سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آشتی باطبیعتآشتی باطبیعت

یادش به خیر ! تازه به خانه جدید آمده بودیم هنوز حیاط ساختمان نیمه کاره بود و کف حیاط موزائیک نشده بود از کامپیوتر هم خبری نبود دلخوشی لحظه های بیکاری من ایجاد باغچه ای بود برای کاشت صیفی جات،تنهایی ام را با گیاهانی که دورنگی برای آنها رنگی نداشت سپری می کردم وچقدر این موضوع آرمش بخش بود . زمان گذشت یادم هست می خواستم با پس اندازی که داشتم کامپیوتر بخرم ولی ترجیح دادم حیاط خانه را سر وسامانی بدهم وناچار پول خریدکامپیوتر و البته مبالغ دیگر صرف نماکاری و تعمیر کف حیاط شد ... درحیاط جدید ،باغچه هم طراحی شده بود ، کوچک تر از قبل. وباز کاشتِ آنچه دلخواهم بود بامقیاسی کمتر ادامه یافت و روزگار گذشت تا روزی که کامپیوتر خریدم وآرام آرام با طبیعت باغچه خانه ام بیگانه شدم واگر نبودند افراد خانواده که گاهی آبی بر تشنگی گُل وگیاه بپاشند امروز اثری از گیاه هرزه ای هم در باغچه دیده نمی شد .امسال پس از سالها دوباره به باغچه سری زدم درختان اضافی اش را بریدم وخاکش را ترمیم کردم،قصد دارم دوباره با باغچه خانه ام آشتی کنم می خواهم گاهی این صفحه کلید را رها کنم وهمان آدم قبلی شوم نمی خواهم از دنیای مجازی ودوستی هایش دل بکنم اما می خوام گاهی به یاد بیاورم که می شود با طبیعت وگل وباغچه آشتی کرد بی آن که در زندگی روزمره ما اختلالی ایجاد شود .

باید یادم باشد گرفتاری بشر از زمانی شروع شد که پنداشت عقل ِکُل است وبا تخریب محیط زیست می تواند به همه چیز دست یابد از این رو همه چیز را تخریب کرد تا به همه چیز دست یابد واکنون همه چیز را نابود کرده  بی آن که به همه چیز دست یافته باشد .

سیزده نوروزیا سیزده بدر درتقویم ها روز آشتی باطبیعت نام گرفته است به گمانم اگر ما آدم ها برای ادامه روزهای زندگی مان بر اساس آشتی باطبیعت تصمیم درستی نگیریم این یک روز بیش از آن که موثر باشد مخرب است کافی است به حچم زباله تولید شده در سیزه بدر توجه کنیم باقی قضایافعلا" پیشکش .بیایید نگاهمان را به طبیعت کمی اصلاح کنیم .

امید وارم سیزده بدر امسالتان خوش بگذرد واین خوش گذشتن، آسیبی به طبیعت وارد نسازد.


[ جمعه 90/1/12 ] [ 12:59 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 152
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445440