سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

جومونگ درایران

حرف هایم را درباره مجموعه تلویزیونی جومونگ در نوشتارپیشین نوشته ام (برای خواندن آن مطلب اینجا را کلیک کنید ). نمی دانم دعوت از هنرپیشه نقش جومونگ ودیدارش با ورزشکاران وخوانندگان و..برای چیست ؟چه اتفاقی افتاده است که ورزشکار، خواننده یا هنرپیشه ایرانی که جوانان این مرز وبوم درهر کوی وبرزن برای گرفتن امضا راهشان راسد می کنند برای گرفتن عکس با این هنرپیشه کُره ای مشتاقانه صف می کشند؟ هنر ما در دوران پس از انقلاب رشد داشته یا کژ راه رفته است ؟ فلسفه خرید این همه فیلم وسریال کُره ای چیست ؟


[ پنج شنبه 88/6/19 ] [ 1:16 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 راهی به سوی خدا

ماه رمضان را باخیلی چیزها می شناسند ؛ زولبیا وبامیه ، ربّنای شجریان، دعای سحر ، سریالهای آبکی سیما، فشردگی کار ادارات ، تقلیل ساعت کاری کارمندان و...اما توجه به تلاوت قرآن وکتابت آن در یک روز یکی دیگر از نمادهای رمضان است برگزاری مسابقات حفظ وتلاوت قرآن باحضورقاریانی از کشورهای مختلف جهان وتوجه به ویزگی های صوری قرآن سالهاست فضای جامعه ما را پرکرده است .رمضان المبارک سال گذشته وقتی مجری برنامه سحر از شبکه اول سیما نام بیماران را می برد و از مردم می خواست که برای شفای بیماران سوره حمد بخوانند و در شب های بعدی از تلفن های تشکر آنان و خبر بهبودی بیماران سخن می گفت‘ برخی اصحاب رسانه ای بازبان انتقاد و گلایه می گفتند مگر این بنده خدا کتاب جمهوریت افلاطون را به تازگی خوانده است که گفته بود همه مردم در میدان اصلی شهر جمع شوند و یکی یکی مشکلات خود را بازگو کنند و شهریار برایشان چاره اندیشی و مشکل گشایی کند؟ درپاسخ باید گفت برای هر کسی که اندکی با دشواری های مواجهه با غول آنتن آشنا باشد‘ ابداع این گونه روش ها دراجرای برنامه‘ به معنی کلیشه گریزی و پرهیز خلاقانه مجری از حرف های تکراری است. این که بد نیست.
اما گویا خلاقیت این مجری محترم امسال به تکرار افتاده و این بار دچار افراط شده ‘ تا جایی که مجری برنامه بارها این جملات راتکرار می کند که: عزیزی جلوی در جام جم آمد و درخواست کرد که برای بیمارش دعا کنیم.
این جمله یا حقیقت دارد و واقعا" افراد دارای بیمار در کنار کار شبانه روزی پرستاری یا سرکشی به بیمارشان ‘ سری هم به جام جم می زنند آن هم درست در زمانی که آقای فرزاد جمشیدی در حال عبور از آن جاست و از او می خواهند که از برنامه سحر برای شفای بیمارشان اعلام دعا کند یا این که حقیقت ندارد و مجری برنامه برای گرمی بازار چنین ادعایی کرده است؟
در صورت اول باید دو نکته را اشاره کرد که هر دو مستقیم و غیرمستقیم به رسانه ملی مربوط می شود:
1. اگر شیوه های رفتار دینی مانند دعا و نذر در جامعه ما چنان دستخوش تغییر شده که مردم به جای مراجعه به مسجد و امامزاده ‘ به جام جم مراجعه می کنند‘ دست اندرکاران فرهنگ سازی به ویژه در حوزه فرهنگ دینی از جمله صداوسیما که در این زمینه به درستی مدعی است‘ باید تجدیدنظری اساسی داشته باشند.
2. اگر این معضل وجود دارد و واقعا" برخی از مردم به نیت شفای بیمارانشان به جام جم می روند و از مجری برنامه تلویزیونی درخواست دعا دارند‘ صداوسیما و حتی شخص مجری محترم باید روشی اصلاحی در این زمینه پیش بگیرند نه آن که با طرح مکرر این موضوع از آنتن پخش زنده‘ به این شیوه ناصواب _ اگر نگوییم انحراف از دین _ دامن بزنند.
در صورتی که احتمال دوم صحیح باشد یعنی این مجری تلویزیونی مثل بسیاری مجریان دیگر که داستانک هایی را جهت تاثیرگذاری بیشتر به مثابه خاطرات شخصی و اتفاقات واقعی بیان می کنند‘ این موضوع را مطرح کرده باشد‘ جای تذکر جدی دارد که مجری یک برنامه دینی از تریبون سحرگاهان ماه مبارک رمضان ناخواسته به ترویج نوعی رفتارهای منجر به خرافه گرایی و قدم نهادن در مسیر کژراهه مشغول است.
 

