سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

پزشکان درحاشیه

سلام وسال نو مبارک

مدتهاست چیزی ننوشته ام نه این که چیزی برای نوشتن نداشته باشم اتفاقا موارد زیاداست اما فرصت کمتر دست می دهد. این ، هم می تواند دلیل باشد وهم بهانه ... بگذریم .. به وقتش خواهم نوشت اما از همه کسانی که برای خواندن مطلبی به این صفحه رجوع می کند ومطلب تازه ای نمی بینند عذرخواهی می کنم.

می خواستم ننویسم اما با دیدن اعتراضات قشرشریف وزحمتکش پزشک درباره سریال طنز درحاشیه، نتوانستم از ابراز نظر بپرهیزم.

سریال درحاشیه درباره بیمارستانی است که چند پزشک درآن به کارمشغول شده اند وبعضی از آنان پزشک نماهایی هستند که فقط عنوان پزشک دارند .طنز بیان اغراق آمیز پدیده هاست اگر بناباشد واقعیت امور بیان گردد دیگر عنوان طنز ندارد . از طرف دیگر پزشکان به دلیل نوع تخصصی که دارند بیش از هرکس می دانند که جامعه ما درشرایط کنونی به شادی نیاز دارد ومجموعه های طنز می توانند لحظاتی دلپذیر را فارغ از مشکلات روزمره زندگی به بینندگان تلویزیونی هدیه کنند.

این مقدمه ای بود برای ورود به دلیل این حساسیتی که پزشکان شریف این سرزمین به پخش سریال درحاشیه ابراز کرده اند دراین باره بیان چند نکته را لازم می داند:

  • 1- توهین وتهمت به هربهانه ای مردود است اما اگر بناباشد دریک سریال طنز درباره هیچ شغل ، قشر، گروه، شهر، لهجه و....صحبتی به میان نیاید باید درباره کدام موضوعات طنز ساخته شود؟
  • 2- به نظرمی رسد برای جلوگیری ازرواج استفاده از شبکه های ماهواره ای چاره ای جز حذاب کردن برنامه های داخلی وجود نداشته باشد دراین صورت پزشکان شریف چه نوع برنامه هایی را برای ساخت وپخش پیشنهاد می نمایند؟
  • 3- درسالهای اخیر برای شغل های متعددی از راننده وپرستار ومعلم گرفته تا روحانی وغسال وگورکن طنز ساخته اند اما هیچیک از آنان به این گستردگی با طنز درحال پخش برخورد نکرده اند
  • 4- به نظر می رسد میان سطح تحصیلات وبرون رفت از تعصبات، همبستگی مستقیم وجود نداشته باشدچراکه درغیراین صورت انتطارمی رفت و می رود که پزشکان با تحصیلات عالیه از طنز استقبال کنند واگر انتقادی در آن می بینند آن را بپذیرند وقضاوت را به مردم بسپارند.
  • 5- جامعه ما برای رسیدن به سطحی از تحمل که بتواندانتقادپذیرباشد وطنز را با اشکال تراشی مترادف نگیرد راهی بس طولانی درپیش دارد ناکارآمدی نظام آموزشی وسایر دستگاههایی که تربیت انسان بدانها مربوط است درهمین موضوع قابل تعریف است که ظاهرا آن نهادها هم خود را از نقص مبرا می دانند.
  • 6- اصولا سیاه وسفید دیدن مشاغل وافراد امری ساده انگارانه است این که تصورکنیم همه رانندگان، مغازه داران، کشاورزان، معلمان، واعظان وپزشکان بی عیب هستند ونقصی در گفتار ورفتارشان وجود ندارد سرآغاز بیراهه رفتن هاست اگر نه این است این که در خبرها شنیده ومی خوانیم که درشکم فلان بیمار بعد از چندسال به دلیل دردهای فراوان قیچی جراحی پیداشد توسط چه کسی صورت پذیرفته است ؟
  • 7- وقت آن رسیده که هریک از ما تمرین کنیم تا قدری سعه صدر خود را بالاببریم وبپذیریم که دراین دنیای لایتناهی ودرقاره های مختلف کره زمین،انسانها با افکارگوناگون زندگی می کنند واشکالاتی هم دارند باید اشکالات را با ابزارطنز بزرگنمایی کرد وضمن ایجاد فضای نشاط وسرگرمی، جامعه را از افسردگی رهایی بخشید .

کلام آخر این که:

           جامعه از تحصیلکردگان وپزشکان انتظار بیشتری دارد............ به نظر شما این انتظار را ندارد؟

 


[ سه شنبه 94/1/18 ] [ 11:54 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 177
بازدید دیروز: 142
کل بازدیدها: 1445265