سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

داستان واقعی این تصاویر عجیب و تکان دهنده در دنیای وحش این است:
یک صبح سه شنبه در حالی که عکاس به همراه تیم همراهش برای یافتن رد پایی از شیرها به سمت جنوب
Madikawe حرکت می کنند به طور کاملا غیر منتظره با لاشه یک بز کوهی و شیری در حال نفس نفس زدن در کنار لاشه او روبرو می شوند. شیر که مشخص است تازه شکار خود را بر زمین زده است کنار لاشه حرکت می کند. اما بر خلاف آنچه انتظار می رود، شیر ماده شکار خود را نمی خورد. عکاس که از دور شاهد این ماجراست شروع به تصویر برداری می کند. شرح تصاویر این حادثه نادر را به ترتیب تصاویر بخوانید:


1. ماده شیر و لاشه شکاری که تازه از نفس افتاده است.


2. اولین کار شیر بعد از شکار، دریدن شکم شکار است. این را در تمام کتاب های جانورشناسی می توانید بیابید!


3. تا اینجا همه چیز مانند کتابهایی که خوانده ایم پیش می رود. دوستان من نیز در اتومبیل توسط دوربین دوچشمی و فیلمبرداری مشغول تماشای صحنه هستند. و ما این طور تصور می کنیم که شیر در حال خالی کردن محتویات شکم شکار خویش است. که ناگهان یکی از دوستان من فریاد می زند: آن محتویات شکم نیست!


4. و اینجا بود که ما متوجه شدیم بز کوهی آفریقایی کشته شده حامله بوده است.


5. و حالا در مقابل خود شیری را می بینم که طعمه کشته اش حامله بوده است. در این مواقع شیرها به کار خوردن خود ادامه می دهند البته اگر مشکلی پیش نیاید. و اما از اینجا به بعد بود که ما را به حیرت واداشت... ماده شیر جنین بز کوهی را به آرامی به زمین گذاشت و شروع به بوییدن او کرد.


6.زبان زدن برای یک ماده شیر و در موقعیت او بسیار عجیب بود. او از اتفاقی که افتاده بود سخت متحیر و مات و مبهوت بود. به اطراف خود نگاه می کرد تا ببیند آیا کسی برای کمک کردن هست...
7.بعد از مدتی ماده شیر به خالی کردن محویات شکم بز کوهی ادامه داد و در تمام مدت اینطور به نظر می رسید که سعی می کند تا حد امکان از جنین دور باشد...


8. بعد از مدتی دیگر و در حالی که هنوز هیچ قسمت از بند شکار خود را نخورده است، مجددا توجه اش به سمت جنین می رود و به آرامی او را از زمین بلند می کند.


9.او ایستاده است در حالی که جنین بز کوهی در دهانش است و برای مدتی به اطراف نگاه می کند. به همه جهت ها، شاید برای یافتن چیزی... و بعد از چند دقیقه به آرامی به سوی بیشه ای که در نزدیکی شکارش است حرکت می کند.


10.او مجددا می ایستد و جنین را به آرامی بر زمین می گذارد. و در تمام مدت با نگاهی هیجان زده و عصبی به اطراف نگاه می کند. سپس با نوک بینی به جنین ضربه می زند و به آرامی او را درست مانند توله هایش از پشت گردن میگیرد و بلند می کند...


11.او مجددا به اطرف نگاه می کند و به آهستگی به سمت بیشه می رود... با دقت به سمت بیشه زار پیش می رود جایی که تصمیم دارد جنین را در آنجا بگذارد. چندین بار به جنین ضربه می زند و در تمام مدت با حالتی نگران به اطراف نگاه می کند شاید انتظار کمکی یا خطری را می کشد...


12. بعد از چند دقیقه دوباره به سمت لاشه شکاری بر میگردد که هنوز چیزی از آن را نخورده است. کنار او می ایستد و سپس به آرامی همانجا دراز می کشد. شیر ماده به چه چیزی می اندیشد؟ چرا او این چنین عمل کرد؟

 
عکاس این صحنه شگفت آورگفته است، این یکی از عجیب ترین و خارق العاده ترین صحنه هایی بوده که در حیات وحش و درطول عمر خود مشاهده کرده است. حیوانات هم ....

اصل خبر را اینجا بخوانید

 


[ دوشنبه 88/9/2 ] [ 11:29 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

 استعدادایرانی

«مُطلَق گرایی »یکی از ویژگی های افراد ی است که دچار خودشیفتگی اند . مطلق گراها فکر می کنند همیشه وهمه جا حق با آنهاست ، فکر انتقاد از این افراد خوابشان را آشفته وذهنشان را مشوّش می کند . گروهی ازما ایرانی ها نیز خواسته یا ناخواسته دچار مطلق گرایی هستیم . به این جمله توجه کنید :

«ایرانیان باهوش ترین مردم دنیا هستند»