 

 


[ شنبه 88/6/14 ] [ 1:14 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

قضاوت

زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌کشی کردند.

روز بعد ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش درحال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت: لباس‌ها چندان تمیز نیست. انگار نمی‌داند چطور لباس بشوید. احتمالا باید پودر لباس‌شویی بهتری بخرد.

همسرش نگاهی کرد اما چیزی نگفت.

هربار که زن همسایه لباس‌های شسته‌اش را برای خشک شدن آویزان می‌کرد، زن جوان همان حرف را تکرار می‌کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد، روزی از دیدن لباس‌های تمیز روی بند رخت تعجب کرد و به همسرش گفت:”یاد گرفته چطور لباس بشوید. مانده‌ام که چه کسی درست لباس شستن را یادش داده..”

مرد پاسخ داد: من امروز صبح زود بیدار شدم و پنجره‌هایمان را تمیز کردم!


[ چهارشنبه 88/6/11 ] [ 12:6 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

 

 

کاش فرصتی برای پرسش بود!!

چند ماهی است که صحبت فولاد سبا در بین مردم چمگردان ومنطقه نقل محافل است ومردم این دیار از یک بی عدالتی صحبت به میان می آورند . فولاد سبا را با نمای آبی رنگ در حاشیه جنوبی ذوب آهن اصفهان می توانید مشاهده کنید درباره این موضوع وتصویری که در پست قبلی گذاشته ام یا آوری چند نکته ضروری است :

1-  فولاد سبا اگر چه در دل ذوب آهن اصفهان قرار دارد اما به این صنعت وابسته نیست. کارش تولید ورق است واکنون به مجتمع فولاد مبارکه وابسته است .

2-  فولاد سبا از نظر آلاینده ها با آنچه در روند تولید در ذوب آهن اصفهان اتفاق می افتد تفاوت دارد واز نظر فرایند تولید همانند فولاد مبارکه عمل می کند . آنچه در حوضچه های فاضلاب در شرق زرین شهر اتفاق می افتد مربوط به ذوب آهن وکوره های بلند آن است نه فولاد سبا. آلایندگی فولاد سبا صدای ناشی از تولید است که به همه شهرهای منطقه سرایت نمی کند .

3-  شوربختانه ما درجامعه ای زندگی می کنیم که امکان پرسیدن سئوال هم فراهم نیست واگر هم سئوالی بپرسی هراس از پاسخ ، کار را به ناکجا آباد می کشاند! اگر با خبرهای ضد ونقیضی که در منطقه وجود دارد( وبیان آن اخبار آه از نهاد برخی درخواهد آورد ) همان اخبار را به عنوان مطلب دروبلاگ قرار می دادم کار شایسته ای انجام شده بود ؟

4- آنچه انجام شده فقط یک سئوال ویک تصویر است ! دریغ از یک نظر بدون تعصب وجانبدارانه . به نظرات نگاهی بیفکنید تاصحّت ادعا روشن شود . اگر چه کسی که خود معلوم نیست چه نام ونشانی دارد نویسنده را معلوم الحال خطاب کرده اما  به راحتی می توان فهمید از کدام اداره وکدام محله نظر ارسال کرده است

5-  یک بار دیگر به این جمله توجه کنید :

به  تصویربالا به دقّت  نگاه کنید :

اگر شما را داور قرار دهند؛ به نظرشما طرح تولید فولاد سبا در محدوده خدماتی کدام شهر قراردارد؟

کجای این جمله نشان از بی عدالتی ، عدم درک مسائل جامعه شناختی ، معلوم الحالی ، بی انصافی ،نادیده گرفتن حق دیگران و.. دارد ؟بهتر نیست کمی انصاف را گاهی مزمزه کنیم تا مجبورنشویم آن را  قی کنیم. 

6-  اگر وجدان را محکمه فردی بدانیم ، وجدانم را شاهدمی گیرم که برای نوشتن ودرج این مطلب  نه توصیه کسی را مدّ نظر قرارداده ام ونه منظوری از درج آن داشته ام یکی نیست جواب بدهد که پاسخ سئوال را با جوابی درخور می دهند یا با دشنام وناسزا وحرف های کوچه بازاری ؟

کاش کسی یافت می شد که ابتدا جمله ای را که زیر تصویر نوشته بودم می خواند وبعد می اندیشید وتحقیق می کرد وآنگاه اگر می دانست ومی توانست جوابی شایسته می داد که اگر در گوشه ای از این کشور یا درنقطه ای ازاین کره خاکی ناخودآگاه یا خودآگاه، چشم کسی  به این مطلب می افتاد به آگاهی ما مردم غبطه می خورد نه این که ....


[ شنبه 88/6/7 ] [ 6:23 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 فولادسباکجاست؟

 

به  تصویر بالا به دقّت  نگاه کنید :

 

اگر شما را داور قرار دهند؛ به نظرشما طرح تولید فولاد سبا در محدوده خدماتی کدام شهر قراردارد؟


[ چهارشنبه 88/6/4 ] [ 12:10 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 126
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445414