• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : بياييد ماهم مبعوث شويم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    بله حق با شماست نگاه ما به قرآن نگاه مادي شده و افسانه اي موزه نشين که شايد گاه از آن براي رد کردن عروسي و گاه براي رد کردن رو به موتي استفاده شود

    در روايت داريم که در آخرالزمان حافظ قرآن زياد و عامل قرآن کم مي شود
    + در باغ 
    حدود 33 هزار داوطلب آزمون دکتري انتخاب رشته انجام دادندکه از اين تعداد 16 هزار نفر براي انجام مصاحبه معرفي شده‌اند، البته داوطلبان بايد توجه مي‌کردند که مجاز شدن براي انتخاب رشته محل به معناي قبولي داوطلب براي انجام مصاحبه نبوده است.
    بنابراين داوطلباني که رتبه بالاتري کسب کرده‌اند براي مرحله دوم معرفي شده‌اند و بر اساس انتخاب رشته محل‌هاي داوطلب هر داوطلبي به چهار دانشگاه معرفي شده است.
    در دوره روزانه 3 برابر ظرفيت، دوره شبانه 4 برابر ظرفيت و براي دانشگاه‌هاي پيام نور، غيرانتفاعي و واحدهاي بين‌الملل حدود 5 برابر ظرفيت براي انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفي شده‌اند.
    همچنين گزينش داوطلباني که نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کرده بودند بر اساس ظرفيت رشته محلي که انتخاب کرده‌اند انجام شده است، به عبارتي ديگر داوطلبي که محل‌ خاصي را انتخاب کرده است، بر اساس ظرفيت آن محل براي انجام مصاحبه معرفي مي‌شود.
    از آنجايي که ظرفيت پذيرش نهايي در آزمون دکتري 10800 هزار نفر است، 16 هزار نفر براي مصاحبه معرفي شده‌اند که از اين ميان 6 هزار نفر مردود مي‌شوند.
    نکته مهم که شايد پاسخ اصلي به معترضان باشد اين است که داوطلبان بايد توجه کنند درج رتبه آخرين فرد معرفي شده براي مصاحبه در «سهميه آزاد» است، در حالي که در ظرفيت موجود رشته مربوطه مجازين سهميه‌هاي «مربي» و «رزمندگان» نيز معرفي شده‌اند.
    بنابراين هر داوطلب بر اساس سهميه خود، آخرين رتبه معرفي شده به مصاحبه را در کارنامه خود مشاهده مي‌کند، بر اين اساس برآورد هر داوطلب از معرفي‌شدگان به مصاحبه مطابق با واقعيت نيست.
    دلايل معرفي 4 برابر ظرفيت به دانشگاه ها:
    همچنين در رابطه با اعتراض داوطلبان به معرفي افراد به چهار دانشگاه به جاي سه دانشگاه، اين پاسخ دريافت شد که با توجه به معرفي افراد در چند برابر ظرفيت وقتي رتبه‌هاي خوب به سه دانشگاه معرفي مي‌شوند ممکن است به دليل معرفي داوطلبان سهميه‌هاي مربي و رزمندگان تعدادي از آنها به مرحله دوم راه نيابند که در واقع حق اين دسته از داوطلبان تضييع مي‌شود.
    به عبارت ديگر اگر رتبه‌هاي خوب دانشگاه‌هايي را انتخاب کرده‌ باشند و هر کدام آنها به سه دانشگاه معرفي شوند ممکن است تعداد آنها با ظرفيت دانشگاه برابري کند و با توجه به معرفي ديگر سهميه‌ها تعدادي از اين رتبه‌هاي خوب حذف شوند. بنابراين براي اينکه عدالت آموزشي اجرا شود و حق کسي ضايع نشود تعداد دانشگاه‌ها به چهار دانشگاه افزايش يافته است تا داوطلبان شانس بيشتري داشته باشند.
    + در باغ 
    دکتر حسين توکلي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئيات اعلام معرفي شدگان چند برابر ظرفيت در آزمون دکتري خاطرنشان کرد: هر فردي که در آزمون دکتري به عنوان معرفي شده به دانشگاه ها اعلام شده است با توجه به نمره و اولويت کدرشته هاي انتخابي معرفي شده است.
    در واقع همانند نظام پذيرش در آزمون سراسري و آزمون کارشناسي ارشد، وقتي فردي بالاترين نمره را دارد، اولويت هاي انتخابي اش بررسي مي شود و اگر در اولويت اول خود پذيرفته شود اولويت هاي بعدي وي ديگر مورد بررسي قرار نمي گيرد و افراد بعدي هم به همين صورت بررسي مي شوند.
    توکلي اظهار داشت: در نظام پذيرش بر اساس نمره، افراد ممکن است اولويت هاي مختلف و متفاوتي از هم داشته باشند و در يک رشته دو کد رشته محل متفاوت را از نظر اولويت در فرم خود درج کرده باشند که همين موجب مي شود به ترتيب اولويت افراد معرفي شوند.
    وي تاکيد کرد: با اين سيستم هيچ فردي در کدرشته محل انتخابي که با فرد ديگري يکسان باشد قرار نمي گيرد اما در صورت يکسان بودن تمامي شرايط اعم از نمره، اولويت انتخابي و سهميه دو نفر به آن کدرشته محل معرفي مي شوند.
    مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نمره داوطلب در کارنامه علمي که اکنون بر روي سايت سازمان سنجش قرار دارد، اعلام شده است و فرد مي تواند وضعيت اولويت هاي انتخابي خود، آخرين رتبه فرد معرفي شده در آن کدرشته محل را مشاهده کند.
    وي درباره دليل اعلام مجازين به تعداد چند برابر ظرفيت خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه ميزان علاقمندي و اولويت هاي انتخابي هر فرد با ديگري متفاوت است و يک نفر ممکن است تنها يک کدرشته و ديگري تمامي 50 کدرشته محل را در فرم خود درج کند و نظام پذيرش نيمه متمرکز و همراه با مصاحبه است، چند برابر ظرفيت پذيرش افراد مجاز اعلام مي شوند تا از بين آنها به ترتيب نمره از بالاترين به دانشگاهها معرفي شوند.
    توکلي همچنين با اشاره به جزئيات برنامه زماني مراجعه و مدارک مورد نياز براي شرکت در مصاحبه از سوي دانشگاهها گفت: داوطلبان بايد براي اطلاع از زمان و مکان مصاحبه و شماره حساب دانشگاهها به سايت هاي آنها مراجعه کنند و هزينه مصاحبه 25 هزار تومان و هزينه فرم تعيين صلاحيت هاي عمومي را پرداخت کنند.
    وي يادآور شد: به هنگام گزينش نهايي در هر کدرشته محل اعلام شده براي داوطلب در اين اطلاعيه، داوطلباني شرکت داده خواهند شد که نمره مصاحبه آنان توسط موسسه ذيربط به سازمان اعلام شود و داوطلباني که نمره‌اي براي مصاحبه آنان اعلام نشود از پذيرش در کدرشته آن موسسه حذف خواهند شد.

