سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

مردی که نیمی از مغز خود را در یک نزاع غیرمعمول در میامی فلوریدا از دست داد و به طور معجزه آسایی زنده مانده است.شاید باور کردنش آسان نباشد.

 

مردی با یک  نیمه سر

مردی با یک  نیمه سر

مردی با یک  نیمه سر

مردی با یک  نیمه سر

 

لینک سایت

 


[ دوشنبه 89/11/4 ] [ 1:33 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

پنج سالگی حسام سرا

حسام سرا با این نوشته به دنیای پنج سالگی قدم نهاد .

پنج سال است بی وقفه در اینجا می نویسم . از همه کسانی که در این مدت نوشته هایم را نقد کردند وموجب شدند درباره مطالبی که نوشته ام یا چیزهایی که باید می نوشتم وننوشتم بیشتر بیندیشم، صادقانه تشکر می کنم . دنیای مجازی چندین برابر دنیای حقیقی است ومن در این مدت با گوشه ای از این دنیای رمز آلود که درآن فقط اندیشه ها آشکارند آشنا شده ام . از همه شما دوستان وخوانندگان فهیم حسام سرا سپاسگزارم. نظرات ارزشمندتان را دریغ نکنید ومطمئن باشید به همه آنها فکر خواهم کرد به ویژه نظراتی که حاوی فکر، تحلیل ویا نقد عالمانه مطالب باشند  .

 


[ شنبه 89/11/2 ] [ 12:9 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 هفتاد آرزوی ناکام

وباز هواپیمایی درایران سقوط کرد و......

... یک لحظه بود
هفتاد آرزو که دود شد
هفتاد کلاس و درس و "فردا چه درست کنم برای ناهار"
هفتاد پیامک "وقتی نشست بی خبر نذار"
هفتاد برنامه‌ی ِ سفر ِ مشهد الرضا برای عید
هفتاد صدای زنگ در خانه و "آخ! یخ زدم! باز کن! منم"
هفتاد ساک پر از خستگی و مهر و هدایا که پاره شد
هفتاد "آه"، "آخ"، "خدایا مرا ببخش"
هفتاد زخم که دیگر دوا نداشت...

اینجا
وقتی تو ای وزیر و وکیل و رییس فلان و حضرت اجل
دیشب
در خواب ناز متن سخنرانی‌ آتشین و تکبیر به خواب می دیدی
هفتاد آتش به هفت هزار نیستان فتاده است
صبحت بخیر
نسکافه، شیر؟ تلخ یا با کمی شکر؟

اصل شعراینجا

وشعر ارسالی مدیر وبلاگ نوشته های درباغ در این باره:

جعبه ی سیاه              

پرنده ها با ان که بی سوادند

زبان خارجی نمی دانند

برج مراقبت ندارند

اما به موقع می پرند و می نشینند

اقای خلبان !

لطفا درهای اظطراری را باز بگذارید

من از کلمه ی توپولوف

من از خبر ساعت 14

از صدای اقای حیاتی می ترسم!

برگرفته از مجموعه ی (ملخ های حاصلخیز)


 

 


[ سه شنبه 89/10/28 ] [ 1:7 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

وقتی به قطر حسادت می کنیم

قطر شبه جزیره ای است در منتهی الیه جنوب غربی خلیج فارس که درخوش بینانه ترین وضع مساحتش با استان بوشهر ما برابری می کند،کشوری بدون آب وهوای مناسب برای کشاورزی وبدون آب آشامیدنی که اقتصادش بر نفت وگاز استوار است  . ما وقطری ها در میدان گازی پارس جنوبی منابع عظیم گاز مشترک داریم وقطری ها درجند سال گذشته با تلاش بسیار و انعقادقرارداد باکشورهای خارجی تاآنجا که توانستند این منابع گازی را استخراج ومورد بهره برداری قراردادند  روزگاری مردم این شبه جزیره فقط با ماهیگیری وصیدمروارید به زندگی نه چندان آسانشان ادامه می دادند  وامروز وضعشان دگرگون شده است مردم مسلمانی که عمدتا" اهل تسنن هستند .

