• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : منصوري،كوهكن،لنجان
  • نظرات : 1 خصوصي ، 13 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + البندي 

    با سلام و درود

    با عکس سيبي که گذاشته اي بيشتر اين ضرب المثل به ذهن آدم مي خورد «مثل سيبي که از وسط دوتا شده باشد»، اما مسلمأ نظر شما چيز ديگري است (يک طرف سيب به نمايش گذاشته شده و قابل ديد، ولي طرف ديگر سيب را نمي بينيم).

    حق هم داري، همه مردم نيز در اظهار نظر مختارند و مي توانند هر کس را که خواستند انتخاب کنند، ديگران هم بايد به انتخاب آنان احترام بگذارند مگر اينکه خلاف آن در عمل ثابت شود (نمايندگان به وظايف خود عمل نکنند).

    1 - شرايط انتخابات صحيح بدون فراهم کردن زير ساختار آن يعني وجود احزاب غير ممکن است. انتخاباتي که اکثر روشنفکران آن بگويند «بين بد و بدتر، يکي را بايد انتخاب کرد» مناسب مردم ايران با اين همه اداعاي پشتوانه تمدن و فرهنگي داشتن نيست.

    2 – عملکرد تمام نمايندگان و مسئولين بايد توسط سيستمي کارآمد، کنترل و نظارت شود. بيشترين نمرات منفي که در کارنامه محسن کوهکن بچشم مي خورد، نمره ايست که در کارنامه اکثر مسئولين مملکتي ديده مي شود، (مادام العمري در پست هاي دولتي، سرمايه دار بودن، ناديده گرفتن منافع مردم ...)وقتي ندانم کاريها و دزديهاي ميلياردي اتفاق مي افتد و دست اندر کاران مرتبط با آن ککشان هم گزيده نمي شود، و با توجيه هاي فريبکارانه قضيه را ماست مالي مي کنند، نبايد انتظارمان زياد باشد.

    3 – آري اوباماي سياه پوست در مملکت اجانب(کفر!) به اوج قدرت مي رسد، و کارهايش کنترل مي شود و بايد نسبت به اعمالش جواب پس بدهد و نسب به آينده خود نگران نيست، همانگونه که ارزش و قدر رئيس جمهورهاي ما قبل او فراموش نمي شود.

    4 - ما هميشه خودمان را از همه يک سر و گردن بلند تر تصور مي کنيم، ملاک هاي انتخاب در دستمان هست و افراد را مي شناسيم، اما چون با ما نيست و از شهر ما يا قوم ما يا طيف ما نيست او را انتخاب نمي کنيم.

    5 – مسئله سابقه که به آن اشاره فرموده ايد، صحيح، هيچ کس از ابتدا براي کاري ساخته نشده، اما آيا نبايد به عملکرد کاري (شغلي) شخص نگاه کنيم؟ هر فردي در انجام کارهاي شغلي و مديريتي خود سابقه درخشاني نداشت، در کارهاي مردمي(نمايندگي) نيز موفق نخواهد بود.

    6 – جاي بحث ضروري قوميت و کاستي هاي آن در اينجا نيست، اميدوارم بعد از انتخابات اين موضوع را به بحث و واشکافي بگذاريد.

    سربلند و پيروز باشيد
    پاسخ

    از اظهارنظرتان سپاس .اميد كه درموقع مناسب بيشتر دراين باره بخوانيم وبنويسيم