    دلايل اعتراض داوطلبان آزمون دکتري و پاسخ‌هاي موجود
    برخي از داوطلبان دومين آزمون دکتري که به مرحله دوم معرفي نشده‌اند، به نتايج مرحله دوم آزمون دکتري اعتراض کردند.
    داوطلبان آزمون دکتري به عدم معرفي براي مصاحبه با توجه به اينکه رتبه کسب شده از سوي آنها پايين‌تر از ظرفيت رشته مربوطه است و افزايش معرفي داوطلبان از سه دانشگاه به چهار دانشگاه براي انجام مصاحبه اعتراض دارند.
    همچنين اين داوطلبان به برابري ظرفيت با تعداد افراد معرفي شده براي مصاحبه در برخي رشته‌ها اعتراض دارند و مي‌گويند اگر ظرفيت رشته‌اي 10 نفر است نبايد آخرين رتبه معرفي شده براي آن رشته رتبه 10 باشد.

    + در باغ 
    استاد اين هم دلايل بارزش. به خدا من جزو مغزها نيستم ولي پول داشتم دكتريم رو خارج از كشور ميگرفتم با اين وضعيت.کدرشته محل معرفي مي شوند.

    اعتراض به نتايج آزمون دکتري 91

    نتايج آزمون دکتري و شک و ترديدهاي داوطلبان

    از روز يکشنبه که نام معرفي شدگان آزمون دکتري براي مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام شده است، شک و ترديدهاي بسياري در ميان داوطلبان اين آزمون پيش آمده که تا کنون کسي به آنان پاسخي نداده و البته بعيد هم هست که کسي درباره کوتاهي خود به مردم پاسخي دهد.

