سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حسام ســرا
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

اینترنت  وتحقیق دانش آموزی

اسم تحقیق که می آید یاد آدمهایی می افتیم که لای کتابها درحال پیدا کردن مطلب یا درآزمایشگاه مشغول انجام آزمایشی هستند .... دنیای امروزدنیای ارتباطات است چه بخواهیم وچه نخواهیم استفاده از کامپیوتر در همه جا فراگیر شده و دریچه حدیدی به روی افراد گشوده است.درحال حاضر درهای ورود اطلاعات به ذهن افراد از مرز تعدد نیز گذشته اند ؛ در این شرایط زمانی که به دانش آموز یا دانشجویی تحقیق داده می شود می تواند مسیر دریافت اطلاعاتش را کوتاه کند ، لحظاتی به شبکه جهانی دریافت وارسال اطلاعات ( اینترنت ) متصل شود وبافشار چند کلید، متن، تصویر، فیلم ویا فایل صوتی موضوعی را دریافت وپس از ذخیره به عنوان تحقیق به معلمان ، استادان ومراجع درخواست کننده ارائه نماید ، در این صورت چند سئوال اساسی پیش می آید :

 

1ــ استفاده از اینترنت برای تحقیقات دانش آموزی از چه سنی مجاز شمرده می شود ؟آیا دانش آموزان دوره ابتدایی نیز مجاز به استفاده از اینترنت برای دریافت اطلاعات هستند ؟ براساس کدام شواهد ودلایل این نظر را ارائه می کنید ؟

 

ـ آیا دریافت اطلاعات وارائه آنهاتوسط دانش آموزان، بدون پردازش ودرک مطالب توسط آنان ارزش علمی دارد ؟

 

ـ آیا استفاده بی رویه از اینترنت ،دانش آموزان را باکتاب بیگانه نمی کند ورغبت استفاده از کتاب را درآنان کاهش نمی دهد ؟

 

ـ از کجا وبا کدام معیارها می توان مطمئن شد که دریافت اطلاعات از اینترنت توسط شخص دانش آموز یا دانشجو انجام شده است ؟ آوردن مطالب دریافت شده توسط دیگران جه اندازه ارزشمند است ؟

 

5 ــ موضوعات تحقیقی را چگونه باید انتخاب کرد که دانش آموز یا دانشجوامکان استفاده از منابع مختلف را دارا بوده واورا به گزارش سازی ودریافت کمک از دیگران مجبور نسازد ؟


[ پنج شنبه 87/8/16 ] [ 6:36 صبح ] [ اکبر حسامی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

اینجا محلی برای ارائه ی آرا و نظرات من است درباره آنچه که می بینم،می خوانم، می شنوم و آنچه در اطرافم اتفاق می افتد.چنانچه کسی یاکسانی عصبانی هستند ونمی توانند مخالف نظر خود رابا دادنِ «صفت» مخاطب قراردهند ویاقلمشان بادُشنام آشناست وبه آسانی به دیگران تهمت می زنند از نظردادن بپرهیزند چراکه درهر صورت نظر ایشان حذف خواهد شد. آوردن لینک وبلاگ ها به معنی تایید همه مطالب آنها ویامدیر وبلاگ نیست،بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم ..نقل واستفاده از مطالب این وبلاگ آزاد است اگر دوست داشتید منبع آن را نیز ذکر کنید.
امکانات وب


بازدید امروز: 142
بازدید دیروز: 177
کل بازدیدها: 1449395