سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

حق وتو

درخبر ها آمده بود که وزیر امور خارجه درباره وتوی تصمیم غرب درشورای امنیت علیه بشاراسد توسط روسیه اظهار رضایت کرده وگفته : وتوی روسیه و چین، رفتاری بین المللی و بحق بود . اصل خبر رااینجا ببینید

چندین سال است که محموداحمدی نژاد به عنوان عالی ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران درمجمع عمومی سازمان ملل از نابرابری های موجود درساختارسازمان ملل دادِ سخن داده واز لزوم اصلاح این ساختار سخن هاگفته است .پیش از وی نیز هریک از روسای جمهور پیشین  به نوعی از این ساختارنامبارک انتقادکرده بودند.

 بی آن که درباره سوریه واتفاقاتی که دراین کشور می افتد نظری داشته باشیم ورفتارهای دوگانه وچندگانه غرب را دربرخورد باخیزش های مردمی درکشورهای مختلف جهان مورد ارزیابی قراردهیم اما نفس ِاین واکنش وزارت امورخارجه دو پرسش را تداعی می کند :

نخست آن که:  آیا تایید درستی واکنش روسیه دروتوی این پیش نویس به صورت ضمنی متضمن تایید حق وتو توسط پنج قدرت جهانی نیست؟

دوم آن که:  اگر فرداروزی  پیش نویس قراردادی درشورای امنیت علیه کشور دیگری درحال بررسی بود ویکی از این پنج کشور نسبت به وتوی آن اقدام نمود (شاید این اقدام له یا علیه ماباشد)چه واکنشی خواهیم داشت ؟

 


[ پنج شنبه 90/11/20 ] [ 5:45 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 224
بازدید دیروز: 387
کل بازدیدها: 1450598