    از روز يکشنبه که نام معرفي شدگان آزمون دکتري براي مصاحبه به دانشگاه‌ها اعلام شده است، شک و ترديدهاي بسياري در ميان داوطلبان اين آزمون پيش آمده که تا کنون کسي به آنان پاسخي نداده است.

    ماجرا از آنجا آغاز شد که سازمان سنجش در معرفي افراد مجاز به انتخاب رشته، چند برابر ظرفيت دانشگاه اعلام و از دواطلبان خواست که انتخاب رشته کنند. اين در حالي بود که در‌‌ همان زمان، بنا بر اين بود که سنجش هر داوطلب را به سه دانشگاه معرفي کند.

    بر پايه اين گزارش، اما روز يکشنبه داوطلبان با کمال تعجب ديدند که نه تنها سازمان سنجش خلف وعده کرده و هر داوطلب را به بيش از سه دانشگاه معرفي نموده، بلکه شمار افراد معرفي شده بسيار کمتر از چند برابر ظرفيت دانشگاه‌هاست. بدين ترتيب که افراد معرفي شده براي مصاحبه، تقريبا برابر با ظرفيت دانشگاه هاست. در اين صورت، مصاحبه که بنا بود، ضريب دو در نمره کلي داوطلبان داشته باشد، تقريبا کارآيي خود را از دست خواهد داد، چرا که تقريبا در مرحله مصاحبه ديگر رقابتي شکل نخواهد گرفت.

    اکنون در اين مرحله دواطلبان چند پرسش اساسي دارند که لازم است سازمان سنجش به آنها پاسخ دهد:

    نخست: بر چه مبنايي وعده و قول مکتوب خود مبني بر معرفي هر داوطلب به سه دانشگاه را به چهار دانشگاه تغيير داده است؟ سازمان سنجش که داوطلبان را تهديد مي‌کند در صورت قصور عمدي يا سهوي در تکميل اطلاعات در هر مرحله از آزمون با داوطلب برخورد خواهد کرد، آيا نمي‌خواهد درباره کوتاهي عمدي خود به کسي توضيحي دهد؟

    دوم: چگونه سازمان سنجش برنامه‌ريزي کرده است که تقريبا برابر با ظرفيت‌هاي اعلام شده دانشگاه‌ها، دواطلبان را براي مصاحبه دعوت نموده است؛ به گونه‌اي که به نظر مي‌رسد، ديگر رقابتي در مصاحبه‌ها در کار نخواهد بود و اين گفته که نمره مصاحبه و سوابق دو برابر آزمون کتبي است، ديگر وجهي ندارد.

    سوم: چگونه است که بيشتر افراد معرفي شده به چهار اولويت افراد يکساني هستند؛ مثلا براي يک رشته که 9 نفر ظرفيت دارد، 9 نفر به مصاحبه دعوت شده‌اند. در اين صورت همين 9 نفر در دانشگاه‌هاي پذيرنده پذيرفته خواهند شد، مصاحبه تنها نام دانشگاه‌ها را تعيين خواهد کرد و نه قبولي يا عدم قبولي آنان را. مصاحبه و سوابق چه جايي در اين آزمون خواهند داشت؟!

    چهارم: چرا مشخص نشده است که مصاحبه دانشگاه‌ها حد نصاب دارد يا نه؟ اگر حد نصاب دارد، افراد معرفي شده که حد نصاب نياورند، چه تکليفي خواهند داشت؛ آيا دوباره به مانند سال گذشته دردسر تکميل ظرفيت کابوس سالانه داوطلبان خواهد شد؟

    ماجراي آن دو هزار نفري که بعدا به فهرست مجاز شدگان افزوده شدند، چيست؟ وقتي سازمان سنجش حتي يک سوم از افراد معرفي شده ابتدايي را براي مصاحبه دعوت نکرده، چرا بعدا نزديک دو هزار نفر ديگر را به فهرست مجاز شده‌ها افزود؟ آيا هدف خاصي در ميان بود؟

    آيا باز هم لازم است، رئيس جمهور محترم خود رأسا به ماجرا وارد شوند تا مسئولان لازم ببينند به افکار عمومي و دواطلباني که چاره‌اي جز اعتماد به آنان ندارند، پاسخگو باشند؟

    تجمع دانشجويان معترض کنکور دکتري مقابل سازمان سنجش

    صبح امروز حدود 200 نفر از دانشجويان شرکت کننده در آزمون دکتري که براي انتخاب رشته مجاز اعلام شده ولي براي مصاحبه به دانشگاه ها معرفي نشده اند مقابل سازمان سنجش تجمع کردند.

