سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آنفولانزای نوع ای

دراواخر تابستان سال جاری پزشکان ایرانی برآوردکردند که درمیانه زمستان شمار زیادی از ایرانیان به آنفولانزا مبتلا می شوند واگر این نوع از آنفولانزا از نوع خطرناک آن ( نوع ای) باشد درصدی از مبتلایان جان خود را ازدست خواهند داد. همان موقع درجلسه ای یکی از دوستان فعال اما بی اطلاع ما این خبر را به باد انتقادگرفت وگفت : «این هم از اون حرفهاست !چرا بی خود وبی جهت ذهن مردم را دچار آشوب می کنند وخبری که صحت ندارد را رسانه ای می نمایند ؟ » هیچ کس به این حرف دوست ما اعتراضی نکرد زیرا کسی به درستی نمی دانست چه اتفاقی می افتد وچه خواهد شد ...

اکنون میانه های پاییز است وهنوز چندماهی تا میانه های زمستان مانده است اما شمار مبتلایان به این بیماری رو به افزایش شگفت انگیزی است کافی است سری به مطب پزشکان درسطح شهر بزنیم تااز ازدحام بیماران در مطب ها وداروخانه ها شگفت زده شویم .

این روزها وقتی به دبیرستان می روم باتعداد زیادی صندلی خالی مواجه هستم که اغلب دانش آموزان آنها به دلیل همین بیماری (البته از نوع معمولی اش) زمین گیر شده واز درس ومدرسه باز مانده اند. این که برای پیشگیری از شیوع این بیماری چه باید کرد به میزان آشنایی مردم ما با روش های مراقبت های بهداشتی وکوشش مسئولان ورسانه ها در این زمینه بستگی دارد اما می دانیم این بیماری شیوع حیرت آور دارد ومرز وملیّت نمی شناسد به مسائل اعتقادی هم مربوط نیست بنابراین فرقی نمی کند درحال طواف بیت ا..الحرام باشیم یا درحال استراحت ویا حتا خوشگذرانی وگردش.

«تا کنون 1194 نفر در کشور به آنفلوانزای نوع A مبتلا شده و 16 نفرنیز فوت شده ­اند که یک نفر از فوت شدگان دانش آموز بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه حداقل 10 میلیون نفر ظرف دو تا سه سال آینده در کشور به ویروس آنفلوانزای نوع A مبتلا می شوند، اظهارداشت: در خوشبینانه ترین حالت از هر 200 نفر مبتلا که شناسایی نشوند، یک نفر فوت می کند.نکته مهم در این زمینه آن است که باوجود نقش رسانه ها در آگاهی و اطلاع رسانی، رسانه ملی تنها به انعکاس نکات بهداشتی اکتفا کرده و از ارائه گزارش هایی در ارتباط با موارد ابتلا و تعطیلی مدارس خودداری می کند. در صورتی که در آمریکا ،وضعیت اضطراری از سوی اوباما اعلام شده است».خبر این موضوع را اینجا بخوانید.

باوجود هشدار کارشناسان وزارت بهداشت ودرمان مبنی بر خطرابتلای زائران ایرانی درسفرحج وبالارفتن آمار مبتلایان به آنفولانزای نوع« ای» که نوع خطرناک آن است اخبار موجود حاکی از اصرارسازمان حج وزیارت براعزام زائران دارد! گو این که سلامتی زائران وسایر مردم برای آنان اهمیتی ندارد . به این خبر باید این نکته تکمیلی را اضافه کرد که بسیاری از کشورهای اسلامی از اعزام زائر درحج تمتع امسال خودداری می کنند وما اصرار داریم که باید این مراسم باهرشرایطی برگزار شود !! مانده ام که سلامتی در این مرز وبوم کیلویی چند می ارزد ؟شما می دانید ؟؟


[ جمعه 88/8/8 ] [ 11:22 عصر ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 90
بازدید دیروز: 278
کل بازدیدها: 1448647