بازی های آسیایی فوتبال ،امسال درقطر برگزار می شود وقتی این مشکلات زندگی شهرنشینی ودشواریهای زیرساخت میزبانی را درنظر می آوریم به این نتیجه می رسیم که کارهای بسیاری برای جلب نظرمسئولان فوتبال آسیا برای واگذاری میزبانی به قطر صورت گرفته است زیرساختهایی که فیفا را هم به میزبانی جام جهانی درقطر راضی کرد !

جدول میزبانان جام ملتهای آسیا از آغاز تاکنون:

عبدالرحمن تانکو، نخست وزیر مالزی و رئیس وقت AFC در اوایل دهه 1950 میلادی پیشنهاد برگزاری یک دوره مسابقه فوتبال دوره‌ای با حضور کشورهای عضو کنفدراسیون را ارائه کرد که در نهایت این طرح در سال 1956 به میزبانی هنگ کنگ رنگ واقعیت به خود گرفت.

دوره اول - هنگ‌کنگ 1956

دوره دوم - کره‌جنوبی 1960

دوره سوم - رژیم اشغالگر قدس 1964

دوره چهارم - ایران 1968

دوره پنجم - تایلند 1972

دوره ششم - ایران 1976

دوره هفتم - کویت 1980

دوره هشتم - سنگاپور 1984

دوره نهم - قطر 1988

دوره دهم - ژاپن 1992

دوره یازدهم - امارات 1996

دوره دوازدهم - لبنان 2000

دوره سیزدهم - چین 2004

چهاردهمین دوره - مالزی، اندونزی، تایلند و ویتنام 2007

دوره پانزدهم - قطر 2011

چند کیلومتر آنطرف تر کشوری با  بیش از 1648195 کیلومتر مربع باکوهها، آبهای جاری ، منابع عظیم نفت وگاز ، معادن بی شمار ، زمین های قابل کشت و استعدادهای بیشمار درزمینه های مختلف از جمله فوتبال .....در زمینه ورزش فوتبال با این همه سرمایه گذاریهای میلیاردی به جایی نرسیده است

میزبانی بازیهای آسیایی فوتبال و ورزشهای دیگر اهمیتی دارد یانه؟ واگر اهمیت ندارد چرا کشورهای مختلف برای تصاحبش دست وپا می زنند ؟

می گویند امروز ورزش وبالاخص فوتبال یک صنعت است ومی تواند در زمینه جذب سرمایه و گردشگر مانند توریسم عمل کند ایران نیز یک کشور باجاذبه های فراوان توریستی است چه شده که ما بعد از گذشت 35 سال نتوانسته ایم میزبانی این مسابقات را کسب کنیم ؟

ایران دربین کشورهای منطقه به دلایل وشرایط مختلف طبیعی وانسانی جایگاه ویژه ای دارد روزگاری آرزوی عربهای منطقه رسیدن به موقعیت ایران بود وامروز ما به دیده حسرت به امارات متحده عربی و قطر نگاه می کنیم . همت مدیران ورزشی وغیر ورزشی ایران می تواند جایگاه ما را دربین این منطقه از جهان ارتقا بخشد

به امید آن روز

 

 

 


[ شنبه 89/10/25 ] [ 1:40 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

مصرف کننده وکم فروشی

قرآن مجید را باز می کنم به اولین آیه سوره  مطففین می رسم« ویل للمطففین»‌ وای برکم فروشان !

 چند بار این آیه راخوانده یا شنیده ام ؟نمی دانم ...چند بار قاریان محترم وبین المللی قرآن ، این آیه را باصوت زیبایشان تلاوت کرده اند ؟ نمی دانم ....چندبار تفسیر وتوضیح این آیه را ازمعلمان مدرسه ومعلمان دینی شنیده ام ؟ نمی دانم ... اما می دانم بسیاری از این قاریان قرآن با خواندن همین آیات وآیات اخلاقی دیگر درمسابقات داخلی وخارجی وبین المللی به رتبه های مهمی دست یافته اند وسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز درپخش این مسابقات کوتاهی نکرده است .

