سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

توجیهات چندهمسری

«حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی» در برنامه «درس‏هایی از قرآن» این هفته از شبکه اول سیما، از ممانعت زنان نسبت به ازدواج دوم همسرانشان انتقاد کرد.
وی گفت: «دادستان تهران حدود بیست سال پیش به من گفت که در تهران 500 هزار زن جوان بیوه هست. 500 هزار زن جوان بیوه برای بیست سال پیش است. الان شاید یک میلیون باشد».

این مفسر قرآن کریم که سی وچندسال است درس قرآن می دهداز ممانعت زنان نسبت به ازدواج دوم مردانی که توان جسمی و اقتصادی دارند، انتقاد کرد و گفت: «اگر یک مردی توان جسمی دارد، توان مالی دارد، دو تا ماشین، دو تا خانه، دو تا موبایل، (از همه چیز) دو تا دو تا تهیه می‏کند؛ ولی (وقتی به ازدواج می‏رسد) زن می‌گوید: «نخیر! خدا یکی زن هم یکی!» یعنی چه؟ یعنی آن یک میلیون زن جوان به درک؟ گناه می‌کنند به درک؟ می‌سوزند به درک؟ این بخل زن‌ها است. بخل زن‌ها باعث می‌شود که یک میلیون زن جوان بیوه وجود داشته باشد.».

اصل خبر را از سایت درسهایی از قرآن در اینجا بخوانید.

 

**    **  **   **   **

یکی نیست از این آقا بپرسد اگر پژوهشی درجامعه صورت گرفته باشد- که گرفته است- چند درصد ازدواجهای دوم مربوط به زنان بیوه بامردان متمکن است ؟به راستی درجامعه ماچند درصد متشرعینی که سنگ ازدواج مجدد وچندهمسری را به سینه می زنندبا زنان بیوه ازدواج کرده اند؟

پرسش دیگر این است که اگر دولت ونظام ما که عنوان اسلامی هم دارد بتواند شرایط ازدواج را برای جوانان فراهم کند دغدغه افرادی مانند آقای قرائتی کم خواهد شد به راستی فقر ، بیکاری ، فساد، اختلاس ، فحشا وتن فروشی ، کم کاری ، دزدی ، دروغ ، تهمت ، وعوام گرایی بلاهای کمی هستند که کسی برای آنها نسخه ای نمی پیچد و یا اینها مهم نیستند؟! باید به فکر شلوار دوم مردانی افتاد که از قضای روزگار از هرچیز دوتایش را دارند !! اگر این دستور اسلام است روحانیون معظم دراین نبرد ومسابقه برای کسب امتیاز ورود به بهشت درکجای معادله قراردارند ؟ یک بار دیگر می پرسم چند درصد ازدواج های مجدد و موقت مربوط به جوانان بدون همسر وچند درصدش تنوع طلبی وتوجیه رفتارهای نادرست اجتماعی است ؟

 


[ یکشنبه 90/8/8 ] [ 1:9 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 89
بازدید دیروز: 422
کل بازدیدها: 1450885