سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

یک منبع آگاه در گفتگو با «آینده»، از تبدیل طرح هدفمندی یارانه‌ها به طرح نیمه هدفمندی یارانه‌ها خبر داد.

به گزارش آینده این منبع درباره تغییرات صورت گرفته در طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت:با توجه به اینکه اجرای این طرح در شرایط فعلی منجر به افزایش شدید قیمتها در حوزه عمومی خواهد شد، با نظر دکتر احمدی نژاد برای کنترل تورم ، یارانه‌ها کاملا هدفمند نشده و بخشی از یارانه های انرژی حفظ خواهد شد.

وی توضیح داد:در طرح اولیه هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده بود با اجرای طرح به جای پرداخت یارانه انرژی، یارانه به صورت نقدی پرداخت شود و بر این اساس مبالغ 40 هزار تومانی به حساب 61 میلیون نفر واریز شد، اما جرای این طرح به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی موجب افزایش شدید قیمتها و بالطبع افزایش تورم می شد و بنابراین با تغییر صورت گرفته، بخشی از یارانه‌های انرژی همچنان پرداخت خواهد شد.

این منبع طرح نیمه هدفمندی یارانه‌ها را حفظ همزمان انرژی یارانه‌ای در کنار پرداخت نقدی توصیف کرده و افزود: در طرح نیمه هدفمندی، قیمت یارانه‌های انرژی همزمان به صورت یارانه‌ای و غیریارانه‌ای ارائه می شود و اقشار مختلف بر حسب تشخیص دولت از انرژی یارانه‌ای یا آزاد استفاده می کنند.

وی تفاوت دیگر طرح نیمه هدفمندی یارانه‌ها و هدفمندی یارانه‌ها را در اتکا به منابع دریافت شده از مردم برای پرداخت نقدی عنوان کرد و افزود: در طرح هدفمندی دولت موظف بود پس از افزایش قیمت حامل های انرژی و دریافت وجه آن از مردم حداکثر تا 50 درصد مبلغ دریافت شده را به مردم پرداخت کند که طبیعی بود این مبلغ تکافوی گرانی به وجود آمده بر اثر افزایش قیمتها را نمی کرد. اما در طرح نیمه هدفمندی سقف پرداختی به مردم بیش از 50 درصد وجوه حاصل از افزایش قیمتها خواهد بود و دولت از منابع دیگر نیز برای پرداختهای نقدی استفاده خواهد کرد.

این منبع در خاتمه گفت:تغییرات به وجود آمده در طرح هدفمندی یارانه ها اجرای آن را ممکن و کم هزینه تر خواهد کرد و بر این اساس جزئیات افزایش قیمتها ظرف ده روز آینده توسط دکتر احمدی نژاد اعلام خواهد شد و پیش بینی شده است اجرای طرح از ابتدای دی ماه آغاز گردد.


[ چهارشنبه 89/9/17 ] [ 12:57 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 

مقام اول تعطیلات به ایران رسید


[ یکشنبه 89/9/14 ] [ 12:42 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]


بر لب بحر فنا منتظریم ای ساقی                                    فرصتی دان که ز لب تا به دهان این همه نیست


بارها وبارها جملاتی را شنیده وخوانده ام که مضمونش «قدر دانستن لحظه های زندگی» بود اگر چه جملات را فهمیده ومی فهمم اما درک واقعی این جملات «اکنون» برایم بامعناتر شده است . باید با زندگی کناربیایم باید بپذیرم که زندگی ترکیبی است از لحظات خوب وگاهی بد اگر چه لحظات بدش زخمی بر قلبها برجای می گذارد که تا ابد ماندگار است ولی چه می شود کرد .. ما محکوم به زندگی شده ایم آن هم در هرجایی وبا هرشرایطی . انگار در انتخاب میان جبر واختیار ، جبر زندگی بر اختیارش می چربد .
 باید درافکارم تجدید نظر کنم وبپذیرم که هر صبحگاه که آفتاب مانند همیشه از خاوران طلوع می کند روز که نه سال جدیدی آغاز شده است .باید بپذیرم وباور کنم که پگاه هر روز صبح، «نوروزی »دیگر است چه خام اندیشی است که سیصد وشصت وپنج روز در انتظار نوروزی تقویمی بمانم.
 این روزها دخترم می گوید اگر آدمی بداند فردا چه خواهد شد با آدمهای دیگر مهربانتر خواهد بود به گمانم او زوتر از من به این راز مهم پی برده است .






[ جمعه 89/9/5 ] [ 1:17 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 81
بازدید دیروز: 118
کل بازدیدها: 1448756