سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

 کنکور وهزاران اما واگر.....

وزیر آموزش وپرورش درتازه ترین اظهاراتش درباره بعضی ازمسائل مهم این وزارتخانه به مواردی اشاره کرده که جای تامل بسیار است :

وزیر آموزش وپرورش حذف کنکور را به صلاح کشور ندانسته ودر این راه موانع بسیاری برشمرده است از آن جمله عدم رعایت عدالت درتصحیح سئوالات تشریحی دانش آموزان ودخالت نمرات آن در معدل آنان ونیز گلایه از این که اعتبارات کنونی آموزش وپرورش برای برگزاری امتحانات « پول آب نبات چوبی معلمان نمی شود!! »ودیگر آن که اگر کنکور حذف شود اولا" به دلیل نبود معلمان متخصص در همه جای ایران بسیار از دانش آموزان ضرر می کنند واگر سئوالات چند گزینه ای ملاک برگزاری آزمون های نهایی باشد عملا" یک کنکور به سه کنکور تبدیل شده است که در این صورت از درس وبحث علمی در دبیرستانها جز تست وکلاسه هعای آمادگی تست ، چیزی برجای نمی ماند .

وی درباره اقدامات معاونت پرورشی از زمان احیا تاکنون نیز این گونه پاسخ داده که هر نوع تربیت اعم از پرورشی و غیره بر عهده معلمان است!!؛ چرا که معلمان وظیفه دارند که استعدادهای برتر افراد را شناسایی کنند و اساسا باید در این زمینه باید از تست‌های استعدادسنجی استفاده شود.
وی البته به این موضوع نیز اذعان کرد که تقسیم کارهای علمی ـ آموزشی برای معلم و کارهای پرورشی برای مربیان پرورشی یک تقسیم کار ناقص است. این اظهار نظر وزیر محترم آموزش وپرورش با طرح احیای معاونت پرورشی که جندسالی است بر روی آن مانور داده می شود چرخشی آشکار محسوب می شود .

در خبری دیگر از واگذاری چندهزارمدرسه به حوزه های علمیه خبر داده شده است که در این روش--درصورت تایید نهایی واجرا-- مدیریت مدارس وتامین نیروهای خدماتی با حوزه وتامین دبیران تخصصی با آموزش وپرورش خواهد بود.

از آغاز بحث جدی حذف کنکور نزدیک به دوسال می گذرد دانش آموزان سال دوم دبیرستان که درطرح پیشنهادی وتصویب شده مجلسیان نخستین گروه از دانش آموزانی هستند که بدون کنکور وبراساس معدل دوره دبیرستان به دانشگاه راه می یابند پس از این فراز وفرود باسردرگمی خود را برای امتحانات پایان سال آماده می کنند وباز شاید منتظر می مانند تا درآغاز مهر سال بعد چه خبری ذهن آماده به تحصیل آنان را مشوش می سازد که :

سرانجام کنکور هست یانه ؟واین همه تشویش واضطراب را چه کسانی پاسخگو هستند ؟

 


[ چهارشنبه 88/2/2 ] [ 12:36 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 73
بازدید دیروز: 105
کل بازدیدها: 1448026