سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

روز میراث فرهنگی

امروز روز میراث فرهنگی وموزه هاست برای شهرها وروستاهایی که مکان تاریخی  -مذهبی کهن ندارند شاید این پرسش پیش آید که این روز درتقویم برای چه کسانی درج شده است ؟

واقعیت این است که میراث فرهنگی دایره بسیار بزرگی را شامل می شود دایره ای که از یک سو به بناها ومکان های تاریخی و از سوی دیگر به آثار ونوشته های تاریخی ، پوشاک وروش تهیه آن ، تغذیه وروش پخت غذا، آداب ورسوم ومهم تراز همه  شخصیت ها وچهره های فرهنگی می پردازد از این رو شاید پرداختن  به کسانی که برای پاسداشت فرهنگ وهویت آبادی وشهر ما کاری هرچند کوچک انجام داده اند ضروری باشد وشاید این روز بهانه ای است تا از میراث بانان فرهنگ که حاملان آثار واسناد تاریخی اند یادی بکنیم.

این روز یادآور آن است که با نگاهی دقیق تر زندگی نیاکان را بکاویم وآثار ملی ومذهبی را که یادگار پیشینیان است با رفتارهای ناشیانه تخریب نسازیم .

 


[ شنبه 92/2/28 ] [ 8:25 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 297
کل بازدیدها: 1452719