سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

 

 

کاش فرصتی برای پرسش بود!!

چند ماهی است که صحبت فولاد سبا در بین مردم چمگردان ومنطقه نقل محافل است ومردم این دیار از یک بی عدالتی صحبت به میان می آورند . فولاد سبا را با نمای آبی رنگ در حاشیه جنوبی ذوب آهن اصفهان می توانید مشاهده کنید درباره این موضوع وتصویری که در پست قبلی گذاشته ام یا آوری چند نکته ضروری است :

1-  فولاد سبا اگر چه در دل ذوب آهن اصفهان قرار دارد اما به این صنعت وابسته نیست. کارش تولید ورق است واکنون به مجتمع فولاد مبارکه وابسته است .

2-  فولاد سبا از نظر آلاینده ها با آنچه در روند تولید در ذوب آهن اصفهان اتفاق می افتد تفاوت دارد واز نظر فرایند تولید همانند فولاد مبارکه عمل می کند . آنچه در حوضچه های فاضلاب در شرق زرین شهر اتفاق می افتد مربوط به ذوب آهن وکوره های بلند آن است نه فولاد سبا. آلایندگی فولاد سبا صدای ناشی از تولید است که به همه شهرهای منطقه سرایت نمی کند .

3-  شوربختانه ما درجامعه ای زندگی می کنیم که امکان پرسیدن سئوال هم فراهم نیست واگر هم سئوالی بپرسی هراس از پاسخ ، کار را به ناکجا آباد می کشاند! اگر با خبرهای ضد ونقیضی که در منطقه وجود دارد( وبیان آن اخبار آه از نهاد برخی درخواهد آورد ) همان اخبار را به عنوان مطلب دروبلاگ قرار می دادم کار شایسته ای انجام شده بود ؟

4- آنچه انجام شده فقط یک سئوال ویک تصویر است ! دریغ از یک نظر بدون تعصب وجانبدارانه . به نظرات نگاهی بیفکنید تاصحّت ادعا روشن شود . اگر چه کسی که خود معلوم نیست چه نام ونشانی دارد نویسنده را معلوم الحال خطاب کرده اما  به راحتی می توان فهمید از کدام اداره وکدام محله نظر ارسال کرده است

5-  یک بار دیگر به این جمله توجه کنید :

به  تصویربالا به دقّت  نگاه کنید :

اگر شما را داور قرار دهند؛ به نظرشما طرح تولید فولاد سبا در محدوده خدماتی کدام شهر قراردارد؟

کجای این جمله نشان از بی عدالتی ، عدم درک مسائل جامعه شناختی ، معلوم الحالی ، بی انصافی ،نادیده گرفتن حق دیگران و.. دارد ؟بهتر نیست کمی انصاف را گاهی مزمزه کنیم تا مجبورنشویم آن را  قی کنیم. 

6-  اگر وجدان را محکمه فردی بدانیم ، وجدانم را شاهدمی گیرم که برای نوشتن ودرج این مطلب  نه توصیه کسی را مدّ نظر قرارداده ام ونه منظوری از درج آن داشته ام یکی نیست جواب بدهد که پاسخ سئوال را با جوابی درخور می دهند یا با دشنام وناسزا وحرف های کوچه بازاری ؟

کاش کسی یافت می شد که ابتدا جمله ای را که زیر تصویر نوشته بودم می خواند وبعد می اندیشید وتحقیق می کرد وآنگاه اگر می دانست ومی توانست جوابی شایسته می داد که اگر در گوشه ای از این کشور یا درنقطه ای ازاین کره خاکی ناخودآگاه یا خودآگاه، چشم کسی  به این مطلب می افتاد به آگاهی ما مردم غبطه می خورد نه این که ....


[ شنبه 88/6/7 ] [ 6:23 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 422
کل بازدیدها: 1450804