سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 تاملی درسفرهای زیارتی

خبر تکراری است ،اما تلخ وناگوار. این بار نیز اتوبوس حامل مسافران ایرانی به عراق که برای زیارت عتبات عالیات رهسپار این کشوربود به دلیل نقص فنی وتصادف دچار حادثه شد و گرو هی از هم وطنان ایرانی ما جان باختند .دراین باره چند پرسش قابل طرح است :

1- دراسلام برگزاری مناسک وآیین عبادی این دین ( به جز جهاد که از فروع دین به شمار می آید ) اگر باخطر جان آدمی همراه باشد واجب نیست چنان که اگربرای تهیه آب برای وضو وبرگزاری نماز( که ستون دین محسوب می شود )بیم جان درمیان باشد شرع دستور داده است تامسلمان تیمم کند وجان وی درامان بماند. چگونه است درشرایطی که عراق امنیت لازم راندارد وهرآن خطر انفجار درمناطق مختلف این کشور جان مسلمانان را تهدید کرده ومی کند اعزام زائر به این کشور دردستورکار سازمان حج وزیارت قراردارد ؟

2- می گویند کشته شدگان ایرانی از راه غیر قانونی واز مرز مشخصی وارد عراق شده اند واین عده بدون هماهنگی باسازمان حج وزیارت کشور راترک کرده اند! سئوال این است که مگرمرزهای کشور تحت کنترل ونظارت مرزداران ایرانی نیست ؟اگر مرزداران سلحشورایرانی نتواننند از خروج اتباع ایرانی جلوگیری کنند وبا افرادی که مجوز لازم رااخذنکرده اند برخورد قانونی ومناسب نداشته باشند چه کسی پاسخگوست ؟

3- هرزائر که به کشورهای عربی (عربستان ، سوریه وعراق ) ویاهرکشور دیگراعزام می شود میزان مشخصی ارز ازکشورخارج می کند اگر به طور متوسط سالانه 2میلیون نفر به کشورعراق وسوریه اعزام شوند وهر نفر برای هزینه های اقامت ، ویزا، رفت وآمد ونیز خرید سوغات دست کم 500هزارتومان هزینه کند ( بیش وکم این مبلغ رافعلا" نادیده بگیرید تابعد)سالانه چه مبلغی ارز ازکشور خارج می شود وبه جای سرمایه گذاری دربخش های مختلف دراین موضوع صرف می گردد؟. نکته جالب توجه آن است که بسیاری با گرفتن وام های بلند مدت وپرداخت اقساط طولانی گام دراین وادی می گذارند ومدتها خود وخانواده رادچار تنگنای مالی می کنند .نکته جالب دیگر آن که کشورهای یاد شده _ به جز عربستان _ از نظر اقامتی امکانات مناسبی رابرای زائران تدارک ندیده اند وما روزانه هزاران مسافر را روانه این کشورها می کنیم ! برخورد ناشایست ، عدم صدور روادید ، و.. با ایرانیان که درشان این ملت نیست بماند برای مجالی دیگر .

انگار ماایرانیان را برای روزهای مصیبت آفریده اند ، خشکسالی ، قرارگرفتن درمنطقه ای که خود به خود صحنه درگیری های بین المللی است واخبار آن درصدرخبرهای جهان قراردارد دریک سو واشتیاق ما به کارهای غیرقانونی از سوی دیگر ممکن است افرادی رادچار سانحه کند وخانواده ای را سالیان سال درغم واندوه گرفتارنماید براستی مقصر اصلی دراین ماجراکیست ؟

پی نوشت مهم :

بزرگان دین وبه ویژه امام حسین (ع)  ویاران وفادارش همواره مورد احترام بوده وهستند اما احترام با غیرقانونی عمل کردن، بی برنامگی ، عدم تامین امنیت برای اتباع ایرانی و.. تناسبی ندارد باید همواره شان ملت ایران حفظ شود وجان انسانها مورد تکریم واحترام واقع گردد چراکه قرآن مجیددراین باره تصریح دارد که: اگر کسی یک نفر رازنده کندانگار همه انسانها رازنده کرده است واگر موجب مرگ انسانی شود گو این که همه بشریت را به نیستی فراخوانده است .  

 


[ سه شنبه 88/2/15 ] [ 12:19 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 181
بازدید دیروز: 142
کل بازدیدها: 1445269