سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

یک سئوال ودیگر هیچ؟

1- سالهاست آیین عاشورا وتاسوعا برگزار می شود مردم ایران سالهای سال است عاشورا وتاسوعا را در زمستان وتابستان ، همزمان با عید نوروز ونیز روزهای جشن وشادمانی ملّی برگزار کرده اند وخود، نیک می دانند چگونه این تقارن را گرامی بدارند ، جشن بگیرند یا عزاداری کنند؛ اما هنگامی که مسئولی خود را متکفّل «ایمان»مردم بداند، می خواهد به جای مردم ونه از طرف آنها تصمیم گیری کند و....

دانش آموزان دبیرستانها دونوبت درامتحانات پایانی شرکت می کنند ، طبق روال سالهای قبل وبراساس آیین نامه وتقویم اجرایی از 15 دیماه درنوبت اول و از ابتدای خرداد ماه درنوبت دوم . امسال تاسوعا وعاشورا با 17 و18 دیماه مقارن شده است وآموزش وپرورش براساس تصمیمی که می توان آن را شتابزده خواند قصد دارد امتحانات نوبت اول را بادوهفته تعجیل از ابتدای دیماه برگزار نماید مسئولان آموزش وپرورش وحتی مطبوعات،سیاسیون و... همواره از معلمان خواسته اند برنامه ریزی کنند، طرح درس داشته باشند، دانش آموزان را برای آزمون پایانی آماده کنند و.. بااین شتابزدگی تصمیمات که معلوم نیست بر اساس کدام ادلّه عقلی وشرعی گرفته می شود از این نهاد آموزشی که تصمیماتش نه بر اساس حساب وکتاب ونه در درون این نهاد که درجاهای دیگر منعقد می شود چه انتظاری داریم ؟ معجزه ؟سرگرم کردن دانش آموزان ؟خلاقیت؟ ویا ...؟

پی نوشت : شنیده وخوانده ایم که درشبهای قدربرترین کارها فعالیت علمی ومطالعه است بادرنظر گرفتن این موضوع تغییر زمان امتحانات در محرم کدام توجیه شرعی را می پذیرد؟

_____________________

2- آنگونه که ما درکشورمان همه اتومبیل ها را «ماشین» خطاب می کنیم در کشور همجوار ما «پاکستان» به این غول‌آهنی «گاری » می گویند وفرقی نمی کند که سواری باشد یا باری .

باری! در ایران زمین که داعیه استقلال اقتصادی دارد وقصد دارد همه چیز را خودش تولید کند وما نیز از این تصمیم خوشحالیم، گاهی اتفاقات خنده دار ، نه ، ببخشید، گریه داری می افتد ؛چندین ماه است ماشین (یعنی پراید) گارانتی داری را به نمایندگی های مختلف برده ام وچون قطعه مورد نظر را درانبار نداشته اند به صورت ویژه درخواست داده اند تابا هزینه مشتری ارسال شده ومشکل برطرف گردد .... اکنون بیش از هفت ماه (220روز)است به درخواست ارسال شده وقعی ننهاده اند ومدت گارانتی درحال اتمام است !! کاش جناب رئیس سایپا لال مادرزاد بود واین همه مصاحبه قشنگ قشنگ نمی کرد که مردم ومشتریان این شرکت فخیمه فکر کنند همه چیز روبراه است وآسودگی را مزمزه کنند . اصلا اگر این مسئولان بی مسئولیت مصاحبه نمی کردند وحرف روی حرف تلمبار نمی کردند چه می شد ؟راستی چرا همین قطعه ای که توسط سایپای عزیز تهیه نمی شود ومی گویند نیست، دربازار به قیمت مناسب !! وبه وفور یافت می شود ؟ نکند دست هایی درکار است تا نگذارند این مدیر جوان وتازه کار پله های ترقی را پیماید ؟ نکند ...؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1و2- مشکل اول به وزیر آموزش وپرورش ومشکل دوم به دامادش که رئیس سایپاست برمی گردد شاید در مهمانی های خانگی بتوانند برای این دومشکل فکری کنند شاید هم تصمیمات در همین مهمانی ها وعمدتا به هنگام خداحافظی و دَمِ در گرفته شده که اینقدر پُخته و سنجیده است! چشمها را باید بشویم تا جور دیگر ببینم، باید کمی محلول شست و شوی چشم یا آب زلال بدون آلودگی بیابم ...تا بعد


[ یکشنبه 87/9/3 ] [ 11:7 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 190
بازدید دیروز: 235
کل بازدیدها: 1451866