سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات آتی ایران

شبکه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی فرهنگی و سیاسی افراد بازی میکنند و امروزه این رسانه ها به منبعی معتبر برای تبلیغات دینی و سیاسی تبدیل شده اند.

موضوع شبکه های اجتماعی و سبک زندگی هر چند در سالهای اخیر مورد توجه برخی اندیشمندان قرار گرفته است اما هنوز به طور دقیق به رابطه میان شبکه های اجتماعی و ابعاد مختلف زندگی اعم از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پرداخته نشده است.

بررسی فضای سیاسی سال 2008 امریکا حاکی از آن است که باراک اوباما رئیس جمهور فعلی امریکا با استفاده از شبکه های اجتماعی موجود در فضای مجازی توانست پیروز انتخابات شود و این عرصه نقش بسیار مهمی در پیروزی وی در انتخابات 2008 داشت.درانتخابات بریتانیا نیز شبکه های اجتماعی نقش تعیین کننده ای درپیروزی حزب حاکم داشتند

اما نکته قابل تامل این است که استفاده از فضای مجازی تنها محدود به انتخابات در ایالات متحده امریکا وبریتانیا نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا صورت می پذیرد.
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی  وخبرگان در ایران استفاده از فضای مجازی به طور چشمگیری توسط احزاب و گروه های مختلف افزایش یافته است و به نظر می رسد که استفاده از فضای مجازی معیار جدیدی برای انتخابات پیش رو در ایران باشد.

ایران کشوری است که بیش از 42 میلیون کاربر اینترنتی در آن فعال هستند که نزدیک به 50 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند .گروهی بر این باورند که فضای مجازی در ایران نقش تعیین کننده ای در انتخابات خواهد داشت.
به نظرشما فضای مجازی وشبکه های اجتماعی فعال درایران مانند وایبر، واتس آپ ، لاین ، تانگو ،اینستگرام ، تلگرام  و... چه نقشی درانتخابات آتی ایفاخواهندکرد؟


[ شنبه 94/3/9 ] [ 12:26 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 238
بازدید دیروز: 235
کل بازدیدها: 1451914