سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 

هر روز صبح با روزنامه هایی دردست به دبیرستان می آمد ، از احوالش جویا شدم؛ دانش آموز سابقم بود که ترک تحصیل کرده وتوزیع کننده روزنامه شده بود ؛ پرسیدم  کدام روزنامه را توزیع می کنی؟ گفت روزنامه اصفهان زیبا که مربوط به شهرداری اصفهان است ؛ حساس شدم پس از آن که روزنامه ها را روی میز مدیر گذاشت یکی از آنها را برداشتم ، ورق زدم ومطالبش را مرور کردم دریغ از یک مطلب دندان گیر فرهنگی ، اجتماعی وسیاسی اما آب ورنگ روزنامه بدک نبود وقتی جدول مشخصات روزنامه را دیدم نام شهرداری اصفهان به عنوان صاحب امتیاز ونام شهردار اصفهان به عنوان مدیر مسئول توجهم را جلب کرد. یادم آمد که شهرداری زیر نظر شورای اسلامی شهر فعالیت می کند وبرای هزینه کردن نیاز به تصویب پیشنهاد شهردار (لایحه) یا پیشنهاد شورا(طرح ) دارد .

شورای شهر اصفهان از افرادی با طیف های متعدد فکری ، فرهنگی وتخصصی تشکیل شده است این که آیا این افراد شایسته ترین کسان برای تصدی عضویت شورا هستند قابل اثبات  و رد نیست اما می توان گفت باور عمومی مردم شهر اصفهان در انتخاب این افراد متجلی شده است .

در کشور ما روزانه عناوین بسیار زیادی از روزنامه ها ومجلات درموضوعات متعدد اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی ، ورزشی ، علمی ،دینی و... منتشر شده ومی شود اگر بیشتر این مجلات و به ویژه روزنامه ها را بررسی کنیم به مشابه بودن درصد بسیاری از مطالب آنها پی خواهیم برد تا جایی که اگر اسامی روزنامه ها را حذف وصفحات آنها را باهم ترکیب کنیم به سختی می توان نام روزنامه را تشخیص داد .

 در این اوضاع و احوال که کشور ما از مشکلات اقتصادی رنج می برد  و در شهرهای بزرگ مشکلات متعدد اجتماعی واقتصادی گریبان شهروندانش  را گرفته است ونیز مقوله «فرهنگ» بیش از هر زمان دیگری نیاز به همراهی نهادهای عمومی مانند شهرداری وشورای اسلامی دارد هزینه کردن هزاران هزار واحد از بودجه عمومی شهری مانند اصفهان برای چاپ و انتشار روزنامه ای به نام  اصفهان زیبا چه توجیهی دارد ؟ آیا در این شهر دراندشت هیچ بنی بشری این تذکر را به نمایندگان شورا نداده است ؟ آیا شورا مخالفت واعتراض شهروندانش را شنیده وبی تفاوت از کنارش می گذرد ؟ آیا اعتراض مردم دلیل منطقی ندارد  وآیا ها ی دیگر.....

من اما با عقل ناقصم روزها وهفته هاست که به این موضوع اندیشیده ام وهرچه جسته ام چیزی نیافته ام شاید بایددر آموزه های فکر ی وفرهنگی ام  بازبینی کنم واینقدر ناخن خشک نباشم که عده ای روزنامه ای راه بیندازند و در این وانفسای  قحط سالی شغل وکارو بار نان وپنیری دست وپاکنند واجاق خانواده ای را روشن نگه دارند . مهم اشتغال است فایده و ضررش به ما نیامده است ما موظف به« انجام تکلیف» هستیم نتیجه هر چه که باشد باشد مهم نیست . 

انتشار یک روزنامه در جامعه ما راباید به فال نیک گرفت و دررفع نواقصش کوشید اما اگر قرارباشد همین رویه درباره اصفهان زیبا دنبال شود بعید می دانم هدف رادنبال کرده باشند...

اینها راکه گفتم بدنیست یادآور شوم که شبکه اصفهان هم 24 ساعته شد (هوووووووووووووووراااااا) .

البته باز هم باید خدای را شاکر بود اما اگر در این شبکه هم قرار است آب به برنامه ها ببندند ومثلا" روحانی خوش سیمایی را بیاورند تا برنامه های مختلف را مانند مسجد اجراکند وفقط باشنیدن صدایش فکر کنند که مثلا" تلویزیون 24 ساعته داریم  رحمت بر نداشتنش . تلویزیون تعریفی دارد که باید برنامه سازان هر روز وهرساعت این تعریف را مدنظر قرار دهند تا از راه بیرون نیفتند  وگرنه رحمت به صدا وسیمایی که  در24ساعت فقط چند ساعت برنامه داشته باشد اما طراحی ، ساخت وپخش این برنامه ها دست کم بخشی از مخاطبانش  را باهمه سخت گیریهایی که دارند راضی نماید ...  


 


[ شنبه 90/2/31 ] [ 12:48 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 60
بازدید دیروز: 60
کل بازدیدها: 1449136