سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آخرین تصویر جودوکاران قبل از پرواز مرگ

 

چشمانی که منتظرند

 

اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران که  دیروز(چهارشنبه 24/4/88) راهی ایروان پایتخت ارمنستان بودند در حادثه سقوط هواپیمای کاسپین که صبح دیروز در حوالی قزوین دچار سانحه شد کشته شدند.
تیم ملی ایران برای شرکت در تورنومنت ایروان و شرکت در یک اردوی آماده‌سازی راهی ارمنستان بود.
علی بهرامی (سرمربی و سرپرست) ، علی امیری (حراست)، علی محدث صدیق(مربی) ، وحید ابراهیمی (داور) ، وحید ابراهیمی (وزن 51- کیلوگرم)، ایمان زینی وند (‌وزن 55- کیلوگرم)، حسین بناء (‌وزن 60- کیلوگرم)، سعید رسولی (وزن 66- کیلوگرم)، مصطفی صباغی (وزن 73- کیلوگرم)، یحیی باقرپور (وزن 81- کیلوگرم)، مصیب عزیز الهی (وزن 90- کیلوگرم) و علیرضا لشکری (وزن 90+ کیلوگرم) اعضای این تیم را تشکیل می دادند

هواپیمای عازم ارمنستان در قزوین سقوط کرد و در این سانحه بیش از 160 نفر کشته شدند.

این حادثه هولناک واندوهبار را به همه مردم شریف ایران زمین وهم میهنان ارمنی ، به ویژه خانواده های داغدار آنان تسلیت می گویم

 


[ پنج شنبه 88/4/25 ] [ 1:1 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

هر زائر ایرانی 7بشکه نفت ؟!هرزائرایرانی 7بشکه نفت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«مادرم جلوی چشمم از شدت گرما لب مرز ایران و عراق جان داد درحالی که پزشکی در کاروان نبود تا به دادش برسد، حدود نیم ساعت قبلش به سرباز عراقی لب مرز گفتم: مادرم بدحاله، باید بمیره تا شماها کارش رو زودتر راه بیندازید؟ گفت : آره! برو وقتی مُرد بیا» ! آنچه خواندید شرح حال گروهی از اسرای ایرانی در زمان جنگ تحمیلی نیست، بلکه وصف بدترین لحظه‌های زندگی یکی از هموطنانمان است که حدود دو سه ماه پیش تصمیم گرفت مادر سالمندش را با یکی از کاروان‌های زیارتی مجوزدار برای زیارت به عتبات عالیات ببرد و هرچند پیشتر گفته بود مادرش قادر به سفر زمینی نیست، اما در پی لغو پرواز ناچار شد او را از راه زمینی به ایران بازگرداند و پیرزن در میانه راه به دلیل نبود امکانات در عراق جانش را از دست داد.

 

روزی 2 میلیون دلار سود، از ایران به عراق
پژوهش‌های میدانی و پرسش از زائران نشان می‌دهد هر زائر ایرانی در هر سفر به طور متوسط یک میلیون تومان جنس بنجل را از بازارهای عراق خریداری می‌کند، اما مصطفی خاکسار قهرودی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با «جام‌جم»، میزان سودآوری ایرانیان را برای کشور عراق به طور متوسط کمتر از این مقدار تخمین می‌زند و می‌گوید: هر زائر ایرانی حدود 500 دلار برای عراق سودآوری دارد.
به گفته خاکسار قهرودی، ایران روزانه بیش از 3000 زائر به عراق می‌فرستد که این رقم بدون احتساب زائران غیرمجاز و انفرادی است. قهرودی معتقد است: تعداد زائران سازمان نیافته نیز در ایام خاص با شمار زائران مجاز برابر می‌شود.
از این اظهارات می‌توان نتیجه گرفت که اگر شمار متوسط زائران ایرانی را در روزهای عادی حدود 4000 نفر (با احتساب زائران مجاز و غیرمجاز) در نظر بگیریم که هر یک برای عراق 500 دلار سودآوری داشته باشند، ایران روزانه حدود 2 میلیون دلار برای این کشور سودآوری دارد که این رقم در ایام خاص، با در نظر گرفتن نزدیک به 6000 زائر ایرانی در این کشور به 3 میلیون دلار در روز می‌رسد!
هر زائر ایرانی یعنی 7 بشکه نفت
عراق این روزها هر بشکه نفتش را با قیمت تقریبا 70 دلار روانه بازار می‌کند در حالی که سودآوری هر زائر ایرانی برای این کشور بیش از 7 برابر هر بشکه نفت (500 دلار) است، اما به رغم سودآوری بالای زائران ایرانی، امکاناتی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد در حدی بسیار پایین است.
یک چرای بزرگ و بی‌جواب!
رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این که عمده‌ترین مشکل زائران ایرانی در عراق چیست، می‌گوید: عمد‌‌ترین مشکل؟! همه چیز برای زائران ایرانی در عراق مشکل است که بخش عمده‌ای از این مشکلات به نبود امکانات زیربنایی، نداشتن ثبات سیاسی و نبود دولتی مستقل در این کشور مربوط می‌شود.

