سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 تصوراتی درباره جهان پس از مرگ

اسلام در سرزمین عربستان نازل شد و زبان قوم ساکن درآن سرزمین، عربی بود پیامبر گرامی اسلام -که درود خدابر او وخاندان پاکش باد- از این قوم بود وبرای ارتباط باقوم خود قرآن را به زبان آنان ابلاغ وسپس به دست کاتبان وحی تدوین کرد. درقرآن درباره هدایت بشر ودعوت او به کارهای نیک ،یقین دانستن روز جزا ،احکام زکات وجهاد وحج و.. آیاتی آمده است

مرگ یکی از رویدادهای اسرارآمیز بشر است چنانچه از علی بن ابیطالب علیه السلام نقل است که « بزرگترین اسرار،مرگ است »اطلاعات بشر از جهان آخرت مدوّن نیست وآنچه بیان می شود برداشتهایی است که دربرترین حالت به روایات واخبارپراکنده، مستند می شود که گاه روایت های متضادی هم دارد .

از آنجا که «عربی » زبان قومی بود که دین تازه خدا راباجهاد به سرزمین های دیگر برده بود وکتاب دین (کلام خدا)هم بدین زبان بود هنگامی که درزمان خلیفه دوم ایران به دست عربها فتح شد واسلام به این سرزمین راه یافت حاکمان جدید برای اداره مردم ،جمع آوری مالیات ،توضیح احکام و..به عربی سخن گفتند درحالی که عربی زبان دین بود نه زبان حکومت . فاتحان ،برای گسترش و رواج زبان عربی دربین فارسی زبانان از قول ابوهریره حدیث ساختند که گویا خدا از سخن فارسی وکلام شیطانهای خراسان وجهنمی های بخارا بیزار است وزبان اهل بهشت،عربی است (هویت ایرانی وزبان فارسی،شاهرخ مسکوب ،ص 21 و22)برنامه این شب های شبکه یک سیما درتاریخ 16مهرماه میهمانی آشنا و تکراری داشت که به بیان مرگ وحوادث پس از آن می پرداخت مجری وکارشناس برنامه پرسید: چراتلقین رابربالین مرده به عربی می خوانند ومیهمان جواب داد بدان دلیل که زبان انسانی که اعمال خوب دارد بلافاصله پس از مرگ به عربی برمی گرددو کسانی که اعمالشان خوب نبوده به عجم یعنی زبانی غیر از عربی که فارسی هم شامل آن می شود! ومجری چندبار با تعجب بسیار سرتکان داد وگفت : عجب! عجب !

راستی اینگونه است ؟این موضوع ازکجای روایات دینی استخراج شده است ؟تواتر وصحت این احادیث نایاب را چگونه اثبات می کنند؟ به باور اینان خدا چه مفهومی دارد آیا خداوند در روز حساب انسانها را بااسامی دنیایی مثل حسن وکامبیز وشهرام وهلن می خواند یا روش دیگری دارد ؟آیا در جهان کنونی نمی شود انسانهایی با زبانهای مختلف سخن بگویند ومثلا انسانی آشنا به چندین زبان سخن آنان را بفهمد؟چه لزومی دارد که خداوند دربهشت انحصارا" به عربی سخن بگوید ؟یادم می آید چندسال پیش معلمی درکلاس مدرسه ای دخترانه گفته بود زبان مردم دربهشت عربی ودر جهنم ترکی است واین موضوع درترکیب جمعیتی دانش آموزان که ترک وفارس بودند بلوایی به پاکرد که تامدتها ادامه داشت هدف معلم ترویج زبان عربی بود اما نمی دانم این موضوع را از کجای اسلام استخراج کرده بود.

واقعیت این است که دانش بشر هنوز درابتدای راه است وبسیاری از علوم به ویژه ماوراءطبیعت هنوز به درستی شناخته نشده است دراین صورت چگونه می توان از شبکه ملی سیما قاطعیت این موضوع را تبلیغ کرد؟ اگر گفته شود که زبان ادعیه در دین ما عربی است وبه همین دلیل برای مرده تلقین را بدین زبان می خوانند وامید است که این سئوالات ره توشه ای برای آخرت او باشد چه گناه کبیره وصغیره ای مرتکب شده اند؟

 


[ پنج شنبه 89/7/29 ] [ 1:10 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 108
بازدید دیروز: 240
کل بازدیدها: 1449810