سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

ببین تفاوت ره ازکجاست تابه کجا

در مهد کودک های ایران 9 صندلی قرارمی دهند  و از 10 بچه می خواهند هرکس سریع برای خودش صندلی پیداکند وبنشیند وگرنه بازی را باخته است و بعد 9 بچه و 8 صندلی و ادامه بازی تا یک بچه باقی بماند. بچه ها هم همدیگر را هُل می دهند تا خودشان بتوانند روی صندلی بشینند .

در مهد کودک های ژاپن 9 صندلی می گذارند و به 10 بچه می گویند اگر یکی روی صندلی جا نگیرد همه بازنده اید. بنابراین بچه ها با نهایت سعی وتلاش همدیگر را طوری بغل می کنند که کل تیم 10 نفره روی 9 تا صندلی جا بگیرند و کسی بی صندلی نماند. بعد 10 نفر روی 8 صندلی، بعد 10 نفر روی 7 صندلی و همینطور تا آخر.

با این بازی ما از بچگی به کودکان خود آموزش می دهیم که هر کسی باید به فکر خودش باشد. اما در سرزمین آفتاب، چشم بادامی ها با این بازی به بچه هایشان فرهنگ همدلی و کمک به همدیگر و کار تیمی رایادمی دهند.این است که درسونامی ژاپن مردم یادگرفته بودند که برای دریافت کمک های دولتی وبشردوستانه دیگر کشورها بدون شیون وفریاد درصف بایستند وبه نوبت از کمک هابهره مند شوند وما....

ضمنا" مهدکودک ها وآمادگی های آنها به جای آموزش الفبا ویا یاددادن زبان اشاره به کودکانِ گویا وشنوا، می کوشند درست نشستن ، درست صحبت کردن ، آدابِ درستِ غذاخوردن ، لباس پوشیدنِ  متناسب وراه های درستِ ارتباط با دیگران را به آنان بیاموزند فقط همین چند مورد رابا رفتار دانش آموزان ما دربزرگسالی مقایسه کنید تا به عمق اختلاف پی ببرید .

 


[ پنج شنبه 90/7/21 ] [ 12:52 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 52
بازدید دیروز: 422
کل بازدیدها: 1450848