 

یک پیشنهاد؛ اعزام زائر را متوقف کنید
رئیس سازمان حج و زیارت پیشتر در گفتگو با «جام‌جم» در پاسخ به این پرسش که چرا اعزام زائر از طرف سازمان حج و زیارت متوقف نمی‌شود می‌گوید، حتی اگر ما اعزام زائر به عراق را به شکل قانونی متوقف کنیم، آنها به شکل سازمان‌نیافته برای سفر و زیارت اقدام می‌کنند.
این اظهارنظر خاکسار قهرودی در حالی صورت می‌گیرد که سال‌ها پیش وقتی مرز ایران عراق بسته بود، شمار زائران ایرانی ورودی به این کشور تقریبا صفر بود و کسی برای زیارت قانون‌شکنی نمی‌کرد و جانش را به خطر نمی‌انداخت و به همین دلیل بیراه نیست اگر بار دیگر و با توجه به شرایط ناخوشایند زائران ایرانی در عراق، پیشنهاد بستن مرزهای میان دو‌کشور را دستکم تا زمانی که عراق به ثبات سیاسی برسد، مطرح کنیم.

اصل خبر را اینجا بخوانید


[ یکشنبه 88/4/21 ] [ 1:28 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

زن

می گویند زن بلاست و خدا کند  هیچ خانه ای بی بلا نباشد . نمی دانم اگر زن نبود دنیا چه مفهومی داشت بیایید قدری از تولید نسل آدمیان فراتر فکر کنیم زندگی بدون زن خانه ای بود بدون روح. از طرفی جهان بدون مرد هم جهانی بی روح ویک طرفه خواهدبود شاید خلقت زن ومرد برای جبران این نقیصه  است  وشاید اگر پروازی برای انسان متصور باشیم این پروازباکمک دوبال( زن و  مرد)  امکان وقوع بیابد .


[ پنج شنبه 88/4/18 ] [ 9:27 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

 

صبحانه ÷وتین واوباما

به نظرشما تصمیمات مهم بین این دومقام سیاسی که داعیه فرمانروایی جهان رادارند جلوی دوربین های خبرنگاران گرفته می شود یا درجلسات غیررسمی اینچنینی ؟

 


[ چهارشنبه 88/4/17 ] [ 11:55 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

تقدیر بادست خالی

روز پدر برهمه پدرها وپدربزرگ ها مبارک باد

در این روز نفس تقدیر از زحمات پدر مهم است نه چیز دیگر. یک شاخه گل هم می‌تواند زبان حال فرزند نسبت به پدرش باشد و اگر بضاعت گل هم نبود، یک ماچ آبدار از لپ گل انداخته وشاید پر چین وچروک پدر، کار چندین هدیه و کادوی زرورق گرفته شده را می‌کند.


[ دوشنبه 88/4/15 ] [ 2:29 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

محمدتقی بهار،ملک الشعراءآرامگاه شادروان ملک الشعراء بهار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این روزها دارم افکار واندیشه های محمدتقی بهار(1265 – 1330شمسی)را مرور می کنم . شعرهای مرغ سحر ،نکوهش اعمال وافکار رضاخانی ، و... از نمونه های اشعار زیبای اوست.

