• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : بياييد نقد پذيري را «تمرين » كنيم
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     


    سلام

    با قهوه اي تلخ چشم به راه پذيرايي از شما هستم

    + تك نواز 
    ميگم
    خود "سردار " چقدر از اينترنت بهره برده ؟
    ايشان که در شفاف سازي روزمرگي ها يد بيضا دارند چرا هيچ وقت بين حرفاشون چيزي در اين باب نفرمودند!
    راستي چرا ؟
    مگه نه اين که اول پيش نماز ؛ دوم پس نماز ؟
    + سلمان 
    سلام
    اي که از کوچه ي معشوقه ي ما مي گذري
    بر حذر باش که سر مي شکند ديوارش
    + ماهور 

    با سلام و عرض ادب

    از اينكه دير آمدم معذورم .كا مپيوتر منزل و مدرسه هر دو تباني كرده و خراب بودند . با مفصل گويي هاي رييسمان كاملا آشنا هستم .و احساس شما را كاملا درك مي كنم .

    سال گذشته كه ما كمر مان بريد ازبس برگه ِ آچار گرفتيم . امسال هم عادت كرده ايم . اما يك مورد خوب قرار دادن ايميل براي مدارس است كه راحت بخشنامه ها را مي خوانيم و پاسخ هم مي دهيم . اينگونه خيلي عالي است . اگر تمام دواير از طريق ايميل باشند . ببخشيد داخل مدرسه ام و فرصت تمر كز و توضيح بيشتر ندارم .

    شما خيلي موشكاف و فهيم هستيد . سوز معلمي و ساختن را در شما به وضوح مي توان درك نمود . قلمتان سر شار

    + دبير 


    استاد گرامي فرصتي دست داد تا سري به وبلاگتان بزنم.و مطابق معمول بياموزم و بيانديشم.

    سال گذشته يکي از مسئولين منطقه به مدرسه ما آمد صحبت فرم يک آموز بود و نحوه پر کردن فرم و ارائه اصل مدارک و......

    پرسيدم در اين عصر کامپيوتر که با کليک يک دکمه حتي مي توان با رئيس جمهور آمريکا چت کرد چرا اداره ما براي هر کارمند فايل مخصوصي ندارد تا با مراجعه به آن خود شخص و کارگزيني و.... بتوانند مشخصات مورد نظر را بيابند؟ براي مثال خود من براي کاري به دنبال شخص خاصي در شهر قزوين مي گشتم و با مراجعه به سايت تربيت بدني قزوين در کمتر از پنج دقيقه مشخصات و حتي شماره موبايل ايشان را يافتم.اما اگر بخواهم سراغي از يک همکار قديمي بگيرم شدني نيست .شايد علت تبعيضاتي است که بر کار ما حکم فرماست و نبايد امتياز بندي شفاف و علني باشد .شايد کارمنداني که در اداره کت هايشان را به صندلي مي آويزند و خود براي کارهاي شخصي جيم مي شوند فرصت اينکار را ندارند شايد......

    بهتر است از پاسخ جناب مسئول چيزي نگويم!


    آنچه امروز يک درخت را تنومند، سايه گستر و پر ثمر ساخته است، ريشه دواندن ديروز بذر آن در تاريکي هاي خاک بوده است. در هنگامه ي رنج هاي بزرگ، ملال هاي طاقت فرسا، شکست ها و مصيبت هاي خورد کننده، فرصتهاي بزرگي براي تغيير، گام نهادن به جلو و تصوري براي خلق آينده ايجاد مي شود. ماموريت شما در زندگي بي مشکل زيستن نيست، بلكه با انگيزه زيستن و اميدوار زيستن است ...

    با پستي در رابطه با شهرمـــــــــــــــــــــــان به روزم

    سلام
    خوب هستين؟
    اينکه ديدگاهتون نظرات و انتقادات خودتون رو ميتونيد از طريق وبلاگتون به مخاطبين اصلي واقعا عرضه ميشه خيلي خوبه
    اما تمرين نقد پذيري به خصوص براي مديران خيلي سخته


    در پناه حق
    + مير 

    در جواب هر سوالي حاجت گفتار نيست

    چشم بينا عذر مي خواهد لب خاموش را

    + نازنين 

    سلام آقاي حسامي

    حالتون چطوره ؟

    خوبين ؟ خوشين ؟ سال نو تحصيلي تون مبارك و پربركت انشالله

    در مورد حقيقي شدن دنياي مجازي خب حرف زياده . نميشه كاملا اين دو تا دنيا را از هم جدا دونست . اما در مورد ارسال بخشنامه به صورت اينترنتي بايد بگم كه اگه اونها هم جوابشو از طريق نت بخوان از ما اشكالي بهش وارد نيست . همونطور كه محل كار شوهر منم هينطوره . به صورت اتوماسيون شده و كاغذي رد و بدل نميشه . اونجا شبكه است سيستم هاشون .

    اما در مورد مدارس ما بايد چاپ كنيم بعد هم به صورت كاغذي بايد دوباره جواب بديم . اين چيزي را عوض نمي كنه فقط اون هزينه مياد رو دوش ما تو مدارس و البته چند برابر .

    اگه اداره از ما لااقل به صورت جواب دادن با ايميل و وبلاگ هم بخواد بازم ميشه گفت يه جورايي قابل قبوله .

    ممنون از مظرح كردن اينم موضوع

    خدانگهدارتون .

    + از اهالي فرهنگستان لنجان 
    بخش دوم :

    من هم با سرعت عمل در کارها به خصوص انجام کارهاي اينترنتي موافقم تا آن جا که بعضي خريد ها را اينترنتي انجام مي دهم اما مهم تز از شکار ، ابزار شکار است دست خالي به شکار رفتن که لطفي ندارد
    .
    استفاده از دانش نوين فناوري چون هر علم ديگر ابزارهاي خاص خود را مي طلبد .سرعت بالاي اينترنت ، سيستمي مجزا ، کاربري کاربلد و توانمند و سريع ، آشنا به انواع نرم افزارها و ... مي خواهد.
    صرفا اين که هر مدرسه مجهز به يک سيستم رايانه باشد کافي نيست سيستمي که حکم آچار فرانسه را داشته باشد! هم در خدمت متصدي محترم دفتري ، هم در خدمت مدير و انواع و اقسام معاونين آموزشي ، اجرايي ، پرورشي ؛ هم در خدمت معلم و در آخر سر در خدمت دانش آموز ! حال فکر کنيد که دو کاربر همزمان نيازمند اين پديده ي صفر و يک باشند ؛ حتما براي تصاحب آن بايد شير و خط کنند !

    اگر نردبان ترقي را پله پله بالا رويم و اول با مشکلات مدرسه دست و پنجه نرم کنيم درک مسائل موجود در مدرسه و مشکلات و معضلات اينترنتي آسان تر خواهد بود .
    اگر يک بار ، فقط يک بار سيستم يکي يکدونه ي مدرسه به انواع ويروس ها آلوده مي شد و مجبور مي شديم ويندوز محترم را عوض کنيم و تمام اطلاعات به طور ناجوانمردانه از روي سيستم مي پريد متوجه مي شديم که به کار گيري صحيح از اين فناوري به زبان ساده است و اينترنت چندان هم مشکل گشا نيست .
    اين ها همه فرع اند ؛ متاسفانه مسائل آموزشي به حاشيه رفته اند و ما به فروع پر شاخ و برگش مباهات مي کنيم .

    اگر همان سعه ي صدري که عنوان کرده بوديد وجود داشت قطعا کامنت بي هويت نمي گذاشتم اما افسوس که نيست .