• وبلاگ : حسام ســرا
  • يادداشت : سبدجوايز وباقي ماجرا
  • نظرات : 1 خصوصي ، 13 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سخنان شما بسيار گرانبهايند
    واقعا كي نظام آموزشي ما نصميم خواهد گرفت كه هدف آموزش را به دانش آموزان ياد دهد.
    دانش اموزان ما حتي در دبيرستان هم تنها دنبال بازي اند و تنها به فكر  راههاي به گند كشيدن كلاسهاي درس !!!!!!1
    البته از جامعه اي كه تا 30سال قبل بيش از 50 درصد آنان بي سواد بوده اند ،انتظاري نيست، كه كتاب خوان و متفكر باشند و كمي از خواب و خور فاصله گرفته و خداي ناكرده به فكر آدم بودن باشند.
    واقعا وضع تاسف باري است البته نه تنها براي كشورما بلكه براي تمام نظام ها كه هيچكدام ذهن بچه هارا براي چگونه فهميدن و صرفا درك منطقي فعال نكرده و تنها در بهترين شرايط به چيزهاي فرعي مي پردازند.
    تا كي؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    سلام. شما هم به شغل شريف تعليم و تربيت اشتغال داريد؟ اي خدا درد و تالم آموزش و پروش ما هرگز تمامي ندارد...خانه از پاي بست ويران است

    سلام عليكم .

    بله متاسفانه اين هم يك شيوه غلط است و بقول معروف از آن درمان هاي سرپايي است كه فقط درد را تسكين مي بخشد نه اين كه آنرا درمان كند .

    به نظر من كل شيوه ي آموزش در مدارس ما اشتباه است . به نظر مي رسد درگير كردن دانش آموزان در تدريس به شيوه ي عملي و كارگاهي و تجربي بسيار موثر تر و جذاب تر باشد .همه ي دانش آموزان دروس عملي ( كه همراه با كشف حقايق علمي است و خود براي يافتن آن راهي را طي كرده باشند) را دوست دارند . اين شيوه درست است كه نياز به زمان بيشتري دارد اما براي يادگيري كاربردي تر و جذاب تر است . تغييرات جديد در كتاب هاي درسي دبستان در سالهاي اخير ناشي از اين تفكر است .اما اميدوارم درست هم اعمال شود تا نتيجه بخش گردد.و فكر مي كنم اين ميزان وقت فعلي كفايت اين نوع آموزش را نكند.

    با سلام

    مطلبتان در سايت سده لنجان زينت ارا شد

    درود بر شما حسامي عزيز

    چند سال پيش کتابي در اين زمينه خواندم از يكي از صاحبنظران اين مملكت ( البته کتاب نبود جزوه اي بود که در انتظار مجوز چاپ وزارت ارشاد بود و هرگز مجوز به آن داده نشد ) اين روشها را با دقت و شيوه هاي علمي نقد كرده بود . چنين روشي را تحت عنوان روش متابعت در نظام تربيتي به درستي نقد كرده بود و بر بطلان اين روش و ناكارايي آن صحه گذاشته بود

    سلام. يه نكته بي ربط اين که همين جايزه ها و کارتها و ... ما رو بدبخت کرده. همين ديروز چهارساعت تموم داشتم براي برادر ده ساله ام يه کتاب داستان درست مي کردم. مي دونين واسه يه کارت چند امتيازي؟ فقط ده امتياز. تازه اگر معلمش خوشش بياد...خدا به خير کنه
    + هم ديار 

    با سلام و عرض ادب

    خوشحالم كه باز هم شما درصدد بيان يكي ديگراز مشكلات عمده اي كه گريبان گير جامعه ي اموزش و پرورش ماست بر امديد

    متاسفانه امروز كافي است نگاهي بر محيط و جوي كه در مدارس كشور بر قرار است اندازيم تا كه تمامي ماجرا را در يابيم

    امروزه دانش اموز ابتدايي ما براي گرفتن كارت هزار افرين دانش اموز راهنمايي ما براي دريافت جوايزو دانش اموزان دبيرستاني ما براي به پايان رساندن اين مقطع تحصيلي سعي در دريافت نمره مي نمايند كه

    اگر اين منوال به همين روش پيش رود خساراتي جبران نا پذير را به ما و جامعه ي امروزي ما مي زند چرا كه ما نياز به مهنديس زبردست و ماهر داريم نه افرادي كه ...

    ما نياز به پزشكاني حرفه اي و فعال داريم نه...

    و..

    بدرود

    + توانگر 

    سلام

    تشويق دانش اموزان اگربراي دريافت ستاره و دو چرخه باشد نتيجه اي كه حاصل مي شود هم به دست اوردن يك ستاره ويايك دو چرخه خواهد بود.

    بهترين تشويق براي درس خواندن دانش اموزان، نشان دادن موقعيت كساني كه درس خوانده اند درمقايسه با درس نخوانده هاست.

    متاسفانه اختلاف طبقات شديد ،بيكاران داراي تحصيلات عالي ،گراني وتورم، تبعيض دراستفاده از فرصت هاي شغلي و...اينها بازبان بي زباني به جوانان ونوجوانان ميگويند كه درس بخوانند يا نخوانند.

    ا سلام
    دوست عزيز کارهايي که شما نوشته اي دانشجويان هم انجام نمي دهد در مدارس دانش آموزان براي نمره و قبولي در دانشگاه درس مي خونند و در دانشگاه هم براي بالا رفتن حقوقشون درس مي خونند.
    موفق وپيروز باشيد.
    پاسخ

    درست به همين دلايل ما در اين وضعيت فرو رفته ايم وبرون رفتي قابل تصور نيست

    زندگي را با بيداري و با چشماني باز بگذرانيم که سالها چشم بسته خواهيم خفت.
    دکتر شريعتي

    سلام

    در همه زمينه ها در حا پيشرفت هستيم و در زمينه آموزشي پيش قدم ؛ همچون حذف كنكور

    ممنون از حضور سبز و هميشگي شما

    پاسخ

    پيش قدم!!

    با سلام

    متاسفانه يکي از مشکلات نظام آموزشي در کشورمان نمره گراييست. و دانش آموزان نمونه بيشتر تنها به کسب نمره خوب اکتفا مي کنند و ديگر به فکر خلاقيت و مواردي که اشاره کرديد نيستند. اين عامل بازمي گردد به همان انتظاراتي که از دانش آموزان مي رود. به عقيده بنده بزرگترين هنري که يک معلم مي تواند داشته باشد اين است که طوري تدريس کند که ذهن دانش آموزان به موضوعات درسي چلنج (درگير) شود. و صد البته انگيزه هاي لازم براي دانش آموز فراهم کند که مطمئنا نيل به اين هدف تلاش خانواده و محيط دانش آموزان را هم مي طلبد.

    با احترااام

    پاسخ

    وقتي سراغ انگيزه مي رويم گاهي به همين ستاره وكارت امتيازودوچرخه مي رسيم

    درود جناب حسامي عزيز

    كاملا با شما موافقم اگر چه اينجا خراب آباد است و باقي ماجرا........

    پاسخ

    به آبادي خراب آباد اميدي نيست ولي من نااميد نيستم
    اين مجموعه نظريات شما در خصوصو اموزش و پرورش خودش يه كتابه ها
    پاسخ

    كتابي مهم كه دواشكال اساسي دارد : خواننده ندارد وكسي به آن عمل نمي كند