• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : جانبازان وسهميه دانشگاهها(1)...
  • نظرات : 0 خصوصي ، 6 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + توانگر 
    روز جهاني آزادي مطبوعات را براهالي آن تبريک مي گويم.
    + سعيد 
    من با منصوره جان موافقم . جديدا هم که دانشگاه آزاد مادام العمر اينها و فرزندانشان را از هزينه دادن معاف کرد . يعني اگر سطح دکتري رشته هاي مهندسي ترمي 5 تا 6 مليون باشه براي اينا مجانيه. کسي که با اين امتيازهاي غلط حکومت از دانشگاه خارج ميشه در قبال جامعه مسئوله . اگر نتونه از پسش بربياد واقعا فاجعه ميشه يعني هم خسارت مالي و هم خسارت جاني و خسارت فرهنگي و ... به جامعه وارد ميکنه . پس با دانش آموزاتون صادق باشيدو درقبال حرفهاشون جبهه نگيريدو عقيدتونو بهشون تحميل نکنيد بهترين راه هم صراط مستقيمه اين هم يه نصيحت از من به شما. يا حق
    پاسخ

    سلام برشما تحميل عقيده دركارنيست اين نوشته بخش دوم هم دارد منتظربخش دومش باشيد

    سلام

    چه جالب! ظاهرا اخيرا ما خيلي دچار اختلاف نظر شده ايم ! بايد بيشتر سر بزنم اينجا

    خوب اگه من جاي دانش آموز شما بودم، سئوال مي کردم که داشتن يک پدر سالم و مهربون و پولدار و همه چيز تمام اصلا، ورود به دانشگاه را تضمين مي کنه؟ پس چرا خيلي از اين بچه هاي پدر مادر دار پشت کنگور سالها درجا مي زنند؟! مي پرسيدم که من کسي را مي شناسم که پدرش معلول مادرزاده و مادرش کر و لاله و رفته دانشگاه بدون سهميه، شما اين را چطور توجيه مي کنيد؟

    نه اشتباه نکنيد! من مخالف قدرداني و ساپورت خانواده هاي معلولين و شهدا و آزاده ها و ... نيستم اما با سهميه علمي به شدت و قويا مخالفم.

    يک پدر مي تونه امکانات مالي خوبي براي فرزندش تامين کنه. خوب چرا براي اين بچه ها امکان رفتن به کلاس هاي کنگور، خريد جزوات، عضويت رايگان در کتابخانه هاي عمومي شهر ميسر نشه بجاي سهيمه ورود آسان به دانشگاه و نشستن کنار جوانهايي که اگر از نظر علمي هم سطح آنها نباشند، واقعا اذيت مي شوند، مسخره مي شوند وگاها طرد مي شوند حتي.

    اين کار، يعني سهميه دادن به کسايي که از نظر علمي شايستگي ورود به دانشگاه يا يک رشته خاص را ندارند، نه تنها يک اجحاف بزرگ در حق بچه هايي است که بخاطر سهميه حقشون پايمال مي شود بلکه به گمان من يک خيانت بزرگ در حق اين مملکت است. و نتيجه آن کاملا مشهود.

    من ادعا نمي کنم که هر سهميه اي که وارد دانشگاه شده، ليافت ورود را نداشته اما بجد ادعا مي کنم که ورود اين دست آدمها (سهميه شهدا و جانباز و ... تا سهيمه بچه هيئت علمي بودن هيچ فرقي نميکند) ضربه بزرگي به جامعه علمي زده و با توجه به روند افتضاح فارغ التحصيل شدن که بدبختانه خنگ ترين آدمها هم از پس آن بر مي آيند، آدمهاي بي سواد و داراي مدرک زيادي قارچ وار در جامعه رشد کرده اند.

    سهم خانواده اي که عزيزش را سپر بلاي ما کرده، نهايت کمک مالي است. اما کاش مي گذاشتند اين آدمها بر اساس سطح علمي خود وارد دانشگاه شوند تا آدمي مثل همکلاسي من مجبور نشود پدر شهيدش را از ما مخفي کند و وقتي بخاطر معروف بودن پدرش شناسايي شد ، هر از گاهي يادآوري کند که از سهميه استفاده نکرده است.

    سهيمه علمي دادن احمقانه ترين کار است که من بعيد مي دانم در کشورهايي که مثال زده ايد، اجرا شود. راستي شما در اين باره اطلاعي داريد؟

    پايدار باشيد

    پاسخ

    سهميه علمي رااطلاع ندارم تاآنجا كه مي دانم اينگونه نيست رتبه علمي ملاك است در اين باره بازز خواهم نوشت ممنون از شما
    + مجيد 
    يک نکته را نبايد فراموش کرد. اين که؛ دادن هر گونه امتياز به کساني که براي امنيت و تماميت ارضي کشور آسيب ديده اند، قبل از اينکه امتياز به آنان باشد، امتياز به امنيت کشور است . زيرا اينگونه امتيازات انگيزه حضور در عرصه هاي دفاعي کشور را در تمامي آحاد جامعه تقويت مي کند و همه شهروند اطمينان خواهند يافت که اگر روزي به وجودشان در اين عرصه احتياج شد و آسيب ديدند، حداقل بازماندگانشان فراموش نمي شوند و اگر روزي در اثر آسيب جنگ، خودشان نتوانستند مانند گذشته در خدمت خانواده باشند، حکومت در حد توان آن را جبران مي کند. اين مطلبي است که بسياري از ملتها آن را فهميده اند. اما چه مي شود کرد که در کشور ما اين امر بديهي در غبار حب و بغض هاي سياسي گم شده است؟!!!
    سلام
    براي کسي که عزيزش را در راه ميهن اسلامي و حفظ اسلام فدا کرده است سهميه و غيره ارزش و بهائي نيست
    هيچ کس حاضر نمي شود در مقابل دنيا و هر آنچه در اوست پدرش را از دست بدهد چه برسد به سهميه دانشگاه و ...
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ چهارشنبه 13 ارديبهشت 91 نوشته (جانبازان وسهميه ها...) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.