سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که انتخاب رشته را در دوره متوسطه حذف می‌نسل سرگردانکنیم، گفت: طی طرحی می‌خواهیم دانش‌آموزانی که در گرایش نظری، داوطلب ورود به دانشگاه‌ها هستند در مقطع پیش‌دانشگاهی انتخاب رشته ‌کنند و با توجه به گرایششان وارد دانشگاه شوند.

رهی در خصوص اصلاحات ساختارآموزشی آموزش و پرورش اظهار داشت: برای اصلاح این ساختار تلاش می‌کنیم تا رشته‌ها را در مقطع متوسطه حذف کنیم نه اینکه آموزش نظری را حذف کنیم.
وی افزود: منظور این است که در مقطع متوسطه دو گرایش برای آموزش داشته باشیم. یک گرایش فنی‌وحرفه‌ای و یک گرایش آموزش‌های نظری باشد. آموزش‌های نظری برای کسانی باید در نظر گرفته شود که بتوانند راحت به دانشگاه راه پیدا کنند و ادامه تحصیل دهند و بعد از طی دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به عنوان نیروی تحصیل کرده و اندیشمند به جامعه برگردند و در بخش نظری جامعه را اداره کنند!!

معاون آموزش و نوآوری وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش می‌کنیم رشته‌های نظری را به کمک قانون حذف کنیم! که اگر لازم باشد توسط قانون مجلس یا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
وی افزود: دانش‌آموزانی که در گرایش نظری، داوطلب ورود به دانشگاه‌ها هستند در مقطع پیش‌دانشگاهی انتخاب رشته می‌کنند و با توجه به گرایششان وارد دانشگاه می‌شوند. در حقیقت بر اساس این طرح نیاز نیست دانش‌آموزان ما در سال‌های پایین‌تر از پیش دانشگاهی انتخاب رشته کنند و انتخاب رشته مربوط به دانشگاه است.

نظرتان چیست ؟

اصل خبر را دراینجـــــــــــــا بخوانید .

 


[ چهارشنبه 87/10/25 ] [ 6:14 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 240
کل بازدیدها: 1449749