    به گزارش خبرنگار مهر، داوطلبان نسبت به نحوه گزينش سازمان سنجش در مرحله معرفي مجازين به دانشگاهها اعتراض دارند.

    تمامي اين داوطلبان از ميان مجازين کنکور نيمه متمرکز دکتري هستند و در حال حاضر با تجمع در مقابل ساختمان مرکزي سازمان سنجش آموزش کشور در تهران خواستار پاسخگويي سازمان به مشکلات آنها هستند.

    آزمون نيمه متمرکز دکتري سال 91 در فروردين ماه برگزار و روز گذشته اسامي معرفي شدگان براي انجام فرايند مصاحبه آزمون دکتري به دانشگاه ها اعلام شد.

    اعتراض به نتايج آزمون دکتري 91
    بنا بر اين گزارش، قرار است ساعت 8:30 صبح فردا نماينده داوطلبان معترض و نمايندگاني از سازمان سنجش و وزارت علوم جلسه اي را سازمان سنجش براي بررسي مشکل اين داوطلبان تشکيل دهند.

    تشريح ملاکهاي معرفي داوطلبان آزمون دکتري به مصاحبه/ نمره مهمترين عامل
    مشاور عالي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ابهامات معرفي شدگان چندبرابر ظرفيت در آزمون دکتري 91 گفت: ملاک عمل در معرفي افراد، ابتدا نمره فرد و پس از آن اولويت هاي انتخابي داوطلب در فرم انتخاب رشته و پس از آن سهميه فرد است.
    + يک دوست قديمي 
    و روزى است كه ستمكار دستهاى خود را مى‏گزد [و] مى‏گويد اى كاش با پيامبر راهى برمى‏گرفتم (27)

    اى واى كاش فلانى را دوست [خود] نگرفته بودم (28)

    او [بود كه] مرا به گمراهى كشانيد پس از آنكه قرآن به من رسيده بود و شيطان همواره فروگذارنده انسان است (29)

    و پيامبر [خدا] گفت پروردگارا قوم من اين قرآن را رها كردند(30) سوره مبارکه فرقان

    + درباغ 
    درود بر استاد فرزانه
    در هنگام خوانش مطلب تامل برانگيزتان به شما و انديشه ي پوياي شما هزاران افرين گفتيم. بله مواردي كه بيان كرده ايد تمام چيزي است كه در قبال اين كتاب مقدس كرده ايم .


    سلام

    مطلب جالبي را گفتيد واقعا" اکثرا" از اين کتاب مقدس همينطوري در زندگيشان استفاده ميکنند وآنرا درک نميکنند.

    عالي بود موفق باشيد.

    + البندي 

    درود

    دوست عزيز امروز خيلي دلم براي تو گرفت، چرا که چنين اعتقاداتي را با گوشت و پوست لمس کرده ام و براي آن ارزش قائلم. و اي کاش شرايط اين چنين نبود، و اي کاش قرآن را مي خواندند و آن را مي فهميدند.

    شاد باشيد

    + توانگر 
    درود برمصطفي که مبعوث شد تا بشريت را از خواب جهالت برهاند ورحمت وشفقت را ارزاني آنان کندوچگونه آزادشدن از قيد بتان ومتحجران و قشريون را به وسيله قرآن وسنت نيکويش آموزش دهد ودست مردم را گرفته از آتش گمراهي دور و به سمت بهشت موعود سوق دهد. بله فقط آن گناه نا کرده مي تواند گناهکاران را نجات دهد.
    خداوند مارا در روز حشر از شفاعتش محروم نفرمايد.
    عيد بزرگ مبعث بر شما ميمون باد .
    سلام و عرض شادباش اين عيد فرخنده.مطلب وزيني ست... دست مريزاد. به روزم