صبح شده ، سفره صبحانه را گسترده ایم در ِ قوطی پنیر را باز می کنم نگاه متعجبم دیگران را به واکنش وامی دارد می پرسند چه شده است ؟ می گویم چیزی نشده ولی شما ببینید وزن وحجم پنیر این قوطی همان است که قبلا" بود ؟ می بینند ومی گویند نه ! به قیمت روی قوطی پنیرنگاه می کنم باقیمت قبلی اندکی تفاوت دارد. نه! اشتباه نکنید کمی گران تر از قبل است اما از نظر کمّیت وشاید کیفیت با قبل تفاوت کرده است کمی « کم تر» از گذشته وکمی « گران تر » از پیش !

چند سئوال در ذهنم رژه می روند :

1-      آیا این مصداق کم فروشی نیست ؟

2-  آیا این مورد با آموزه های قرآنی که هرسال قاریان محترم می کوشند خواندنش را با سبکی نو به مردم مسلمان ایران وجهان عرضه کنند تناسب دارد ؟

3-  درنظام جمهوری اسلامی که بیشتر اقتصاد در اختیار دولت است کم فروشی که مصداق بارز گران فروشی است چه حکمی دارد ؟

4-  دکتر احمدی نژاد در توضیح هدفمندی یارانه ها جمله ای رابااین مضمون بیان کردند که « چنانچه درجایی کالایی را گران فروختند مردم بانخریدن،مانع بالارفتن بیشتر قیمت شوند» ومن به این جمله بسیار اندیشیده ام . اگر مردم یعنی مصرف کنندگان قدرت اقتصادی خود رابدانند گرانفروشی معنایی خواهد داشت ؟

5-  فرض کنید کالایی گران شود ومردم (مصرف کنندگان )تصمیم بگیرند دراقدامی دسته جمعی برای مدتی کوتاه از خرید آن کالا خودداری کنند آیا در آن صورت باز هم قیمتها بالاخواهد رفت و از وزن وکمّیت وکیفیت کالاها کاسته خواهد شد ؟

پی نوشت :

 می گویند هدفمندی یارانه ها موجب خلاقیت مردم می شود ومن با این ایده موافقم. فکر کنم این مورد نیز از اولین خلاقیتها در این زمینه باشد ...

 

 


[ یکشنبه 89/10/19 ] [ 1:5 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

فرهنگستان وواژه هایش

وقتی به سابقه واژه ها واصطلاحات قدیمی ایران زمین نگاه می کنم وتحول همان اسامی را از نظر می گذرانیم به انتخاب درست وکارشناسی کسانی که این واژه ها را درفرهنگستان زبان فارسی برگزیده اند آفرین می گوییم . به این واژه ها دقت کنید :

قشون ، مکتب ، اجباری ، نظمیه ، کُلُنِل ،بلدیّه ، ولایت، والی  و...

اکنون از این واژه ها به جای موارد بالا استفاده می شود :

ارتش، دبستان (مدرسه ، دبیرستان ) سربازی ، کلانتری ، سرهنگ ،‌شهرداری ، استاندار ی ، استاندار و....

چند شب پیش دکتر کزّازی درباره اسکندرنامه نظامی درشبکه چهار سیما سخن می گفت خوب که به سخنانش دقت می کردی تقریبا، همه فارسی بودند ومی شد بیشترشان رافهمید .. به فرهنگستان زبان وادب فارسی برمی گردیم وبه انتخابهای سالهای اخیرشان؛ به جز رایانه (همان کامپیوتر مشهور)و یارانه ( همان سوبسید که این روز ها بحث حذف شدن  ونشدنش نقل همه محافل است ) چند واژه دیگر را می شناسید که به آسانی درجای کلمه خارجی قبلی اش نشسته باشند؟ چند درصد کارشناسان وصاحبنظران فرهنگستان زبان فارسی متخصص این رشته اند ؟ واگر هستند چرا محصول کارشان این اندازه بی کیفیت است ؟چرا واژه های انتخابی را مردم نمی پذیرند ودرنوشته ها وگفته هایشان از این عبارات خلق الساعه بهره نمی برند ؟

 


[ یکشنبه 89/10/12 ] [ 1:13 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
          

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 168
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445456