ازماست که برماست

این دود سیه فام که بربام وطن خاست

از ماست که برماست

وین شعله ی سوزان که برآمد زچپ و راست

از ماست که برماست

جان گر به لب ما رسد از غیرننالیم

با کس نسگالیم

از خویش بنالیم که جان سخن اینجاست

از ماست که برماست

یک تن چو موافق شد ، یک دشت سپاه است

باتاج وکلاه است

ملکی چو نفاق آورد او یکّه وتنهاست

از ماست که برماست

ماکهنه چناریم که از باد ننالیم

برخاک ببالیم

لیکن چه کنیم ، آتش ما درشکم ماست

از ماست که برماست

اسلام گر امروز چنین زار وضعیف است

زین قوم شریف است

نه جرم زعیسا نه تعدّی زکلیساست

از ماست که برماست

ده سال به یک مدرسه گفتیم وشنفتیم

تا روز نخفتیم

وامروز بدیدیم که آن جمله معمّاست

از ماست که برماست

گوییم که بیدار شدیم این چه خیالیست

بیداری ما چیست ؟

بیداری طفلی است که محتاج به لالاست

از ماست که برماست

ازشیمی و جغرافی وتاریخ نخوریم

از فلسفه دوریم

وزقالَ واِن قُلت به هرمدرسه غوغاست

از ماست که برماست

گویند «بهار» از دل وجان، عاشق غربی است

یاکافر حربی است

مابحث نرانیم درآن نکته که پیداست

از ماست که برماست

 

 درمیان نوشته های بهار نمونه ای از مقاله او درباره شعر جالب توجه بود :

هرشعری که شما را تکان ندهد ، به آن گوش ندهید ، هرشعری که شما رانخنداند ویا به گریه نیندازد آن را دوربیندازید ، هرنظمی که به شما یک یاچند چیزخوب تقدیم ننماید، بدان اعتماد ننمایید تاشما رایک هیجان وحشی حرکت ندهد ، بیهوده شعرنگویید . اوّل فکر کنید که چه چیز سایق شعر گفتن شماست ، آیا کسی را دوست دارید ، کسی را دشمن دارید ،مظلومید، فقیرید،شجاعید ومی خواهید تشجیع کنید ، گله دارید ، امتنان دارید، خبرتازه یاسرگذشت قشنگی به خاطر دارید ،نکته حکیمانه وفلسفه خوش ودقیقی درنظرگرفته اید ، چه چیزی است که شما وطبع شما رامی خواهد به خود مشغول کرده وبه لباس یک یاچند شعر خودش را به مردم نشان دهد ؟هرچیزی که هست همان راباهرقدرفکر وعقل وذوقی که دارید همان طور که هست بدون گزافه وباحقیقت وصدق به نظم درآورده ویابه نثربنویسید . شاعر آن است که دروقت تولد شاعرباشد، به زور علم وتتبّع نمی توان شعرگفت .

برای آشنایی بیشتر باافکار وآثار این بزرگ مرد ایرانی اینجـــــــا را کلیک کنید .

 


[ جمعه 88/4/12 ] [ 1:44 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

سایت فارسی ساز

یکی دیگر از سایت های برطرف کننده مشکل ترجمه متون انگلیسی ، سایت فارسی ساز است .اهمیت این سایت زمانی بیشتر روشن می گردد که درجایی بدون وجود دیکشنری های نرم افزاری ومکتوب بخواهیم متنی را بفهمیم یا از مفهوم خبری آگاه شویم .راه حل آسان است ؛ آدرس سایتی را که می خواهید متن آن را ترجمه کنید درمستطیل مربوطه وارد کنید وکلید کناری آن را کلیک کنید ؛بعد از آشکارشدن نوشته های سایت دلخواه می توانید باتوقف موس بر روی لغت مورد ترجمه وتلفظ آن مفهوم واژه یا جمله رابفهمید همچنین می توانید کلمه انتخاب شده را ویرایش کرده ومعنای آن را دریابید .

برای مشاهده سایت فارسی ساز اینجـــا راکلیک کنید.


[ سه شنبه 88/4/9 ] [ 12:57 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 153
بازدید دیروز: 209
کل بازدیدها: 1449615