سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سفر زمینی به سوریه ممنوع شد!

یازده زائر ایرانی دیگر چندروز پیش، در مسیر حلب به دمشق ، نرسیده به شهر«حماه» در سوریه ربوده شدند 
به گزارش واحد مرکزی خبر، این یازده نفر از کاروانی از خرم آباد لرستان بودند که در کمین افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند .
به گفته «مسعود اخوان» مسئول نمایندگی سازمان حج و زیارت کشورمان در سوریه ، افراد مسلح پس از گرفتن موبایل ها، گذرنامه ها و تمامی اموال و داراییهای این کاروان ، یازده تن از مردان را از دیگران جدا کرده و با خود به نقطه ای نامعلوم برده اند وی افزود: بجز این تعداد، افراد مسلح ، 35 نفر دیگر از اعضای این کاروان را که شامل چهار مرد و زنان و کودکان بودند، رها کردند . اخوان گفت: از سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده خبری در دست نیست و هماهنگی لازم برای انتقال دیگر اعضای کاروان ، به دمشق انجام شده و این گروه هم اکنون در مسیر دمشق هستند .خبر را اینجا ببینید

این دومین خبر دراین زمینه است خبر قبلی از اسارت زائران ایرانی توسط شورشیان سوریه اطلاع رسانی می کرد به این تعداد باید مهندسان ایرانی ربوده شده درسوریه را نیز اضافه کرد . این که وزارت امورخارجه بنا به هردلیل نمی خواهداوضاع ناآرام سوریه را اعلام کند نتیجه ای جز این ندارد که مسافران ایرانی بدون درنظرگرفتن خطرات این سفر قدم در این راه بگذارند وبه گرفتاری های پیش بینی نشده مبتلا شوند  وزارت امور خارجه هرکشور مسئول حفظ جان،احترام،آبرو و شأن اجتماعی اتباع خود دردیگر کشورهاست واصولا" نفس ِ وجود سفارت درکشورهای دیگر بیشتر بدین منظور است. فراموش نکنیم که چندی پیش دولت رژیم اشغالگر قدس برای جان یک سرباز خود حاضرشد چندین سرباز دربند فلسطینی را آزاد کند تا نشان دهد برای جان سربازان خود تاچه اندازه حاضر به سرمایه گذاری است ویا دولت ژاپن خود را متعهد می داند برای تعداد بسیارکمی از اتباعش احساس مسئولیت کند وآنان را بافرهنگ ژاپن آشنانماید چه برسد دفاع از جان آنها که مقدم بر امور دیگر است. این که اعلام شود این افراد خارج از چارچوب معیارهای حج وزیارت به سفر رفته اند قابل توجیه نیست چرا که گذر از مرزهای یک کشور به صورت دسته جمعی برای دفعات مکرر درشان یک کشور نبوده ونیست  از طرفی اگر این عده بدون مجوز هم از مرز گذشته باشند دولت موظف به حفظ جان آنها وکوشش برای رهایی آنان است گام بعدی اطلاع رسانی از اوضاع ناامن سوریه وتوصیه به مسافران وزائرین برای موکول کردن سفر درشرایط عادی است .

بگذریم که جانشین ستاد عتبات عالیات استان البرز گفته است: در دستورات دینی آمده سفر حج در صورت خطرساز بودن از افراد سلب می شود اما بر ضرورت حضور در کربلای مُعّلی حتی در هنگام خطر سفارشات زیادی شده است.این خبر را می توانید اینجا بخوانید .

سرانجام پس از دستگیری تعداد زیادی از هموطنان وسلب آسایش وامنیت آنان وخانواده هایشان که معلوم نیست به چه سرنوشتی دچارشده ومی شوند اعلام شد:

سفرزمینی و ریلی (باقطار) به سوریه ممنوع است.

ساعت هیئت دولت با وقت کدام سرزمین تنظیم شده که دیرتر از انتظار، هشدارهای لازم را  اعلام می کند ؟

 


[ یکشنبه 90/11/16 ] [ 9:52 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 190
بازدید دیروز: 387
کل بازدیدها: 1450564