سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

روز پرستار،روز معلم ،روز دانش آموز ، روز کارگر ، روز پزشک ،روز خبرنگار،روز سینما،روزدامپزشکی،روز دختران،روز تکریم بازنشستگان ،روز مهندسی،روز امورتربیتی، روز دندانپزشک ، روز زن ، روز داروسازی ، روز ... به تقویم که نگاه می کنم پُر است از این روزهایی که فقط صفحه ای را سیاه کرده اند وهر روز به همّت نمایندگان محترم مجلس وایضا" هیئت محترم دولت بر این روزها ومناسبت ها افزوده می شود .مانده است روز بنّا ودست فروش و دوره گرد وچند روز دیگر تا جنسمان جور جور شود .....

به عنوان معلّم وقتی به این روزهای تقویمی ومناسبتی نگاه می کنم ،حس غریبی وجودم را می گیرد حسی بین بغض وناراحتی وگاهی شادی از چیزی که نمی دانم چیست! شاید هم چون چیزی نمی دانم بی دلیل حالت خوشحالی درمن ایجاد شده است! نمی دانم .

به روز معلم نگاه می کنم ، سه دهه از برپایی این مناسبت درتقویم می گذرد وهرسال برنامه های کلیشه ای وتکراری روان معلم ودانش آموز را می کاهد همه ساله دستورالعملی که بنا به شرایط تغییر می کند برای انتخاب معلمان نمونه به مدارس ارسال می شود ودر ماراتنی نفس گیر بانظرمدیر کسی یا کسانی عنوان نمونه می گیرند ولابد دیگران نمونه نبوده اند واز دایره انتخاب بیرون می افتند. روز معلم فرا می رسد جلسه ای خشک وبی روح آن هم از طرف خود مدارس ومعلمان !!برپا می شود ورئیس آموزش وپرورش و وزیر مربوطه درباره نقش معلم درجامعه داد سخن می دهند! وباز، سالی دیگر وانتظاری بیهوده برای رسیدن فردایی که تکرار همین تکرارهاست .

روز زن فرامی رسد زنان درباره فضایلشان دربرنامه های مختلف سیما وصدا دعوت می شوند تا از برتری هایشان بگویند ومی گویند؛ جالب این که هرساله در این برنامه ها همان میهمانان سال قبل وسالهای قبل دعوت می شوند تاباز بگویند آنچه رابارها وبارها گفته اند وشنیده ایم .

ظریفی می گفت همین وجود روز «زن »درتقویم، نشان از نابرابریهایی است که بین مرد و زن در جامعه ما وجود دارد وبرای جبران این نابرابری هاست که روز زن در تقویم خودنمایی می کند امید آن که جامعه بدان حد از رشد وبالندگی برسد که از نظر «حقوق انسانی»، بین زن ومرد تبعیضی قائل نشود ومردان، بپذیرند که زنان نیز دارای حقوق انسانی اند تاجایی که برای اثبات حقانیت حقوق قشری از قشرهای جامعه نیاز به اختصاص روز خاص وفریاد برای اهمیت آن نباشد .

معلم نمونه شدن ،یک اتفاق است که باید در زمان خاص خودش اتفاق بیفتد خوش شانس ترین معلمان در سال اول انتصاب وزیر، مدیرکل ورئیس آموزش وپرورش، انتخاب می شوند چراکه وزیر جدید می خواهد با اختصاص جوایز ویژه به معلمان ورقبایش نشان دهد  که چقدر در تصاحب این میز لیاقت داشته وخیلی دیر او را کشفیده اند ! و تابعین نیز همچنین!!

با این حساب  روز پرستار ،کارگر،معلم ،دانش آموز ،کارگر ،پزشک ،خبرنگار،سینما،دامپزشکی،دختران، تکریم بازنشستگان ،مهندسی،امورتربیتی،دندانپزشک، زن ،داروسازی، روز ... وهمه روزهای تقویم بر همگان مبارکباد .





[ دوشنبه 90/2/5 ] [ 11:41 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 209
کل بازدیدها: 1449525