تاکنون کدام پژوهش علمی اثبات کرده است ایرانیان برترین مردم دنیا درهوش واستعداد هستند ؟ آیا مردم کشورها ونژادهای دیگر استعداد کمتری دارند ؟ اگر چنین است چرا دربعضی زمینه ها مثل اقتصاد ،مدیریت ،پیشرفت های علمی وتحقیقاتی ، شیوه های موفق آموزشی و... از ما ایرانیان پیشتاز ترند ؟این موضوع را به بی استعدادی ایرانیان تعبیر نکنید چراکه به نظر می رسد ایرانیان همانند دیگر افرادبشر طیف متنوعی از افراد بااستعداد ، استعداد متوسط و کم استعداد را شامل می شوند ولی شاید به این دلیل که با استعدادترین افراد این مرز وبوم به دیگر کشورها مهاجرت می کنند ودرمقایسه با افرا متوسط جامعه ی مهاجرپذیر ، نمودِ بیشتری در تحقیقات و..از خود نشان می دهند این برداشت برای ما ایزانیان ایجاد شده باشد .

درهمین زمینه این مقاله ارزشمند را نیز بخوانید .

 


[ جمعه 88/8/29 ] [ 11:31 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

بدون شرحممنوعیت ازدواج دوم بدون رضایت همسر اول !!!

عاقل آن است که اندیشه کند پایان را


[ دوشنبه 88/8/25 ] [ 12:33 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

کالبدشکافی بزرگداشت روزهای تاریخی ومذهبی

تاریخ به گذشته مربوط می شود و در این گذشته اتفاقات زیادی افتاده است :تولّد پیامبران ، تبلیغ ادیان،جنگ ها ، رشادت ها ، خیانت ها ، انقلابها و.. همه وهمه در گذشته تاریخی کشورها اتفاق افتاده است ؛ گرامی داشت این اتفاقات تاریخی درفرهنگ ها وکشورهای مختلف به شیوه های گوناگون انجام شده ومی شود .در ایران پس از انقلاب اسلامی،برای گرامی داشت رویدادهای تاریخی که بخشی از آن به ایام ا.. تعبیر می شود روش های چندی به کار گرفته می شود که برخی از آنها فقط حکایت مامور ومعذور بودن مسئولان برای ماندن درپست های اجرایی ویاحفظ شکل وصورت موضوع است .فکرش رابکنید فیلمی از تغییر سلطنت وبه قدرت رسیدن رضاخان رابه افرادی که دوران رضاخان را ندیده اند وفقط اطلاعات پراکنده ای درکتاب های درسی و.. از آن دریافته اند  نشان دهند واین کار را چندین سال باهمان شکل وهمان شعارها تکرارکنند  در این صورت چند درصدمردم با این تصاویر ارتباط برقرارمی کنند وتاچه اندازه این رویدادها زنده نگه داشته می شوند ؟آیا برای زنده نگه داشتن رویدادهایی که درزمان گذشته اتفاق افتاده واز آن به « تاریخ» تعبیر می شود راه دیگری نیست؟آیا برای بزرگداشت روزهای ملی ومذهبی ،پیروزی انقلاب ، 13 آبان ،روز دانشجو، 12فروردین، ،همین راهی را باید می رفتیم که رفته ایم ویا می شد ومی شود کار دیگری کرد . نسل اول انقلاب با سرودهای انقلابی سالهای 57 تا60 ارتباط برقرارمی کند وخاطراتش را درشنیدن این آواها ونواها می بیند ومی شناسد اما نسل کنونی چه ارتباطی با این شعرها وموسیقی ها برقرارمی کند؟ می شود شکل موضوع را به نیکوترین روش برگزار کرد اما برای ساختن محتوای مناسب باید طرحی نو درانداخت تا اگر قرار است بزرگداشتی صورت گیرد به درستی انجام شود وگرنه هزینه ها صرف می شود ، کلاسها تعطیل می گردد ،مناسبتی درتقویم ثبت می شود وقت وزمان مفید به این امور اختصاص می یابد اما نتیجه مورد نظر به دست نمی آید . به بچه های خودتان نگاهی دوباره بکنید وروزهایی که مناسبتی دارد وآنان در این مراسم حضورداشته اند دررفتارشان دقیق شوید واگر نادرستی در این نوشته ورفتار آنان یافتید نظرتان را بنویسید تا همگان وپیش از همه نویسنده این مطلب بهره مند شوند .پیش از آن از لطفی که می کنید سپاسگزارم  .


[ چهارشنبه 88/8/20 ] [ 11:10 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

سایت مشاهده آمار جهانی به صورت آنلاین

 

وقتی آمار واقعی مصرف، تولد، مرگ ومیر، انرژی مصرف شده وباقیمانده ، حکومت واقتصاد و.... را نمی دانیم گاهی حرف هایی می زنیم که مبنای علمی ندارند وگاه قضاوت نابجایی می کنیم یکی از دوستان سایتی را معرفی کرده که مهم ترین آمار جهانی را به صورت آنلاین دراختیارکاربران قرار می دهد. نکته جالب این که درحالت آفلاین نیز آمار این سایت هر لحظه به روز می شود . برای مشاهده این سایت اینجا را کلیک کنید.

