرنامه ونه برنامه های صدا وسیمایش ...فقط لطف کرده اند واین روز رادرتقویم، تعطیل اعلام کرده اند می توانستند این تعطیلی را هم به 28صفرمنحصرکنند !

یاد فریادهای شهید مطهری درحماسه حسینی افتادم که گفته بود امروز مظلوم ترین شخصیت دردین ما پیامبر اسلام است انگار هرچه می گذرد این مظلومیت پررنگ وپررنگ ترمی شود .

 


[ جمعه 90/11/21 ] [ 10:32 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 330
بازدید دیروز: 285
کل بازدیدها: 1450317