سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تلویزیون ما واینترنت

کم محتوا وگاه بی محتواست ، مستهجن است ، تبلیغاتش دور از شأن ایران وایرانی است ، بی بند وبار است وهزار برچسب منفی دیگر ....

برنامه های ماهواره ای را می گویم البته همه آنها را نه اما بیشترشان اینگونه اند اما چرا استفاده از ماهواره همه گیر شده است ؟راز این موضوع درکجاست ؟

امسال هم مانند هرسال نوروز آمد ورفت وبسیاری از مردم  روزهای تعطیلشان را با برنامه های آبکی وبی محتوای تلویزیونی پرکردند تلویزیونی که ادعامی کند کشوردرمعرض تهاجم فرهنگی قرارگرفته ودرهجوم جنگ نرم است.

 این که آیا چنین است یانه مورد بحث نیست آنجه مورد اهمیت است آن است که تلویزیون ما باکدام جاذبه ها وبرنامه ها می خواهد به جنگ رسانه ای برود؟ اطلاعات درست ونادرست فقط از طریق اخبار به مردم منتقل نمی شود بسیاری از دریافت های کاربران رسانه ها از لابلای سریالها وموسیقی ها بیرون آمده است . سالهاست نویسندگان وکارگردانانی طنز سیما را می نویسند که دیالوگ آنان نخ نماشده است. سئوال اساسی آن است که تا کی باید طنز سیما دراختیار تعداد معدودی از چهره های تکراری قرار داشته باشد که از شدت گرفتاری درساخت وتولید ،برنامه خود را روزانه برابر دوربین ببرند وبعد باکمال پررویی بگویند« وقت کم بود وما نتوانستیم برنامه را آنگونه که می خواستیم بسازیم !!» انگار دراین سرزمین ،نوروز ناگهانی می آید ونمی شود مثلا" از فروردین سال 90 برای نوروز 91 برنامه ساخت! باید نیمه اسفند ماه برسد تا ساخت فیلم وسریالی کلید بخورد وبعد آنی شود که می بینیم .

شاید از این نظر است که مسئولین اجرایی کشور باوجود آن که ایران ما جاده های حادثه خیز بسیار دارد ، سواری وکامیون درکنار هم در رفت وآمدند ، وسایل حمل ونقل عمومی به اندازه نیاز مردم دراختیار آنان نیست ، به مسافرت مردم با دید توریسم نگاه نمی شود ودرنتیجه این جابجایی مسافران جز ترافیک وحوادث جاده ای ،متلاشی شدن بعضی از خانواده ها ،جنگ اعصاب ، کمبود مراکز اقامتی و.. چیز دیگری به ارمغان نمی آورد با شدتی وصف ناپذیر مردم را مستقیم غیر مستقیم به سفرهای نوروزی ترغیب می کنند تا آنان را از شرّ برنامه های خسته کننده وتکراری نوروزی راحت کنند . به نظرمی رسد لیاقت مردم ایران برای داشتن برنامه های شاد آن هم از تلویزیون ایران بیش از اینهاست . اما انگار انحصار، صدا وسیما را هم تسخیر کرده است .

 


[ چهارشنبه 90/1/24 ] [ 10:23 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 167
بازدید دیروز: 209
کل بازدیدها: 1449629