از لطف دوست ارجمندم برای معرفی این سایت ارزشمند سپاسگزارم.


[ شنبه 88/8/16 ] [ 11:40 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

فرهنگ سازی دروغ

امروز یکی از دانش آموزان پرسید :میشه یه مثال درباره  «دروغ مصلحتی »بزنید؟گفتم: مثل تعطیل شدن مدارس به دلیل شیوع آنفولانزا و انکارتعطیلی مدارس توسط آموزش وپرورش به دلایلی که خود تشخیص می دهد .

پرسید : چه ضرری دارد؟ گفتم : هیچ ، فقط دروغ گفتن را چنان عادی ونهادینه می کند که همه ی ما ،راست راست دروغ بگوییم واصلا متوجه زیانهای آن نشویم . دروغ گفتن،فرهنگ سازی می شود .

شاید داریوش هخامنشی هم از دروغگویی مردمانش به ستوه آمده بود که از آن به خدا(اهورامزدا) پناه جسته بود .انگار دروغ با ذات ما پیوندی ناگسستنی دارد.


[ سه شنبه 88/8/12 ] [ 12:21 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]

آنفولانزای نوع ای

دراواخر تابستان سال جاری پزشکان ایرانی برآوردکردند که درمیانه زمستان شمار زیادی از ایرانیان به آنفولانزا مبتلا می شوند واگر این نوع از آنفولانزا از نوع خطرناک آن ( نوع ای) باشد درصدی از مبتلایان جان خود را ازدست خواهند داد. همان موقع درجلسه ای یکی از دوستان فعال اما بی اطلاع ما این خبر را به باد انتقادگرفت وگفت : «این هم از اون حرفهاست !چرا بی خود وبی جهت ذهن مردم را دچار آشوب می کنند وخبری که صحت ندارد را رسانه ای می نمایند ؟ » هیچ کس به این حرف دوست ما اعتراضی نکرد زیرا کسی به درستی نمی دانست چه اتفاقی می افتد وچه خواهد شد ...

اکنون میانه های پاییز است وهنوز چندماهی تا میانه های زمستان مانده است اما شمار مبتلایان به این بیماری رو به افزایش شگفت انگیزی است کافی است سری به مطب پزشکان درسطح شهر بزنیم تااز ازدحام بیماران در مطب ها وداروخانه ها شگفت زده شویم .

این روزها وقتی به دبیرستان می روم باتعداد زیادی صندلی خالی مواجه هستم که اغلب دانش آموزان آنها به دلیل همین بیماری (البته از نوع معمولی اش) زمین گیر شده واز درس ومدرسه باز مانده اند. این که برای پیشگیری از شیوع این بیماری چه باید کرد به میزان آشنایی مردم ما با روش های مراقبت های بهداشتی وکوشش مسئولان ورسانه ها در این زمینه بستگی دارد اما می دانیم این بیماری شیوع حیرت آور دارد ومرز وملیّت نمی شناسد به مسائل اعتقادی هم مربوط نیست بنابراین فرقی نمی کند درحال طواف بیت ا..الحرام باشیم یا درحال استراحت ویا حتا خوشگذرانی وگردش.

«تا کنون 1194 نفر در کشور به آنفلوانزای نوع A مبتلا شده و 16 نفرنیز فوت شده ­اند که یک نفر از فوت شدگان دانش آموز بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه حداقل 10 میلیون نفر ظرف دو تا سه سال آینده در کشور به ویروس آنفلوانزای نوع A مبتلا می شوند، اظهارداشت: در خوشبینانه ترین حالت از هر 200 نفر مبتلا که شناسایی نشوند، یک نفر فوت می کند.نکته مهم در این زمینه آن است که باوجود نقش رسانه ها در آگاهی و اطلاع رسانی، رسانه ملی تنها به انعکاس نکات بهداشتی اکتفا کرده و از ارائه گزارش هایی در ارتباط با موارد ابتلا و تعطیلی مدارس خودداری می کند. در صورتی که در آمریکا ،وضعیت اضطراری از سوی اوباما اعلام شده است».خبر این موضوع را اینجا بخوانید.

باوجود هشدار کارشناسان وزارت بهداشت ودرمان مبنی بر خطرابتلای زائران ایرانی درسفرحج وبالارفتن آمار مبتلایان به آنفولانزای نوع« ای» که نوع خطرناک آن است اخبار موجود حاکی از اصرارسازمان حج وزیارت براعزام زائران دارد! گو این که سلامتی زائران وسایر مردم برای آنان اهمیتی ندارد . به این خبر باید این نکته تکمیلی را اضافه کرد که بسیاری از کشورهای اسلامی از اعزام زائر درحج تمتع امسال خودداری می کنند وما اصرار داریم که باید این مراسم باهرشرایطی برگزار شود !! مانده ام که سلامتی در این مرز وبوم کیلویی چند می ارزد ؟شما می دانید ؟؟


[ جمعه 88/8/8 ] [ 11:22 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 56
بازدید دیروز: 240
کل بازدیدها: 1449758