• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : درباره ابوالقاسم پاينده
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + اتوسا 
    سلام ميشه بگين در مورد اقايپاينده از کجا ميشه اطلاعات گرفت اخه مطالب اينترنت از بيوگرافي فراتر نميره کتابخونه ها هم که قربونشون برم همين هم ندارن
    پاسخ

    فقط با جستجو دركتافروشي هاي قديمي وكتابهاي دست دوم ويا افرادعلاقه مند به اين نويسنده به آرزوي خود خواهيد رسيد. موفق باشيد
    يکي ديگر از آثار پاينده ترجمه كتاب نهج الفصاحه است که مشتمل بر روايات و كلمات حضرت پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ مي باشد. اين كتاب در دو قسمت احاديث و خطبه ها، تنظيم شده است. علّت نام گذاري اين مجموعه وزين به نهج الفصاحه به خاطر حديث پيامبر اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ است كه فرموده اند: «انا افصح العرب» من فصيح ترين فرد عرب هستم. مؤلّف سخنان پيامبر را در موضوع فضيلت و اخلاق آورده و از آوردن احاديث فقهي و ... خودداري كرده است.
    بعضي از كلمات اين مجموعه در رديف كلمات قصار علي بن ابي طالب ـ عليه السلام ـ نقل شده و در بعضي موارد در مفهوم معني و حتي لفظ شبيه هم مي باشند. اين توارد را مؤلّف چنين بيان مي كند: «توارد بسياري از كلمات و اخبار منتسب به علي ـ عليه السلام ـ با احاديث و كلمات پيامبر ديده مي شود، كه در گمان بعضي ها اين نتيجه اشتباه راويان است . ولي حقيقت اين است كه تقارب و تشابه معنوي كه ميان محمّد و علي ـ عليهما السلام ـ وجود دارد، اين تشابه را به وجود آورده است».
    در اين مجموعه گران سنگ 3227 حديث و 16 خطبه از پيامبر با مقدمه مفصل مؤلف در 167 صفحه كه در موضوع انگيزه نگارش نهج الفصاحه، علت نام گذاري، فصاحت پيامبر، تاريخ پيامبر و موضوعات ديگر به رشته تحرير درآمده است جمع آوري شده است. احاديث و خطبه ها به وسيله خود مؤلف به فارسي ترجمه و روبه روي احاديث در يك صفحه به چاپ رسيده است. به جهت مهارت و تبحّر ويژه مؤلّف ترجمه اين مجموعه روان، ساده و زيبا صورت گرفته است. تاريخ نگارش كتاب سال 1324 شمسي بوده است.
    پاسخ

    از اظهر نظر عالمانه شما سپاسگزارم شاديتان مستدام باد
    + avesta 
    اگر متن کتاب هاي ايشان را در وبلاگ خود بگذاريد خيلي خيلي ممنون مي شم اگر هم نمي ذاريد دليلش را در وبلاگ بگذاريد با تشکر

    باسلام

    آقاي حسامي وبلاگ خوبي ساخته ايد .مشتاق ديدار موفق باشيد

    سلام وبلاگ زيبايي داريد

    دانش آموز سال 1380