سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

نگاهی دوباره به فوتبال ایرانمی گویند اقتصاد ما مشکلات زیادی دارد ، مصرفمان زیاد است ، دخل وخرج کارخانجات ما با هم جور درنمی آید ، هزینه های تولید بالاست وقیمت تمام شده کالاها نسبت به مشابه خارجی آن زیاد تر است .... این ها را بگذارید کنار موضوعات دیگری مانند ضعف بنیه اقتصادی ، کاهش رفاه اقشار مختلف جامعه  ، آلودگی شهرها بر اثر تولیدات غیر استاندارد کارخانجات خودرو سازی وصنایع غول آسایی همچون ذوب آهن وفولاد و ... تا به موضوع جذاب فوتبال برسیم .

درچند سال اخیر هزینه های این ورزش در ایران سرسام آور شده است اگر به قراردادهای بازیکنان فوتبال  درلیگ برتر ولیگ های دیگر نگاهی بیفکنیم وقراردادهای مربیان  این ورزش را از نظر بگذرانیم واین دو را با هزینه های برگزاری ، داوری ، تغذیه ، مسافرت و....  در این ورزش جمع بزنیم به رقم وحشتناکی  می رسیم  وچند سئوال برایمان پیش می آید سئوالاتی که پاسخ برخی از انها را می دانیم وبرخی دیگر را نه...

1-     در شرایط نابسامان اقتصادی توجه بیش از حد روی یک ورزش وپرداخت هزینه های آن چه توجیهی دارد ؟

2-  صنایع وکارخانجاتی مانند ایران خودرو (پیکان) ، سایپا، ذوب آهن ، فولادمبارکه ، فولاد خوزستان ، نفت  و....  با وجود چندین تعهد بر زمین مانده مانند کیفیت نامطلوب محصولات ، ایجاد آلودگی زیست محیطی، حقوق معوقه برخی از کارکنان و... برای توجیه پرداخت های میلیونی وگاه میلیاردی در زمینه فوتبال از کدام توجیه شرعی ،قانونی ، اخلاقی ، مدنی و... استفاده می کنند .

3-  در روزگاری نه جندان  دور ودرسالهای دهه 60 ورزش به معنای عام آن دربین مردم عمومیتی ویژه داشت وصنایع هم از ورزش حمایتی نداشتند؛ چگونه است که اکنون با هزینه های نجومی درزمینه فوتبال ورزش محلات وعموم مردم روبه نابودی است ؟ دولت در این زمینه کدام سیاست را دنبال می کند ؟

4-  موارد بالا به معنای مخالفت نویسنده با ورزش وفوتبال نیست فقط سئوالاتی است که ذهنم را مشغول کرده است  به راستی چرا با وجود این هزینه ها شور وشوق ملی پوشان دربازیهای رسمی کمتر دیده می شود وبازیکنان به خاطر پیروزی تیم ملی کشورشان حاضر به فداکاری نیستند؟ آیا یکی از دلایلش این نیست که درصورت صدمه دیدن در مسابقات ملی از پاداش وحقوق میلیونی باشگاهی محروم می شوند و درنتیجه باخت ملی برایشان بی اهمیت شده است ؟

شما چه فکر می کنید ؟

 


[ یکشنبه 89/10/5 ] [ 1:36 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 165
بازدید دیروز: 200
کل بازدیدها: 1445453